Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Rolls-Royce, a Ferrari, a Maserati is a móri Adient minőségét választotta
12 ezer négyzetméteres csarnokot adtak át a tavalyi év végén az üléseket gyártó beszállító hazai telephelyén. Szentkuti László és Gulyás Ervin operatív menedzserekkel beszélgettünk a bővítés hátteréről.
– Új névvel ismerkedik hazánk és a világ járműipara – az is erre utal, hogy nem egy új gyár alapításakor, hanem egy évek óta létező gyár bővítésekor beszélgetünk. Hogyan mutatnák be az Adient márkát?
– Mintegy két évtizede van jelen Magyarországon a gyárunk. Hammerstein cégnév alatt kezdtük a tevékenységünket, azt a vállalatot 2010-ben felvásárolta a Johnson Controls, majd ebből a konszernből bő egy évvel ezelőtt, 2016-ban az autóipari üzletág leválasztásával jött létre az Adient új márkaként. Egy tőzsdén bejegyzett új autóalkatrész-gyártó vállalatról van tehát szó, amelynek 238 telephelye van világszerte, összesen 86 ezer alkalmazottal, immár 24 országban van jelen a cégcsoport. A világszerte az új személyautókba kerülő minden harmadik ülést az Adient gyártja. A név tehát újként csenghet sokaknak, de nem vagyunk újak a piacon, nagyon komoly részesedésünk van a globális termelésből. Több évtizedes tapasztalat van a birtokunkban.
– Mivel foglalkoznak a móri telephelyen?
– Ülésállító mechanizmusokat gyártunk – hegesztési technológiák, festés, összeszerelés zajlik nálunk. Anyavállalatunk az egyes alkatrészek beszerzésétől az ülések huzatolásáig szerteágazó tevékenységet folytat, komplett üléseket szállítunk az OEM vállalatoknak. Ehhez járul hozzá a móri telephely tevékenysége is.
– Az elmúlt években a hazai beszállítók jelentős része munkaerő szempontjából inkább a megtartásra, túlélésre helyezte a fókuszt az aktuális kihívásokra reagálva. Önök mégis igen jelentős bővítést valósítanak meg. Miben bíznak, amikor itt, egy autógyárakkal nem éppen szomszédos településen százával vesznek fel új kollégákat?
– Két dologban bízunk. Egyrészt régóta nálunk dolgozó képzett munkatársaink tapasztalatában, helyismeretében, rutinjában és elkötelezettségében. Másrészt bár talán távolabb vagyunk a hazai autógyáraktól, viszont stratégiai megegyezéseink vannak több egyetemmel, szakmunkásképző intézménnyel. Aktívan bekapcsolódtunk a duális képzésbe: ebben a félévben nyolc egyetemi hallgatót és húsznál is több szakmunkás tanulót foglalkoztatunk e gyakorlatias rendszer keretében. Két lábon állunk tehát: régi dolgozóink és a friss munkaerő. Közel két évtizede gyártunk ülésalkatrészeket Móron, és az új, 12 ezer négyzetméteres csarnokunk felépítésére is azért volt szükség, mert a szakértelmünk alapján új megbízásokat nyertünk el a BMW-nél és a Mercedesnél.
– Milyen kompetenciára van szükség ahhoz, hogy akár egymással rivális konszernek is ugyanazt a beszállítót válasszák?
– Erre a kérdésre akár egyetlen szóval is válaszolhatunk: minőség. Nem egyszerűen hasonló minőséget garantálunk minden megrendelőnknek, hanem „a minőséget”. Ugyancsak megrendelőnk a Volkswagen, a Rolls-Royce, a Ferrari, a Maserati. Ezek a márkák nagyon magas követelményeket várnak el tőlünk. Az a megbízhatóság, rendelkezésre állás, amit a vevőinknek nyújtunk, olyan bizalmat kelt, ami újabb projektek elnyeréséhez vezet.
Kattintásra galéria nyílik a csarnokátadó képeivel |
– Mindaz, amiről eddig beszélgettünk, arra utal, hogy az Adient a folyamatos fejlődés, bővülés útján jár. Keresnek-e aktuálisan újabb beszállítót?
– Az Adient a móri telephelyének bővülését megelőzően biztosította a növekedéshez szükséges beszállítói csatornák megerősítését.
– Az önök példáján keresztül elmondható, hogy a minőség továbbra is vonzza a bővítéseket.
– Ezt valóban így tapasztaljuk. Az autóipar rohamosan fejlődik, az új autók minőségi elvárásai egyre fokozódnak. Gondolhatunk akár olyan részletre, mint a zajszint csökkentése. A növekvő minőségi igények értelemszerűen magukkal vonják, hogy a beszállítóknak is folyamatosan fejlődniük kell.
– Új autók kapcsán gondolhatunk akár a holnapután, a jövő járműveire. A megatrendek terjedésével nyilván az ülések területe is meg fog újulni. Foglalkozik-e a jövő üléseivel, erre vonatkozó kutatás-fejlesztéssel az Adient?
– Felgyorsult világban élünk, ma már nem fed le egy autó életciklusa hosszú éveket, sokkal gyorsabban változnak a modellek. A jövő itt kopogtat az ajtónkon. Ha az Adient nem foglalkozna már most a jövővel, akkor elvesztené versenyképességét. Ebből következően folyamatosan dolgozunk azon, hogy egyre kényelmesebb, egyre csendesebb mechanikájú üléseket gyártsunk. Olyannyira előre tekintünk, hogy az autók mellett a repülőgépek üléseinek piaca felé is nyitni kívánunk – ez az üzletág egy következő vízió az Adient számára. De a jövő már itt van, hiszen a BMW elektromos autóiban ott vannak az ülésállítóink, egy másik prémium kategóriás modell esetében pedig karbonszálas feltét kerül az általunk szállított szerkezetre.
(A nyitóképen balról Szentkuti László és jobbról Gulyás Ervin.)