Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Együtt hasznosítja újra az akkukat a CATL és a BASF
A kínai CATL bejelentette, hogy stratégiai partnerséget kezd a német BASF vállalattal az akkumulátorok újrahasznosítását illetően – a CATL célja egy európai, lokális ellátási lánc kiépítése az akkumulátorok előállításában és újrahasznosításában.
Mint ismert, a világ egyik legnagyobb akkugyártója, a kínai CATL Erfurtban építi meg első európai üzemét, mely a tervek szerint 2022-ben nyitja meg kapuit, és akár évi 14 gigawattórás gyártási volumennel is rendelkezhet majd. A BASF-fal kötött megállapodáson keresztül európai ellátási láncot építene ki ezen üzeméhez a CATL.
Jelenleg Kína dominálja az akkuk újrahasznosításának piacát, az erre alkalmas üzemek kétharmada az ázsiai országban található. Ez egyben azt is jelenti, hogy a világ más területeire eladott akkukat is vissza kell szállítani Kínába az újrahasznosításhoz, ami költséges folyamat.
Sem a CATL, sem pedig a BASF nem árulta el, hogy Európán belül hol épülhet fel az akkumulátorok újrahasznosítását végző üzem.
Egyre nagyobb piac
Ahogyan az autógyártók egyre inkább az elektromobilitás és a fenntarthatóság felé fordulnak, úgy jut egyre nagyobb szerep az akkumulátorok újrahasznosításának. Egy átlagos lítium-ionos akkumulátor élettartama jelenleg minimum 8-10 év, de még ekkor is alkalmas akár az újrahasznsításra, akár az energiatározóként való alkalmazásra.
Kínában évente körülbelül 100 ezer tonna akkut hasznosítanak újra, de egyéb ázsiai országokban is vannak ilyen üzemek, főleg Dél-Korea erős még az iparágban. Ezzel a régió felelős a világ akkumulátor-újrahasznosításának túlnyomó többségéért.
A CATL számára persze Kína is fontos
Európa és Kína egyaránt azon dolgozik, hogy mind az akkumulátorok előállítási, mind az újrahasznosítási kapacitását növelje az adott régióban. Európában különösen fontos lenne a helyi ellátási láncok kiépítése, ebben segít a CATL üzeme, illetve a partnersége a BASF-fal.
Ugyanakkor a CATL számára természetesen a kínai piac is fontos, komoly beruházásokat hajt végre ott is a vállalat. Öt komolyabb projektet jelentett be augusztusban a cég, ezekkel együtt összesen évi 137 gigawattórára nő a CATL gyártási kapacitása – írja az Automotive Logistcs.