Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lítium és kobalt nélküli akkut mutatott be a CATL
A kínai CATL az autóipari akkumulátorokat gyártó nagyobb vállalatok közül az elsőként leplezett le egy nátrium-ion technológián alapuló telepet, egyúttal bejelentette, hogy 2023-ra a teljes ellátási lánc készen fog állni a technológia gyártásba helyezéséhez.
Az elektromos autók gyártásának felfutásával a lítium-ion akkumulátorokban használt alapanyagok iránti kereslet megugrott, potenciálisan az autók árát is felfele toló áremelkedést eredményezve. A folyamat arra ösztönzi az OEM-eket, hogy a ma használt három fő kémiai összetétel, a lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid (NCA), a lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NCM), valamint a lítium-vas-foszfát (LFP) helyett más technológiák után kutassanak.
A nátrium-ion akkumulátorok nem tartalmaznak lítiumot, kobaltot, sem nikkelt. Ez lehetővé teszi, hogy ezeknek a telepeknek az ára függetlenedjen az előbbi nyersanyagok elérhetőségétől, azt azonban a CATL nem hozta nyilvánosságra, hogy az új technológia mennyibe kerül.
A Reuters beszámolója szerint a bemutatón Huang Qisen, a CATL fejlesztési központjának vezetője elmondta, hogy a nátriumos akkuk energiasűrűsége még alacsonyabb az LFP típusúakénál, másik oldalról viszont jó teljesítményt nyújtanak alacsony hőmérsékleten és gyorstöltéskor.
Érdekesség, hogy a több mint 5000 fejlesztőt alkalmazó CATL egyúttal egy olyan akkumulátorkoncepciót is bemutatott, ami nátrium-ion és lítium-ion akkumulátorcellákat integrál egy energiatároló egységbe.