Beszállítók Ipar 4.0-ban is otthon a Continental

Ipar 4.0-ban is otthon a Continental

Végh Martin | 2021.07.22 16:23

Ipar 4.0-ban is otthon a Continental

Fotó: Continental Press Releases

A Continental a világ második legnagyobb autóipari beszállítójaként ismert, azonban nem csupán az autóipari technológiákban mozog otthon. A vállalat számtalan különböző Ipar 4.0-ás gyártási és logisztikai megoldást alkalmaz, továbbá saját robotfejlesztést is folytat. A Continental által alkalmazott hatékonyságnövelő Ipar 4.0-ás megoldásokról nemrég a TechShow online előadássorozat keretében tudhattunk meg többet.

Hirdetés

Az Ipar 4.0 a gyártás következő nagy léptékű technológiai átalakulását takarja, amit nagyfokú digitalizáció, automatizáltság és hálózatba kapcsoltság jellemez. A nagyobb gyártó vállalatok világszerte azon dolgoznak, hogy az olyan Ipar 4.0-lás technológiákat, mint a mesterséges intelligencia, a big data analitika, a geolokalizáció vagy a kiterjesztett valóság, integrálják működésükbe a termelékenység javításának reményében.

Nem kivétel a német Continental sem, ami létesítményeiben világszerte alkalmazza az új technológiai megoldásokat, amik implementálásában kitüntetett szerep jut a Continetal Automotive üzletág regensburgi üzemének. Az elektronikus komponenseket, mint szenzorokat, vagy elektronikus vezérlőegységeket előállító létesítményben éles körülmények között, vagyis a valós gyártási folyamatokba integrálva tesztelik és finomhangolják a legújabb fejlesztéseket, mielőtt azokat a vállalat más egységeiben is alkalmaznák.

A magasan automatizált telephelyen találkozhatunk prediktív karbantartással, automatikus anyagrendeléssel és műszaktervező programmal, mesterséges intelligenciával támogatott vizuális minőségellenőrzéssel, geolokalizációval, automatikus vezérlésű járművekkel (AGV-k), valamint a ki- és bemenő logisztikát segítő újító megoldásokkal.

Az Ipar 4.0 a logisztikára, az ellátási láncokra épp úgy kiterjed, mint a gyártócsarnokra, sőt a fejlesztést és azt is átformálja, ahogy az emberek tanulnak – magyarázta Dr. Sami Krimi, a Continental autóipari üzletágának gyártási vezetője, aki szerint az újítások legfőképpen a fejlesztési szakaszban csökkenthetik a piacra viteli időt.

Sami megosztotta azt is, hogy a Continental hogyan képzeli el a jövő gyárát. A jövő üzeme az automatizáltságon túl modularitással, az emberek és gépek kollaboratív jellegű egymás melletti munkájával, valamint klímasemlegességgel is jellemezhető – utóbbi célt a Continental 2040-re akarja elérni minden üzemében.

Vége a torlódásoknak és keresgélésre sem kell időt pazarolni

A TechShow legutóbbi előadása alkalmával a Continental bemutatta a regensburgi üzem be- és kimenő logisztikájának kezelésére bevezetett koncepciókat. Hogy kiszámíthatóvá tegyék a teherautók érkezését, illetve elkerüljék a torlódásokat, egy külön szoftveres platformot alkalmaznak, amin a fuvarozó cégek sofőrjei időpontot foglalhatnak a rakodó dokkokhoz. A vezetők a foglalást, majd megérkezéskor a telephely kapujánál regisztrálást követően minden navigáláshoz szükséges információt megkapnak a telefonjukra küldve.

A teherautók kirakodását követően régen gondot okozott az alapanyagokat tartalmazó dobozok nyomon követése, illetve az alapanyagok szétválogatása. Ma már a beérkezett dobozok egy szkennelő kapun haladnak át, ami azok számozása alapján azonosítja azok tartalmát, segítve a válogatást. A dobozok szétbontását az automatizálás nehézsége miatt ember végzi, ám a kicsomagolt tartalom végső szétválogatását mára sikerült robotizálni.

A kimenő logisztikában az elkészült raklapos rakatokról digitális más készül, amivel aztán mozgásuk a raktár digitális ikertestvérében követhető végig. A rakatok itteni összeállításánál ma még nehézséget jelent, hogy a megrendelőknek sajátos igényeik vannak a rendeléseik raklapon elhelyezésével kapcsolatosan, az ebből következő komplexitás miatt pedig nem minden dolgozó tud minden rakatot összeállítani. A jövőben ezen a kiterjesztett valóság (AR) alkalmazásával kívánnak változtatni. A technológia lehetővé teszi majd, hogy a raktári dolgozó maga elé vetítve lássa, a dobozokat hogyan kell elrendeznie, szükségtelenné téve a számtalan egyedi követelmény fejben tartását.

A robotokat nem csak használják, de fejlesztik is

A Continental Ipar 4.0 stratégiájának szerves részét képezi a robotok alkalmazása. Ezt a regensburgban üzemelő 29 AGV-n és 72 kollaboratív roboton kívül az is példázza, hogy a regensburgi robotikai kompetenciaközpontban egy saját autonóm mobil robotot (AMR-t) is kifejlesztettek, hasznosítva a Continental autóipari érzékelőkkel kapcsolatos tudásbázisát.

A Regensburgban kifejlesztett AMR

A Regensburgban kifejlesztett AMR | Fotó: Continental Press Releases

A gép, ahogy arra az AMR megnevezés is utal, pusztán saját szenzorjait használva képes tájékozódni. Teherbírása 1200 kilogramm, hálózatba kapcsolhatósága pedig segíti a frissítések telepítését, valamint lehetővé teszi a távoli diagnosztikát.

A Continental tavaly kezdte meg több üzemében is az AMR tesztelését, amit világszerte alkalmazni, továbbá más vállalatoknak is értékesíteni tervez.

Kiemelt Partnereink