Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így lehet negyedével csökkenteni a fogyasztást, legálisan
A Continental és a Schaeffler által közösen fejlesztett hajtásrendszer központi eleme az a 48 voltos technológia, amiről egyre több vállalat gondolja úgy: ez a helyes irány.
A két konszern nem ma kezdte a közös munkát, hiszen a Gasoline Technology Car I, avagy a GTC I együttes megalkotása révén már sikerült jelentős, 17 százalékos fogyasztáscsökkenést elérniük. Ezt a lécet emelték most magasabbra, a GTC II ugyanis 25 százalékos értéket produkált, a negatív tartományban. Más megközelítésben ugyanannyi üzemanyaggal sokkal messzebbre lehet jutni az ilyen hajtáslánccal felszerelt autókkal.
A konkrét mérésekhez a hordozóeszközt egy átalakított Ford Focus biztosította, a referenciául szolgáló adatokat egy ugyanilyen, ám hagyományos szériamotorral szerelt modellből nyerték. Érdemes hozzátenni, hogy abban az autóban eleve igen hatékony, turbós erőforrást alkalmaztak, ezzel szemben sikerült negyedével redukálni a fogyasztást.
A GTC I és a kevésbé szomjas GTC II között az az alapvető különbség, hogy úgynevezett P2 architektúrát alkalmaztak, ahol az elektromos motort/generátort a belső égésű motor és a váltóegység közé integrálták. Egy elektromos kuplung betoldásával optimalizálni lehet a manuális sebességváltást, az energia visszanyerése szinte álló helyzetig megvalósítható, a Stop&Go folyamat is teljesen elektromosan kivitelezhető, ami forgalmi dugók esetén jelenthet igazán előnyt.
A belső égésű motor a rendszer kialakításának köszönhetően teljesen leválasztható, alapjárat hiányában jobban érvényesíthető a rekuperáció, ideálisabb hőmenedzsment és kevesebb kipufogógáz keletkezése bővíti a rendszer előnyeinek sorát. Az elektromosan bemelegített katalizátor azonnal üzemkész a belső égésű motor újbóli elindulásakor, mindezen tényezők pedig összességében hozzájárulnak, hogy a rendszer megfeleljen az Euro 6c emissziós szabvány szigorú elvárásainak.