Beszállítók Continental: a pandémia nyertese a négyévszakos abroncs

Continental: a pandémia nyertese a négyévszakos abroncs

MTI | 2020.11.25 10:48

Continental: a pandémia nyertese a négyévszakos abroncs

Fotó: Continental Media

Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5 százalékkal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest. Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1 százalékkal, a téli abroncsoké 7,1 százalékkal csökkent.

Hirdetés

„A jelek szerint a pandémia egyik nagy „nyertese” a négyévszakos gumiabroncs-szegmens, ugyanis az év első háromnegyed évében ez a kategória 19,8 százalékkal nőtt a hazai eladási volumenekben” – mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft értékesítési vezetője.

Éves visszatekintésben elmondható, hogy az évek óta tartó emelkedés után a 2018-as és 2019-es évek eredményei alatt teljesített a hazai gumiabroncs piac 2020-ban az első három negyedév alapján. Az előző évben ugyanis a gyártói oldalon mindösszesen több mint 2,32 millió darab abroncsot értékesítettek a szereplők, míg az idén az értékesítések volumene épphogy meghaladta a 2.2 millió darabot az első 9 hónapban.

Előretörésben a SUV szegmens

A nyári abroncsok esetében kategóriákra bontva elmondható, hogy a személyabroncsok forgalma 6,9 százalékkal csökkent, ezzel szemben a kisteher abroncsok forgalma 1 százalékkal, az SUV abroncsok értékesítése pedig 9,5 százalékkal növekedett. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári abroncsok piacát, akkor a kisebb méretek (15" és alatta) jelentős csökkenése figyelhető meg, míg az UHP abroncsok minden keréktárcsaátmérő kategóriában növekedtek. Kiemelendő a 19”-21” közötti tartomány a legalább 17 százalékos növekedésével minden kategóriában.

Kevesebb téli abroncsot vásároltak a kereskedők

A téli gumiabroncsok esetén összességében az előző évhez képest 7,1 százalékkal csökkent a forgalom a gyártói oldalon. Ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor a legjelentősebb darabszámúnak tekinthető személyabroncsok kategóriája 8,5 százalékkal, míg a kisteher abroncsok értékesítése 2,8 százalékkal csökkent, ezzel szemben az SUV abroncsoké 5,8 százalékkal növekedett.

A téli abroncsok piacán csupán a 17”-18” és a 21”-22” -os abroncsok értékesítése növekedett az előző év azonos időszakához képest, míg a legnagyobb darabszámmal rendelkező kategóriák esetén (14”-16”) 10-20 százalékos csökkenés figyelhető meg.

Változatos a helyzet a négyévszakos gumiabroncsok piacán

Négyévszakos-abroncsok esetén, ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor változatos képet láthatunk, hiszen a teljes 19,8 százalékos növekedéshez a személyabroncs kategória 25,3 százalékkal, míg az SUV abroncsok 54,7 százalékkal járultak hozzá, közben pedig a kisteher abroncsok értékesítése 34,9 százalékkal csökkent. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a négyévszakos-abroncsok piacát, szintén nagyon változatos a kép: a 13”-os méret 14,3 százalékkal, a 14”-15” 4,5-6,6 százalékkal növekedett, míg a 16”-17” 30,3-34,3 százalékkal.

Vegyes véleménnyel vannak a kereskedők

„A jelenlegi pandémiás helyzet a gumiabroncs kereskedőkre is komoly hatással van. Visszajelzéseik alapján enyhébb nyári és erősebb téli visszaesésről számolhatunk be az elmúlt szezonokhoz képest” – összegez Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. értékesítési vezetője. „Partnereinket eltérő módon érintette COVID-vészhelyzet, de általánosságban nagyobb visszaesést éreznek az értékesítéseikben, mint amit a beszerzéseikből látni lehet. Beszámolóik szerint több korábbi prémium vásárló fordul a középkategória felé, kisebb terhet róva a családi kasszára. A négyévszakos abroncsok térnyerése is érzékelhető, amit a kereskedők vegyes érzelmekkel fogadnak, mivel a biztonságos téli közlekedés szempontjából a négyévszakos gumiabroncs kompromisszumos megoldás a havas, jeges utakra fejlesztett téli gumiabroncsok tudásával szemben” – hívja fel a figyelmet Tokaji Vilmos.

Kiemelt Partnereink