Beszállítók Íme, a legújabb hazai téligumi-teszt eredménye!

Íme, a legújabb hazai téligumi-teszt eredménye!

autopro.hu | 2020.11.02 15:48

Íme, a legújabb hazai téligumi-teszt eredménye!

Fotó: Használtautó.hu

Fékút, kapaszkodóképesség, kigurulás, menetzaj és kopás. A GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít, hogy mindenki megtalálhassa a saját vezetési stílusának, autózási szokásainak megfelelő abroncsokat. Figyelemre méltó, hogy a legjobb és a legrosszabb gumik fékútja között már nedves úton is csaknem 7 méteres lehet a különbség! Ezek a méterek pedig életeket is jelenthetnek.

Hirdetés

A 2020-as téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint nedves, a jéghez hasonló tapadási tényezőjű műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat. A még enyhének számító hőmérséklet miatt sokan úgy gondolhatják, hogy a nyári helyett már a négyévszakos abroncsok is megfelelők lehetnek, azonban ezek korlátaival is érdemes tisztában lenni, valamint azzal, hogy a globális felmelegedés miatt az időjárás is szélsőségesebb, ezért hazai viszonylatban is komoly fagyokra lehet számítani.

„Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. Ez igencsak veszélyes, ugyanis a sok esetben kopott nyári gumik fékútja az abroncscserére kijelölt 7 Celsius fokos napi átlaghőmérséklet alatt már száraz, de főként vizes úton is jelentősen hosszabb. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. A tesztünkön próbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, és arra is rávilágítsunk, mit tud egy amúgy szemre és még az előírások szerint is megfelelő, prémium márkás, de már 4 éves, vagyis 4 teljes szezonon túllévő téli gumi. Megsúgjuk, nem sokat!” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

Mérési kategóriák:

  1. Fékút 60 kilométer/óráról száraz aszfalton
  2. Fékút 60 kilométer/óráról nedves aszfalton
  3. Fékút 40 kilométer/óráról nedves, jeges útfelületet mintázó műgyantán
  4. Kigurulás 15 kilométer/órás tempóról enyhe, konstans emelkedőn a gördülési ellenállás vizsgálatára
  5. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?
  6. Menetzaj 50 kilométer/óránál
  7. Kopási kép pontozása

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Idén az összesített első helyen, 92,7 százalékos súlyozott végeredménnyel a Goodyear UltraGrip 9 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a BFGoodrich G-Force Winter 2-t, a harmadikon pedig a Hankook Winter i*cept RS2 W452 abroncsát találhatjuk.

Összértékelés szerinti sorrend

Súlyozott végeredmény (%)* és értékelés

Goodyear UltraGrip 9

92,7%

Nagyon jó

BFGoodrich G-Force Winter 2

88,2%

Hankook Winter i*cept RS2 W452

88,0%

Bridgestone Blizzak LM005

87,1%

Firestone WinterHawk 4

86,5%

Continental WinterContact TS 860

85,3%

Nexen Winguard SnowG3 WH21

84,9%

Megfelelt

Triangle Winter X TW401

84,8%

Megfelelt

Toyo SnowProx S943

83,5%

Megfelelt

Michelin Alpin 6

82,8%

Megfelelt

Continental AllSeasonContact (négyévszakos)

82,2%

Megfelelt

Infinity EcoZen XL

81,9%

Megfelelt

Kleber Quadraxer 2 (négyévszakos)

81,3%

Megfelelt

Barum Quartaris 5 (négyévszakos)

78,7%

Rossz

Michelin CrossClimate+ (négyévszakos)

77,3%

Rossz

Taurus Winter XL

73,1%

Rossz

Használt nyári gumi

68,4%

Rossz

Használt téli gumi

68,2%

Rossz

Új, prémium nyári gumi

66,6%

Rossz

* a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20 százalékos, a kopási kép 10 százalékos, a zajszint és a kigurulás 5-5 százalékos figyelembevételével

Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte: „A dobogós modelleken túl érdemes megnézni a középmezőnyt is, ugyanis az ott szereplő gumiabroncsok alig maradtak le a második vagy harmadik helyezettől. Ajánlott a használati szokások szerint egyéni preferenciát is nézni, kalkulátorunk segítségével mindenki megkaphatja saját sorrendjét, vagyis azt, hogy melyik lehet a számára leginkább megfelelő gumiabroncs télre. Bár a korábbi évek kommentjeire válaszul eljátszottunk a gondolattal, hogy az árakat is feltüntessük a kalkulátorban, ám ezt végül elvetettük. A gumiabroncs ugyanis elsősorban biztonsági tényező, az elsődleges kapcsolatot jelenti az autó és a talaj között. Kilométerre vetítve minimális árkülönbséget jelent a legdrágább és a legolcsóbb összevetése is, így spórolni nem ezen érdemes. Megfelelő abroncs nélkül komoly veszélybe sodorhatjuk magunkat és a többi közlekedőt is.”

Kiemelt Partnereink