Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így érinti a célgépgyártókat a koronavírus
Egyelőre senki nem számolt be drasztikus hatásokról, ám ez a szektor is megérzi a válságot. A célgépgyártással foglalkozó vállalatoknál is visszaeséssel kell számolni.
A cégek futó projektjei egyelőre haladnak, leállások vagy komolyabb zavarok nincsenek. A Transmoduls Tervező és Gyártó Kft. arról számolt be, hogy szükség esetén együttműködnek ügyfeleikkel az átszervezésekben, illetve támogatják őket a projektcéljaik elérésében.
A Kvalix Automatika Kft. és a Hepenix Kft. is arról számolt be, hogy a projektek utolsó szakaszában akadhatnak problémák a fuvarozással, esetleg az átvétellel. Tóth József, a Hepenix üzletfejlesztési igazgatója elmondta, hogy egyes partnerek esetében leállították a szállítást, míg Forró Péter, a Kvalix ügyvezetője elárulta, hogy volt olyan eset, amikor ügyfelük biztonsági előírásai miatt nem tudták üzembe helyezni a leszállított gépüket. Ugyanakkor hozzátette, hogy általában sikerül megoldást találni a partnerekkel erre a problémára.
A szállítások lassulása önmagában egyik cégnek sem okoz különösebb fennakadást, bár némi változás észlelhető ezen a területen is.
Nem jelent komolyabb kihívást a home office-ra való átállás
Tóth József elmondta, hogy a munkatársaik zöme otthonról dolgozik és online tartják egymással a kapcsolatot, akiknek pedig gyártási és szerelési munkát kell végezniük, azok a megfelelő óvintézkedések betartásával teszik ezt. Szintén a biztonsági intézkedéseket emelték ki a Transmodulsnál, míg Forró Péter arról is beszélt, hogy a Kvalixnál egységesíteni kellett a chatelés felületét, annyira intenzívvé vált a virtuális kapcsolattartás.
Mindhárom cégnél létezett már korábban is az otthoni munkavégzés lehetősége, így önmagában az erre való átállás nem jelentett különösebb változást a vállalatok életében. Abban is hasonló véleményen voltak az autopro.hu által megkérdezett célgépgyártók, hogy a járvány a digitális fejlesztések felgyorsulását is magával hozhatja.
Mindenki veszteségekkel számol
A válság nem kíméli ezt a szektort sem. Forró Péter úgy nyilatkozott, hogy kiegyezne azzal, ha a Kvalix vesztesége 10 százalék lenne, de ennél jobb vagy rosszabb forgatókönyvet sem tart kizártnak. Tóth József szerint egyelőre még nem lehet megjósolni, hogy milyen lesz az idei év, ez a következő pár hétben fog eldőlni attól függően, hogyan alakul a járványügyi helyzet.
A Transmodulsnál bizakodóan látják a helyzetet, arra számítanak, hogy megfelelő előkészítéssel és biztonsági intézkedésekkel a magyar gazdaság jobb állapotban maradhat, mint sok európai országban, így Magyarország vezető szerepet tölthet be a termelés újjáépítésében, és új erőre kaphat Európában. Az autóipart illetően rövid távú szenvedést követően gyors helyreállást várnak, felgyorsuló technológiai változásokkal, például az elektromos autók elterjedésével.