Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ötödével csökkenhet a fogyasztás a Delphi újításának köszönhetően
Még gazdaságosabbá teheti a 48 voltos lágy hibrid és az egyes hengereket ideiglenesen kikapcsoló technológia kombinálása a benzines kocsikat. A gyártási pluszköltség szinte semmi az üzemanyag-megtakarításhoz képest.
Régi közhely, hogy nincs olyan rendszer, amit nem lehet még hatékonyabbá tenni – a legújabb példát ennek igazságára a Delphi szolgáltatja. A beszállító két technológiát gyúrt egybe, amivel a benzines kocsik fogyasztását lehetne visszavágni és azt a dízelek hatékonysági szintjére emelni.
A feltörekvő, 48 voltos, úgynevezett lágy hibrid-technológia és a menet közben az egyes hengereket ideiglenesen inaktiváló technológiák ötvözésével a beszállító szerint városi használat során akár 19 százalékkal is csökkenhet a benzines kocsik étvágya, de autópályán is elég lehet 14 százalékkal kevesebb üzemanyag. A két technológia persze egymástól függetlenül is alkalmazható, egy ideje ezek különféle gyártóknál már elérhetők.
Az újítás egyszerre segíthet a gyártók számára az egyre szigorodó üzemanyag-felhasználási normák betartásában és az emissziós kérdésekben, több időt hagyhat a visszaszorulóban lévő belsőégésű motoroknak, nem utolsósorban pedig kímélheti a fogyasztók pénztárcáját.
A benzines motorokat a dízelek még hatékonyabb alternatívájává emelő fejlesztés már készenáll a sorozatgyártásra, ugyanakkor a Delphi szerint nem valószínű, hogy az 2020 előtt el is indul. A GM mindenesetre már érdeklődött az újítás iránt, igaz, egyelőre csak a két összevont technológia egyikét vinné termelésbe.
A Delphi újítása anyagi oldalról is ígéretes, hiszen beépítése autónként mindössze 350 dollárnyi (nagyjából 90 ezer forintnyi) pluszköltséget jelentene. Mary Gustanski, a cég mérnökségi alelnöke elmondta, míg egy megfelelő, károsanyag-utókezelő dízelrendszer kétezer dollárba kerül, addig a 48-voltos és a hengerfej-inaktiváló benzines megoldás 1500 dollárból kihozható. Azonos széndioxid-kibocsátás mellett utóbbi nem mellesleg nagyobb teljesítmény is kínál.