Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ipar 4.0-ban is otthon a Continental
A Continental a világ második legnagyobb autóipari beszállítójaként ismert, azonban nem csupán az autóipari technológiákban mozog otthon. A vállalat számtalan különböző Ipar 4.0-ás gyártási és logisztikai megoldást alkalmaz, továbbá saját robotfejlesztést is folytat. A Continental által alkalmazott hatékonyságnövelő Ipar 4.0-ás megoldásokról nemrég a TechShow online előadássorozat keretében tudhattunk meg többet.
Az Ipar 4.0 a gyártás következő nagy léptékű technológiai átalakulását takarja, amit nagyfokú digitalizáció, automatizáltság és hálózatba kapcsoltság jellemez. A nagyobb gyártó vállalatok világszerte azon dolgoznak, hogy az olyan Ipar 4.0-lás technológiákat, mint a mesterséges intelligencia, a big data analitika, a geolokalizáció vagy a kiterjesztett valóság, integrálják működésükbe a termelékenység javításának reményében.
Nem kivétel a német Continental sem, ami létesítményeiben világszerte alkalmazza az új technológiai megoldásokat, amik implementálásában kitüntetett szerep jut a Continetal Automotive üzletág regensburgi üzemének. Az elektronikus komponenseket, mint szenzorokat, vagy elektronikus vezérlőegységeket előállító létesítményben éles körülmények között, vagyis a valós gyártási folyamatokba integrálva tesztelik és finomhangolják a legújabb fejlesztéseket, mielőtt azokat a vállalat más egységeiben is alkalmaznák.
A magasan automatizált telephelyen találkozhatunk prediktív karbantartással, automatikus anyagrendeléssel és műszaktervező programmal, mesterséges intelligenciával támogatott vizuális minőségellenőrzéssel, geolokalizációval, automatikus vezérlésű járművekkel (AGV-k), valamint a ki- és bemenő logisztikát segítő újító megoldásokkal.
Az Ipar 4.0 a logisztikára, az ellátási láncokra épp úgy kiterjed, mint a gyártócsarnokra, sőt a fejlesztést és azt is átformálja, ahogy az emberek tanulnak – magyarázta Dr. Sami Krimi, a Continental autóipari üzletágának gyártási vezetője, aki szerint az újítások legfőképpen a fejlesztési szakaszban csökkenthetik a piacra viteli időt.
Sami megosztotta azt is, hogy a Continental hogyan képzeli el a jövő gyárát. A jövő üzeme az automatizáltságon túl modularitással, az emberek és gépek kollaboratív jellegű egymás melletti munkájával, valamint klímasemlegességgel is jellemezhető – utóbbi célt a Continental 2040-re akarja elérni minden üzemében.
Vége a torlódásoknak és keresgélésre sem kell időt pazarolni
A TechShow legutóbbi előadása alkalmával a Continental bemutatta a regensburgi üzem be- és kimenő logisztikájának kezelésére bevezetett koncepciókat. Hogy kiszámíthatóvá tegyék a teherautók érkezését, illetve elkerüljék a torlódásokat, egy külön szoftveres platformot alkalmaznak, amin a fuvarozó cégek sofőrjei időpontot foglalhatnak a rakodó dokkokhoz. A vezetők a foglalást, majd megérkezéskor a telephely kapujánál regisztrálást követően minden navigáláshoz szükséges információt megkapnak a telefonjukra küldve.
A teherautók kirakodását követően régen gondot okozott az alapanyagokat tartalmazó dobozok nyomon követése, illetve az alapanyagok szétválogatása. Ma már a beérkezett dobozok egy szkennelő kapun haladnak át, ami azok számozása alapján azonosítja azok tartalmát, segítve a válogatást. A dobozok szétbontását az automatizálás nehézsége miatt ember végzi, ám a kicsomagolt tartalom végső szétválogatását mára sikerült robotizálni.
A kimenő logisztikában az elkészült raklapos rakatokról digitális más készül, amivel aztán mozgásuk a raktár digitális ikertestvérében követhető végig. A rakatok itteni összeállításánál ma még nehézséget jelent, hogy a megrendelőknek sajátos igényeik vannak a rendeléseik raklapon elhelyezésével kapcsolatosan, az ebből következő komplexitás miatt pedig nem minden dolgozó tud minden rakatot összeállítani. A jövőben ezen a kiterjesztett valóság (AR) alkalmazásával kívánnak változtatni. A technológia lehetővé teszi majd, hogy a raktári dolgozó maga elé vetítve lássa, a dobozokat hogyan kell elrendeznie, szükségtelenné téve a számtalan egyedi követelmény fejben tartását.
A robotokat nem csak használják, de fejlesztik is
A Continental Ipar 4.0 stratégiájának szerves részét képezi a robotok alkalmazása. Ezt a regensburgban üzemelő 29 AGV-n és 72 kollaboratív roboton kívül az is példázza, hogy a regensburgi robotikai kompetenciaközpontban egy saját autonóm mobil robotot (AMR-t) is kifejlesztettek, hasznosítva a Continental autóipari érzékelőkkel kapcsolatos tudásbázisát.
A gép, ahogy arra az AMR megnevezés is utal, pusztán saját szenzorjait használva képes tájékozódni. Teherbírása 1200 kilogramm, hálózatba kapcsolhatósága pedig segíti a frissítések telepítését, valamint lehetővé teszi a távoli diagnosztikát.
A Continental tavaly kezdte meg több üzemében is az AMR tesztelését, amit világszerte alkalmazni, továbbá más vállalatoknak is értékesíteni tervez.