Gyártók Őszi csúcs a makói ContiTechnél

Őszi csúcs a makói ContiTechnél

Kovács András | 2009.10.27 12:08

Őszi csúcs a makói ContiTechnél

A makói ContiTech ügyvezető igazgatója az őszi megrendelési csúcsot a kifutóban lévő európai roncsautóprogrammal magyarázza. A szinte valamennyi nagy márkának beszállító cégnél alig győzik a megrendeléseket.

Hirdetés

Tele van a parkoló a makói ContiTech előtt, csakúgy, mint a biciklitároló – nem hiszem, hogy termelőüzem portája közelében több kétkerekű parkolna Csongrád megyében, mint itt. Az ok: ma többen dolgoznak a Continental-csoporthoz tartozó cégnél, mint a válság előtt, mégis csak szombati plusz műszakok beiktatásával és túlórákkal győzik a megrendelések teljesítését. Az autógyáraknak hűtő és fűtő gumicsöveket szállító, Vácon is telephellyel rendelkező vállalat szeptemberben és októberben csúcsra járt. Vége lenne az autóipart sújtó válságnak? – tesszük fel a kérdést Nagy Mihály ügyvezető igazgatónak.

Szerelés. Alig győzik a munkát Makón.
Szerelés. Alig győzik a munkát Makón.

Szeretnénk, de nem erről van szó – hangzik a válasz –, Európa szerte most fejeződnek be, futnak ki a roncsprémium programok, aminek keretében 1000-2500 euróval támogatják az autógyártásban élenjáró országok az öreg, környezetszennyező személygépkocsik újra cserélését. Ez megmozgatta a piacot, előrehozta a vásárlásokat, s ahhoz, hogy év végéig elkészüljön az új személygépkocsi, már most le kell gyártani a gumi hűtő- és fűtőcsöveket – tudtuk meg az ügyvezetőtől. További adalék az őszi fellendüléshez, hogy a vállalatcsoport Barcelonában bezárt egy gyárat, a termelés egy részét Makó kapta meg.

Egymillió gumicsőből csupán 25-öt reklamáltak meg.
Egymillió gumicsőből csupán 25-öt reklamáltak meg.

Áprilisban 620-an, ma már több mint 900-an dolgoznak Makón, ez utóbbi létszám magasabb, mint a válság előtti. Ezt a mozgást természetesen csak 3 hónapos, határozott idejű munkaszerződésekkel lehet követni. Meg négynapos munkahéttel, amire az év elején kényszerültek rá Makón, hogy kevesebb embert kelljen elbocsátani. Az idő igazolta ezt a megoldást, mostanában minden munkáskézre szükség van. Mind a szeptemberi, mind az októberi darabszám bőven meghaladja a kétmilliót, s ez közel duplája a 2009. februári termelésnek. Mindezt úgy, hogy Makón 1500, Vácon 800-féle terméket gyártanak.

Magyarországra csak az Audinak szállít a ContiTech – nem is túl nagy mennyiségben –, főbb megrendelői a Porsche, a Mercedes a Volkswagen, a Ford, az Opel és a BMW. Ez utóbbi, bajor márkánál a legerősebbek: 80 százalékban Makóról szállítják a BMW személygépkocsikba beépített gumi hűtő- és fűtőcsöveket. A truck-üzletágban a DAF, a Volvo és a Scania a nagy megrendelő, de eljutottak már Japánba is – a Nissan Diesel nevű cégnek gyártanak alkatrészeket, ugyancsak kamionokhoz.

Munkakép a ContiTech II-es csarnokából
Munkakép a ContiTech II-es csarnokából

Minden autóipari beszállítónál kiemelt figyelmet fordítanak a minőségre, e nélkül közelébe sem lehet kerülni ma a nagy márkáknak. PPM-számnak nevezik az a mutatót, amely azt nézi, egymillió darab termékre vetítve hányat „reklamál meg” vevő. 2005-ben ez még 300 volt a ContiTechnél, a 2009-es év első kilenc hónapjának átlaga 25 darab. Ez a gumitermékek piacán nagyon jónak számít. – 2003 óta nem volt visszahívás a mi alkatrészeink miatt – mondja büszkén Nagy Mihály, aki 2003-ban gazdasági igazgató, 2005-ben cégvezető, majd 2008 januárjától ügyvezető igazgató.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink