Beszállítók Ismertette 2025-ig szóló terveit a Schaeffler

Ismertette 2025-ig szóló terveit a Schaeffler

autopro.hu | 2020.11.23 15:22

Ismertette 2025-ig szóló terveit a Schaeffler

Fotó: Schaeffler

A Schaeffler a 2020-as tőkepiaci napon ismertette a 2025-ös ütemtervét (Roadmap 2025). A terv szerint a Schaeffler frissíti üzleti stratégiáját, konkrét programot határoz meg a stratégiája végrehajtására, és középtávú célokat fogalmaz meg. A 2025-re vonatkozó középtávú célokat a november 17-i piaci zárás után tették közzé, melyeket a tőkepiaci napon tovább pontosítottak.

Hirdetés

Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta, hogy a 2025-ös ütemterv nem jelent radikális stratégiai változást. A cél, hogy tartsák a jelenlegi irányt azokon a területeken, ahol sikeresnek bizonyultak az intézkedések, továbbá fontos, hogy még inkább koncentráljanak a vállalat erősségeire, és javítsanak azokon a területeken, ahol van még fejlődési lehetőség. A vállalat sikere továbbra is az innováció, a gyártási kiválóság, a csúcsminőség és a rendszerismeret kulcsfontosságú elemein alapszik. Ugyanakkor elmondta, hogy a Schaefflernek folytatnia kell az átalakulást, a szakértelmére és céljai megvalósítására kell összpontosítania.

Az Autóipari technológiák üzletág tekintetében ez azt jelenti, hogy felgyorsítják az átmenetet az elektromos mobilitás és jármű-komponensek felé. Az Autóipari kereskedelem divízió prioritása a meglévő magas árrés fenntartása lesz, miközben a növekedési lehetőségek kihasználására is összpontosítanak majd a független utángyártott szegmensben. Az Ipari üzletág új növekedési ágazatokba kíván csatlakozni, és folyamatosan növelni szeretné jövedelmezőségét - mondta.

Fókuszban a hidrogén

Rosenfeld öt fő tendenciát azonosított a jövőre vonatkozóan, amelyek egyedi lehetőségeket nyitnak meg a Schaeffler Csoport előtt: fenntarthatóság és klímaváltozás, új mobilitás és elektromos erőátvitel, autonóm termelés, adatgazdaság és digitalizáció, és demográfiai változások. Ezen trendek alapján a Schaeffler öt olyan területet fogalmazott meg, amelyekben a vállalat tovább kívánja erősíteni pozícióját. Ezek a területek mind a három üzletág termékeit és szolgáltatásait, valamint a tíz szektort és ágazati klasztert érintenek.

A Schaeffler Csoport erős növekedési potenciált lát az olyan ágazatokban, mint például a hidrogéntechnológia – mind a mobil alkalmazásokhoz használt üzemanyagcellák, mind pedig a zöld hidrogén-előállítás elektrolizáló berendezései formájában: „a Schaeffler Csoport jelentős növekedési lehetőséget lát a hidrogén-ágazatban. Kiváló gyártási és iparosítási szaktudásunkkal kiemelkedő helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ügyfeleinknek magas színvonalú megoldásokat kínálhassunk, és profitálhassunk a megújuló energiák területének bővüléséből” - mondta Rosenfeld.

A fenntarthatóság kérdése kiemelt jelentőséggel bír a Schaeffler-csoport számára. A vállalat integrált megközelítést alkalmaz minden divízióban, funkcióban és régióban. A cél 2030-tól a szén-dioxid-semleges termelési műveletek megvalósítása.

Innovációs vezetővé válnának az elektromos hajtáslánc területén

Matthias Zink, az Autóipari technológiák üzletág vezérigazgatója kiemelte, hogy az autóiparban – ahol már folyamatban volt az alapvető strukturális átalakulás – továbbra is magas a bizonytalanság, hiszen a COVID-19 járványnak különösen súlyos hatása volt a területre. Konzervatív megközelítésre van szükség, amely a szigorú költségfegyelmet és a fokozott rugalmasságot ötvözi - mondta.

A hajtáslánc területével kapcsolatban Zink 2035-ig kiterjesztette a Schaeffler „Vision Powertrain 2030” programját - mely program a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális gyártására vonatkozik. Az elektromosítás üteme erőteljesen növekszik, az akkumulátoros és üzemanyagcellás meghajtású járművek (xEV) száma 50 százalékra emelkedik, a hibrid hajtások (HEV) és a belső égésű motorok (ICE) aránya pedig 35, illetve 15 százalékra csökken.

A Schaefflernek ezt a változást figyelembe kell vennie a portfólió kialakításában és tőkeallokációs döntésekben is - mondta. A kisebb növekedési potenciállal rendelkező üzleti területeknek nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a bevételekre és a hatékonyságra, mindezt új technológiákba és új üzletekbe történő nagyobb befektetésekkel. A közeljövőben a HEV és az optimalizált ICE meghajtások továbbra is fontosak maradnak az árrések stabilizálása és a szabad cash flow létrehozása szempontjából.

Új elektromobilitási üzem lesz Magyarországon

Dr. Jochen Schröder, az E-Mobility terület vezetője kiemelte a beérkező megrendelések nagy számát, amelyek 2019-ben 4 milliárd eurót, 2020 első felében pedig több mint 1 milliárd eurót tettek ki. Az e-mobilitási rendelések bevételi célértéke 2021-ig 1,5-2 milliárd euró - jegyezte meg -, míg az ezt követő időszakra vonatkozó cél átlagosan évi 2-3 milliárd euró. Kiemelte az elektromos mobilitással foglalkozó magyarországi üzem megépítését, illetve a korszerű elektromos mobilitási központ kialakítását Bühlben, hangsúlyozta a „3in1” elektromos tengelyek szállítójaként az elismert pozíció megszerzésének sikerét és a teherautókhoz gyártott elektromos motor-alkatrészek fontosságát (Egyesült Államok). A teherautók üzemanyagcellás technológiája terén is nagyon ígéretes lehetőségek vannak kilátásban - mondta. Ez egy olyan terület, ahol a Schaeffler Csoport hidrogén-technológiai kezdeményezései folytán remek pozíciót szerezhet meg.

2025-ig középtávú célként az Autóipari technológiák divízió a bevételek növekedését célozza meg, a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális termelésének növekedését meghaladó mértékben.

Változtatni kell az üzleti modellen

Michael Söding, az Autóipari kereskedelem üzletág vezérigazgatója összefoglalta, az előrejelzések alapján a jelenleg globálisan 1,40 milliárd gépkocsit számláló járműpark 2025-re 1,55 milliárdra nő, főként a kínai trendek miatt. A járműpark ezen növekedésével párhuzamosan lehetőségek nyílnak meg a pótalkatrész-területen a járművek átlagéletkorának növekedése és a járművek komplexitása felé vezető tendencia miatt. Ezek a tendenciák a járműjavítás iránti nagyobb kereslethez vezetnek.

Ugyanakkor az utángyártott szektor profit pooljai nyomás alatt vannak, különösen a konszolidáció és az új piaci belépők miatt. Ezenkívül a digitális platformok és az e-kereskedelem megváltoztatja a fogyasztók viselkedését is.

A Schaefflernek több vonalon is válaszolnia kell a kihívásokra, és módosítania kell az üzleti modelljét - mondta. Példaként a vállalat megoldási- és szolgáltatási kínálatának bővítését hozta fel. A komponens-beszállítótól a rendszerek és integrált megoldások beszállítójáig tartó átmenet részeként például a Schaeffler adatalapú szolgáltatásokat és innovatív plug-and-play javítási megoldásokat kínál. Egy másik út az ipari partnerségek kialakítása a holisztikus megoldások - többek között a járműadatokhoz való hozzáférés – alapjaként – mondta.

Söding a digitális értékesítési csatornák létrehozását is kiemelte, hivatkozva a kínai ETC (motor, erőátvitel és futómű) termékportfólióra, amely „egyablakos ügyintézést” kínál az összetett termékek számára egy széttagolt piacon, nagy növekedési potenciállal. A Repxpert portál digitális csatornákat is alkalmaz - jegyezte meg.

Összeszerelő és csomagoló központot hozott létre

A hatékonyság növelésének egyik intézkedéseként utalt az „Aftermarket Kitting Operation Europe” (AKO Europe) létrehozására: az összeszerelő és csomagoló központ 2020. augusztus 12-én kezdte meg működését. 2023-ra az AKO a globális raktárkészletek legalább 60 százalékát le fogja fedni. Digitális és nem digitális megoldásokat egyaránt felhasználva, mindez fenntartható lendületet ad a hatékonyságnak és a rugalmasságnak az autóipari utángyártott alkatrészek szállításában. A rövidebb szállítási távolságok miatt 20 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás is - mondta.

Az Autóipari kereskedelem 2025-re vonatkozó középtávú célkitűzései az állandó devizában számított, a globális GDP növekedésénél magasabb bevételnövekedés. A speciális tételek előtti EBIT-ráta célkitűzése 13-15 százalék, és legkésőbb 2023-ig szeretnék elérni az alsó értéket.

A 2025-ös ütemterv a sikeres jövőhöz

A 2025-ös ütemtervvel a Schaeffler Csoport sikeresen irányítja tevékenységét a jövő felé. A stratégiával kapcsolatban Klaus Rosenfeld a következőket fogalmazta meg: „2025-ös ütemtervünk egy előremutató stratégia, amellyel a Schaeffler Csoportot még versenyképesebbé és a jövőre még inkább alkalmassá akarjuk tenni. Még jobban ki akarjuk használni a növekedési lehetőségeinket, több szinergiát valósítunk meg a Schaeffler Csoportban és fenntartható értéket teremtünk. Új „We pioneer motion” szlogenünk minden tevékenységünket egyesíti. Így azt a célt is teljesíteni fogjuk, hogy a jövőben is ügyfeleink preferált technológiai partnere maradunk.”

Hirdetés

Kiemelt Partnereink