Beszállítók A Bosch minden magyar telephelyén létszámbővítés várható

A Bosch minden magyar telephelyén létszámbővítés várható

Pörge Béla | 2022.01.13 13:21

A Bosch minden magyar telephelyén létszámbővítés várható

Fotó: Bosch

Dr. Szászi István, a magyarországi Bosch csoport 2021-ben kinevezett vezetője (és egyúttal az Adria régióért is felelős vezető) értékelte az autopro.hu-nak adott interjúban a vállalat 2021-es évét. Az összegzés mellett a várható fejlesztésekről és létszámbővítésről is szó esett.

Hirdetés

- Milyen évet tud maga mögött a magyarországi Bosch csoport?

- A nemzetközi Bosch csoport stratégiailag kiemelt helyszíne Magyarország és a diverzifikált portfóliónknak köszönhetően 2021-ben is sikereket értünk el. A pandémiás helyzet és az alapanyag-hiány kihívások elé állított minket is, de az év végéhez közeledve látszott, hogy a magyarországi Bosch csoport továbbra is megkerülhetetlen szereplő a jövőt alakító technológiák - legyen szó az autózás jövőjéről, a mesterséges intelligencia alapú fejlesztésekről – megalkotásában. Jelentős befektetésekről számolhatunk be valamennyi hazai Bosch telephely esetében, amelyek a pandémiás helyzet ellenére is a terv szerint haladnak.

2021-ben több vezetőváltás is történt a magyarországi Bosch csoportnál. 2021 januárjától Dr. Arne Ziegenbein lett a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. új gazdasági ügyvezető igazgatója, aki a nyugdíjba vonuló Wolfgang Steint váltotta. Arne ismerősként tért vissza Hatvanba, hiszen 2009 és 2014 között ő felelt a telephely logisztikai és kontrolling részlegeiért.

A legjelentősebb változás az volt az évben, hogy Daniel Korioth 2021. július 1-től a Bosch csoport Törökország és a Közel-Kelet régiójának elnökeként folytatta karrierjét. A magyarországi Bosch csoport és az Adria régió vezetői tisztségét pedig én vettem át, ami nagy megtiszteltetés. Ez azt is jelenti, hogy én vagyok az első magyar, aki ebben a pozícióban dolgozhat. A Bosch nyolc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként több mint 15 ezer munkatársat foglalkoztatunk. Ha pedig ehhez még az Adria régiót is hozzávesszük, akkor több mint 20 ezer embernek adunk munkát.

Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban

Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban | Fotó: Bosch

További változás, hogy júliustól három ügyvezető igazgató társammal, Kemler Andrással, Somogyi Andrással és Vécsey Balázzsal együtt irányítjuk a Bosch budapesti telephelyét. Korábban Daniel Korioth a Bosch csoport magyarországi és Adria régiós vezetői posztja mellett egy személyben látta el a budapesti vállalat irányítását, júliusban pedig az ügyvezetőkkel szoros együttműködésben, közösen felelünk a budapesti telephelyért és egy-egy területért önállóan is felelünk.

- A cég a beszámolója szerint stabil tudott maradni 2020-ban a járvány ellenére is. Az idei kihívások után ez mennyire mondható el?

- Számokat még egyelőre nem tudok mondani, a pénzügyi eredményeket majd májusban hozzuk nyilvánosságra. Azt viszont újra meg tudom erősíteni, hogy vállalatcsoportunk stabil maradt a globális piaci kihívások közepette is, és továbbra is Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója vagyunk.

Az új kollégák toborzása minden vállalatnak, így nekünk is fontos feladatot jelent. Ugyanakkor a tapasztalataink és az elért eredményeink is azt mutatják, hogy a Bosch vonzó munkahelynek számít. Novemberben ötödik alkalommal lett a legvonzóbb munkahely a magyarországi Bosch csoport, gyártói kategóriában. Az összesített listán pedig dobogós helyen szerepel a vállalat a PwC Magyarország online kutatásában. Ez az egyik legnagyobb elismerés számunkra. A magyarországi Bosch csoport minden telephelyén bővülés várható, így várjuk az új kollégák jelentkezését a meghirdetett pozíciókra.

- Mi volt a legfontosabb esemény vagy mérföldkő idén a cég életében?

- 2021-ben is több új beruházást, együttműködést jelentettük be. Áprilisban új regionális szolgáltatóközpontot hoztunk létre Vecsésen, ahol öt ország munkavállalóinak HR adminisztrációját kezelik a kollégák a kelet-közép-európai régióban.

Júniusban új gyártócsarnokot adtunk át a miskolci kéziszerszámgyárunkban. A beruházásnak köszönhetően a gyár az eddiginél nagyobb területen folytatja a termelést, bővülve ezzel a telephely gyártási kapacitása és hatékonysága. Az új gyártócsarnokba a telephelyen már eddig is végzett tevékenységek egy része került át, és a korábbinál fejlettebb technológiával gyártják az elektromos kéziszerszámokat, illetve az eBike akkumulátorokat.

2021 júliusától Magyarországon elsőként Debrecenben használják a Bosch különleges, villamosvezetőket támogató ütközéselkerülő rendszerét. A technológiát részben a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának mérnökei fejlesztették ki. A rendszer alapját képező kamerát és a radar szenzort a hatvani telephelyen gyártottuk.

2023 végéig három, összesen több mint 52 milliárd forint értékű beruházást valósítunk meg maklári telephelyünkön, amelyekkel növeljük a versenyképességet, bővítjük a gyártási kapacitást, új technológiákat vezetünk be, és egy szolgáltató központot hozunk létre.

A Boschnál az egyetemi együttműködések kiemelt fontosságúak, az ipari és az akadémiai szféra kooperációjára építve képzeljük el a technológiák fejlesztését, szorosan összekapcsolva az egyetemi alkalmazott kutatást és az ipari fejlesztéseket. Korszerű VR-eszközökkel bővítettük a Robert Bosch AS Mérnöki Oktató és Fejlesztő Laboratóriumát a Debreceni Egyetem Műszaki Karának Gépészmérnöki Tanszékén. Az év végén jelentettük be, hogy hosszú távú stratégiai együttműködési megállapodást kötöttünk az Óbudai Egyetemmel, továbbá a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel is elindult a közös munka.

- A német Bosch egyértelműen próbálja növelni a chipgyártási kapacitásait a félvezetők hiánya miatt. Ez a folyamat mennyire érzékelhető a magyar cég esetében?

- Az alapanyagok árának drágulásán túl alapanyag-hiányról is beszélünk, a helyzetet pedig tovább nehezítik a logisztikai láncokban felmerülő problémák és a szállítási költségek drágulása. A világban tapasztalható félvezetők hiánya mellett az akkumulátorok gyártását cellaellátási problémák és az elektronika hiánya is nehezíti, ez pedig a termelési volumen csökkenését eredményezi. Mindehhez hozzájárul még az is, hogy vevői oldalról sokkal több a megrendelés, mint a járvány előtt. Ez persze jó hír, de számos kihívást is jelent. A Boschnál mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vevői megrendeléseket teljesíteni tudjuk. Szorosan együttműködünk a beszállítóinkkal és az ügyfeleinkkel, hogy minden kihívást kezelni tudjunk.

- A nyáron több vezetőváltásra is sor került a Robert Bosch Kft-nél. Ezek mennyire hatottak a vállalatnál folyó munkára?

- Az új vállalatvezetési struktúra az elmúlt két évtizedben dinamikusan bővülő Robert Bosch Kft. új üzleti és szervezeti céljaihoz igazodik, a változásnak köszönhetően gyorsabb és hatékonyabb az egyes területek koordinálása. Az a célunk, hogy tovább erősítsük a budapesti központ stratégiai szerepét a magyarországi Bosch csoport életében.

- Mik a terveik a jövő évre nézve?

- A magyarországi Bosch csoport kiemelt beruházása, a Robert Bosch Kft. budapesti telephelyének bővítése a terveknek megfelelően halad, az új campus várhatóan 2022 őszén nyitja meg kapuit, fontos helyszínként szolgálva az elektromobilitáshoz és az autonóm járművekhez köthető kutatás-fejlesztéshez. A világjárvány a munka világát is alapjaiban változtatta meg, így a 90 ezer négyzetméteres épület tereit és közösségi funkcióit már ezeket a tapasztalatokat felhasználva alakítjuk ki. A pandémiával jött megváltozott munkamódszerek, például a távmunka és az abból származó tapasztalatok világossá tették, hogy modernizálni kell a megszokott munkarendet, jelentős szemléletváltásra van szükség. Most egy olyan új foglalkoztatási formát szeretnénk kialakítani, melynek fókuszában a fizikai- és az informatikai környezet, valamint a vállalati kultúra jelentős változása áll.

Ha az autóipari trendeket nézzük, az egyik legfontosabbról, az elektromobilitásról feltétlenül szót ejtenék itt. A Bosch nyitott valamennyi jövőbeni erőátviteli technológia felé, és elkötelezett támogatója a nulla károsanyag-kibocsátású járművezetés megvalósításának. Miközben vállalatunk folyamatosan fejleszti a belső égésű motorokat, az elektromobilitás területén is piacvezető szerepet tölt be. Célunk, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén. Ezért Elektromobilitás Fejlesztő Központot hozunk létre, ahol különböző járművek elektromos, valamint hibrid hajtásláncait és egyéb specifikus rendszereit, komponenseit fejlesztjük majd.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink