Beszállítók Startupokkal és egy volt Audi-menedzserrel készül nagy dobásra a ZF

Startupokkal és egy volt Audi-menedzserrel készül nagy dobásra a ZF

autopro.hu/B.B. | 2017.08.21 12:30

Startupokkal és egy volt Audi-menedzserrel készül nagy dobásra a ZF

Kiderült, pontosan milyen célt szán a beszállító friss leányvállalatának: a Zukunft Ventures GmbH a biztonságos közlekedést szolgálja majd. A jó ügy érdekében jópár érdekesség lapul a tarsolyban.

Hirdetés

A közúti tragédiák számának leszorítását tűzte zászlajára legújabban a ZF, ebben pedig nagy szerepet szán a tavaly ősszel alapított Zukunft Ventures GmbH-nak. Sok más autóipari beszállítóhoz (mint például a Delphi vagy a Bosch) hasonlóan a ZF szeretné csökkenteni a jelenleg évente 1,25 millió áldozatot követelő balesetek számát.

A Zukunft Ventures egyfajta technológia gyűjtő lehet a cégcsoporton belül. Első embere a korábban az Audit is megjárt Torsten Gollewski lesz, az ő feladata többek között az ígéretes stratupokkal való kapcsolat kialakítása lesz. A ZF így minden olyan területen érdekeltséget szerezhet, amellyel javítható a közúti közlekedés biztonsága. Az egyik ilyen lesz például a csúszós útfelületek felismerésének kidolgozása, hiszen folyamatosan változó útviszonyokra sem jelenthet teljeskörű megoldást a V2V, vagyis az autók egymás közti kommunikációja.

Az ilyen szituációkban a önvezetés eddigi gyenge pontjának, a jármű saját döntéshozatali mechanizmusának erősítése jelenti majd a megoldást. Baleseti statisztikák elemzésekor kiderült, hogy az ütközések többsége elkerülhető lenne, ha az autók a mostanihoz képest fél másodperccel korábban változtatni tudnának nyomvonalukon és sebességükön. Persze a gyors gépi „gondolkodásnak” ára van, vagyis a szoftveres fejlődéssel a hardveres háttérnek is lépést kell tartania.

Gollewski szerint a fő feladat az autonóm közlekedést kiszolgáló részfunkciók tökéletesítése, így az érintett technológiák között nemcsak a radarok és képfeldolgozó rendszerek, hanem a mesterséges intelligencia is megtalálható. A céges együttműködéseknél Gollewski inkább a minőségre, mint a mennyiségre koncentrálna. A kör így sem kicsi, év elején a Zukunft Ventures 57, tizenhét különböző országból származó vállalattal tartott bemutatkozó rendezvényt.

A ZF-törekvéseinek megfelelően már meg is történtek az első részesedésszerzések, az ultrafrekvenciájú érzékelőket készítő Astyx Communication & Sensors esetében 45, a lidaralapú rendszereket fejlesztő Ibeonál pedig 40 százalékos tulajdoni hányadot birtokolnak. Minden egyes hasonló terjeszkedést a ZF-leány igazgatótanácsa vitat majd meg.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink