Beszállítók A Rolls-Royce, a Ferrari, a Maserati is a móri Adient minőségét választotta

A Rolls-Royce, a Ferrari, a Maserati is a móri Adient minőségét választotta

Gégény István | 2018.01.10 09:30

A Rolls-Royce, a Ferrari, a Maserati is a móri Adient minőségét választotta

12 ezer négyzetméteres csarnokot adtak át a tavalyi év végén az üléseket gyártó beszállító hazai telephelyén. Szentkuti László és Gulyás Ervin operatív menedzserekkel beszélgettünk a bővítés hátteréről.

Hirdetés

– Új névvel ismerkedik hazánk és a világ járműipara – az is erre utal, hogy nem egy új gyár alapításakor, hanem egy évek óta létező gyár bővítésekor beszélgetünk. Hogyan mutatnák be az Adient márkát?
– Mintegy két évtizede van jelen Magyarországon a gyárunk. Hammerstein cégnév alatt kezdtük a tevékenységünket, azt a vállalatot 2010-ben felvásárolta a Johnson Controls, majd ebből a konszernből bő egy évvel ezelőtt, 2016-ban az autóipari üzletág leválasztásával jött létre az Adient új márkaként. Egy tőzsdén bejegyzett új autóalkatrész-gyártó vállalatról van tehát szó, amelynek 238 telephelye van világszerte, összesen 86 ezer alkalmazottal, immár 24 országban van jelen a cégcsoport. A világszerte az új személyautókba kerülő minden harmadik ülést az Adient gyártja. A név tehát újként csenghet sokaknak, de nem vagyunk újak a piacon, nagyon komoly részesedésünk van a globális termelésből. Több évtizedes tapasztalat van a birtokunkban.

– Mivel foglalkoznak a móri telephelyen?
– Ülésállító mechanizmusokat gyártunk – hegesztési technológiák, festés, összeszerelés zajlik nálunk. Anyavállalatunk az egyes alkatrészek beszerzésétől az ülések huzatolásáig szerteágazó tevékenységet folytat, komplett üléseket szállítunk az OEM vállalatoknak. Ehhez járul hozzá a móri telephely tevékenysége is.

– Az elmúlt években a hazai beszállítók jelentős része munkaerő szempontjából inkább a megtartásra, túlélésre helyezte a fókuszt az aktuális kihívásokra reagálva. Önök mégis igen jelentős bővítést valósítanak meg. Miben bíznak, amikor itt, egy autógyárakkal nem éppen szomszédos településen százával vesznek fel új kollégákat?
– Két dologban bízunk. Egyrészt régóta nálunk dolgozó képzett munkatársaink tapasztalatában, helyismeretében, rutinjában és elkötelezettségében. Másrészt bár talán távolabb vagyunk a hazai autógyáraktól, viszont stratégiai megegyezéseink vannak több egyetemmel, szakmunkásképző intézménnyel. Aktívan bekapcsolódtunk a duális képzésbe: ebben a félévben nyolc egyetemi hallgatót és húsznál is több szakmunkás tanulót foglalkoztatunk e gyakorlatias rendszer keretében. Két lábon állunk tehát: régi dolgozóink és a friss munkaerő. Közel két évtizede gyártunk ülésalkatrészeket Móron, és az új, 12 ezer négyzetméteres csarnokunk felépítésére is azért volt szükség, mert a szakértelmünk alapján új megbízásokat nyertünk el a BMW-nél és a Mercedesnél.

– Milyen kompetenciára van szükség ahhoz, hogy akár egymással rivális konszernek is ugyanazt a beszállítót válasszák?
– Erre a kérdésre akár egyetlen szóval is válaszolhatunk: minőség. Nem egyszerűen hasonló minőséget garantálunk minden megrendelőnknek, hanem „a minőséget”. Ugyancsak megrendelőnk a Volkswagen, a Rolls-Royce, a Ferrari, a Maserati. Ezek a márkák nagyon magas követelményeket várnak el tőlünk. Az a megbízhatóság, rendelkezésre állás, amit a vevőinknek nyújtunk, olyan bizalmat kelt, ami újabb projektek elnyeréséhez vezet.

Adient csarnokavató Móron
Kattintásra galéria nyílik a csarnokátadó képeivel

– Mindaz, amiről eddig beszélgettünk, arra utal, hogy az Adient a folyamatos fejlődés, bővülés útján jár. Keresnek-e aktuálisan újabb beszállítót?
– Az Adient a móri telephelyének bővülését megelőzően biztosította a növekedéshez szükséges beszállítói csatornák megerősítését.

– Az önök példáján keresztül elmondható, hogy a minőség továbbra is vonzza a bővítéseket.
– Ezt valóban így tapasztaljuk. Az autóipar rohamosan fejlődik, az új autók minőségi elvárásai egyre fokozódnak. Gondolhatunk akár olyan részletre, mint a zajszint csökkentése. A növekvő minőségi igények értelemszerűen magukkal vonják, hogy a beszállítóknak is folyamatosan fejlődniük kell.

– Új autók kapcsán gondolhatunk akár a holnapután, a jövő járműveire. A megatrendek terjedésével nyilván az ülések területe is meg fog újulni. Foglalkozik-e a jövő üléseivel, erre vonatkozó kutatás-fejlesztéssel az Adient?
– Felgyorsult világban élünk, ma már nem fed le egy autó életciklusa hosszú éveket, sokkal gyorsabban változnak a modellek. A jövő itt kopogtat az ajtónkon. Ha az Adient nem foglalkozna már most a jövővel, akkor elvesztené versenyképességét. Ebből következően folyamatosan dolgozunk azon, hogy egyre kényelmesebb, egyre csendesebb mechanikájú üléseket gyártsunk. Olyannyira előre tekintünk, hogy az autók mellett a repülőgépek üléseinek piaca felé is nyitni kívánunk – ez az üzletág egy következő vízió az Adient számára. De a jövő már itt van, hiszen a BMW elektromos autóiban ott vannak az ülésállítóink, egy másik prémium kategóriás modell esetében pedig karbonszálas feltét kerül az általunk szállított szerkezetre.

(A nyitóképen balról Szentkuti László és jobbról Gulyás Ervin.)

Kiemelt Partnereink