Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
"Még pár év, míg önvezető lesz a körúti Combino"
Már több, mint egy év is eltelt azóta, hogy a Siemens Magyarország kisebb cégekbe kezdte szervezni itthoni tevékenységét. Az egyik ilyen leányvállalat a vasúti infrastruktúra, a járműpark, és az intelligens közlekedés fejlesztésével foglalkozó Siemens Mobility Kft. A hazai vasútfejlesztési projektek miatt a magyar vállalat kapacitásának határán mozog, de nem akarnak lassítani. Most indult kutatás-fejlesztési részlegük is, bőven száz feletti mérnökkel. Dr. Ludvig László ügyvezetővel beszélgettünk.
– Azt nyilatkozta egy interjúban, hogy a „Siemens anyahajó átalakult, és a velünk párhuzamosan önállósodó többi egységgel együtt, de önálló kapitányok parancsnoksága alatt navigáló flottává vált. Így rugalmasabban alkalmazkodunk a folyamatosan változó kihívásokhoz, a Siemens Mobility hajója sikeresebben haladhat a viharos vizeken." De mi korbácsolja a vihart, és hogy kell navigálni viharban?
– A világ körülöttünk folyamatosan változik, gondoljunk csak a klímakihívásokra, a piacok globalizációjára vagy a digitalizációs forradalomra. A kínai konkurencia megjelenése az európai piacokon kihívások elé állítja a hagyományos szereplőket.
– Ezek után mi a teendő?
– Az eddig tapasztaltakat átgondolva a továbbiakban is úgy alakítjuk szervezetünket és működésünket, hogy azok a piac kihívásainak leginkább megfeleljenek, és ügyfeleleink érdekeit a lehető legnagyobb mértékben szolgálják. A Siemens csoporton belül egy önálló vállalattá válás nagyobb szabadságot biztosított a vállalatvezetés területén, melynek köszönhetően ügyfeleinkhez még közelebb tudunk kerülni. Cégünk saját menedzsmenttel, saját piaci stratégiával, saját vállalati identitással, saját küldetéstudattal és ígéretes portfólióval rendelkezik, és továbbra is azért dolgozunk, hogy értéket teremtsünk.
– De mikor lesz elterjedtebb a 160 km/órás sebesség idehaza a vasúton?
– Sokszor kérdeznek, mikor teremtődnek meg végre a 160 km/h-ás nagysebességű közlekedés feltételei. Büszkén mondhatom, a különleges próbamenetek keretében már tesztelték is kollégáim a 160 km/órás közlekedést. Nemrég például a Monor – Gyoma vonalon bizonyítottuk, hogy az ETCS rendszer jól együtt tud működni a MÁV-nál elterjedt D55-ös jelfogós biztosítóberendezési technológiával is. Megjegyzem, már ezt megelőzően sikeresen vizsgáltuk az elektronikus és a D70-es típusú berendezések alatti működést is. Vasúti áramellátási feladatokban is részt veszünk. Nagyvasúti területen több vonalon, így a Kelenföld-Százhalombatta szakaszon dolgozunk jelenleg is. Idén nyáron sikeresen zártuk az 1-es villamos Etele úti meghosszabbításának munkálatait. A Siemens vasutat, metrót és villamost is épített már Kelenföldön, büszkék vagyunk rá, hogy ennyire sokoldalúan járulhattunk hozzá a dél-budai városrész közlekedésének fejlődéséhez. Részt veszünk a hármas metró felújításának elektromos munkálataiban is. Közúti közlekedési területen az ITS üzletágunk fő fókusza Budapest, ahol a város világszínvonalú közlekedésmenedzsment rendszerének kiépítésében és üzemeltetésében veszünk részt évtizedek óta. A Siemens SCADA központi forgalomirányító rendszer a létező legmodernebb műszaki színvonalat képviseli, amelynek továbbfejlesztése jelenleg is folyik. Ennek keretében a vezetéstámogató és önvezető technológiák bevezetése az elsődleges cél.
– Mit kell tudni a Siemens Mobility által is támogatott kettős diplomát nyújtó képzésről, amely a BME és a Karlsruhei Egyetem közös programja. Milyen kompetenciákat hoz ez a cégnek?
– A Siemens Mobility Kft. elsőként állt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Karlsruhei Egyetem kettős diplomát eredményező programja mellé. A Mobility pályázatán nyertes 6 tehetséges mérnök-informatikus és villamosmérnök 1, illetve 2 szemeszterre szóló ösztöndíját biztosítja cégünk. Tudjuk, hogy a holnap szakemberei már az iskolapadban ülnek, így őket már képzésük alatt érdemes megtalálni, támogatni. Büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk ahhoz, hogy ezek a fiatalok már egyetemi éveik alatt tapasztalatokat szerezhessenek az ösztöndíj révén a legmodernebb technológiákkal és tanulmányaik alatt és annak végeztével is számítunk rájuk az innovatív megoldások kutatásában.
– Sok mérnököt képeznek a magyar egyetemek, de a jelek szerint nem eleget, ráadásul az agyelszívás is működik külföld irányába. Elsősorban bérkérdés ez?