Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Bosch: 2030-ra tízből hét új autó elektromos lesz
2024.04.18 12:07Százezernél is több Priust hív vissza a Toyota
2024.04.18 11:21Szakmai programokkal ünneplik a Logisztika Napját
2024.04.18 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatalmas zuhanásban a Rába jármű üzletága
Négy százalékkal, 11,377 milliárd forintra csökkent a Rába Járműipari Holding Nyrt. árbevétele az idei év első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, míg adózott eredménye 142,6 százalékkal 363,7 millió forintra nőtt – közölte a győri székhelyű járműgyártó társaság a Budapesti értéktőzsde (BÉT) honlapján.
A beszámoló szerint az üzemi eredmény csoport szinten 433,2 százalékkal 398,5 millió forintra nőtt 2020 első negyedévéhez képest.
A Rába kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 1,013 milliárd forintra nőtt, ami 125,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
A Rába Nyrt. üzleti portfólióját három önálló, egymáshoz kapcsolódó üzletág alkotja: a futómű, az alkatrész és a jármű üzletág.
A jármű üzletág továbbra is mélyponton
A futómű üzletágban 8,9 százalékos növekedéssel 7,177 milliárd forint árbevételt értek el, az üzemi eredmény 68,1 százalékkal, 195 millió forintra nőtt 2020 első negyedévéhez képest.
Az alkatrész üzletágban 4,09 milliárd forint árbevételt értek el az első negyedévben, 8,7 százalékkal többet 2020 első negyedévénél. Az üzemi eredmény 179,3 százalékkal 229 millió forintra nőtt.
A jármű üzletágban 51,6 százalékkal 854 millió forintra csökkent az árbevétel, míg az üzemi veszteség 84,9 százalékkal 60 millió forintra csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
Új stratégia szükségeltetik
A közlemény idézi Hetzmann Bélát, a Rába Csoport elnök-vezérigazgatóját, aki szerint a továbbra is biztató piaci kilátások mellett céljuk egy 21. századi vállalat stratégiájának felépítése, amelynek három fő pillérét azonosították. Egyrészt törekednek a gyártás korszerűsítésére, a technológia fejlesztésére, valamint vevőik minőségi kiszolgálására.
Másrészt az infrastruktúra és működési folyamataik optimalizálása és racionalizálása van a fókuszban, harmadrészt pedig nagy hangsúlyt kívánnak helyezni az üzletfejlesztésre, az új partneri kapcsolatok kiépítésére és a technológiai együttműködésekre.
A Rába erősen exportorientált vállalat, stratégiai exportpiacai az Európai Unió, a FÁK-országok és az Amerikai Egyesült Államok. Az első negyedév árbevételének 68,4 százaléka exportból származik.