Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Számos kihívást, de lehetőségeket is hozott a Festo számára a járvány
Bár a Festora is komoly csapást mért a járvány bő egy évvel ezelőtti kirobbanása, a német vállalat számára számos lehetőséget is tartogatott az elmúlt időszak. Ezeket igyekszik is kihasználni a cég, ráadásul komolyabb elbocsátások nélkül vészelte a járványt. A növekedést illetően Ázsiára fókuszál a Festo.
Az idei évben online keretek között kerül megrendezésre a Hannover Messe. A szakkiállítás első napján, április 12-én ismertette 2020-as üzleti eredményét a Festo, illetve természetesen szó esett a vállalat jövőbeli terveiről és legújabb fejlesztéseiről is.
Elsőként Dr. Oliver Jung, a Festo igazgatótanácsának elnöke szólalt fel, aki a vállalat tavalyi eredményeiről beszélt. Mint fogalmazott, a Festo gyorsan alkalmazkodott a járvány teremtette világhoz, például maszkok és orvosi segédeszközök gyártásában is részt vett.
Visszaesés, idén stabilizáció
2020-ban 7,5 százalékkal csökkent a Festo bevételeinek mértéke a 2019-es évhez képest. Ez különösen a gyenge európai, azon belül is az alulteljesítő német piacnak köszönhető, míg Észak-Amerikában minimális visszaesést tapasztalt a vállalat, Ázsiában pedig jelentős növekedést könyvelhetett el. Az ázsiai jó eredményekért nagyban felelős Indonézia, ami egy különösen fontos piac a Festo számára.
A tavalyi évben egyébként 2,84 milliárd eurós forgalmat bonyolított a cég, mely az idei évre már sokkal stabilabb kilátásokkal rendelkezik, ezt főleg a biztos ellátási láncainak köszönheti, melyek minden esetben a lokális viszonyok szerint épülnek fel.
Befektetés a jövőbe
A Festo 2025+ nevű stratégiája a vállalat növekedési terveiről szól. Erről az igazgatótanács elnöke elmondta, hogy a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, az innováció, a jövő piacira való fókusz és a fenntarthatóság áll a középpontjában. Kiemelte, hogy a Festo járműipari topprojektjeinek hetven százaléka az elektromobilitással kapcsolatos.
A járvánnyal kapcsolatban szó esett a digitalizációs eszközök és megoldások iránti stabil és jelentős keresletről. Részben ennek is köszönhető, hogy a 2021-es első negyedév jól sikerült a Festo számára, így már jobb kilátásokkal rendelkezik a cég az idei évre.
A Festo tervei között szerepel, hogy 2025-re harminc százalékkal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátását.
Oliver Jung előadása végén bemutatott egy bionikus fecskét, melynek szárnyai karbonlemezekből készültek, és amit a Festo arra szán, hogy a fiatalabb generációk számára is vonzóvá tegye a technológiai megoldásokat.
Fókuszban a rugalmasság
Dr. Ansgar Kriwet, az igazgatótanács eladásokért felelős tagja elmondta, hogy a Festo termékeiben is változásokat hozott a koronavírus-járvány. Az elmúlt egy évben átalakultak a fogyasztói szokások, egyre inkább személyre szabott megoldásokat várnak a fogyasztók. Ez rugalmasságot követel meg a cégektől, de erre is van megoldás a Festo részéről.
A vállalat digitalizációs alkalmazásainak köszönhetően az ügyfelek részt vehetnek a termékek tervezésében, sőt, akár azt is láthatják előre, hogy az egyes alternatíváknak mekkora ökológiai lábnyoma lesz.
Kriwet külön kiemelte a dolgozók oktatásának fontosságát, szerinte anélkül nem lehet elég innovatív egy cég, hogy képezne a munkatársait. Az oktatás egyben befektetés is, hiszen így a dolgozók ötleteivel mehet előre a vállalat a fejlődés útján.