Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Startupokkal és egy volt Audi-menedzserrel készül nagy dobásra a ZF
Kiderült, pontosan milyen célt szán a beszállító friss leányvállalatának: a Zukunft Ventures GmbH a biztonságos közlekedést szolgálja majd. A jó ügy érdekében jópár érdekesség lapul a tarsolyban.
A közúti tragédiák számának leszorítását tűzte zászlajára legújabban a ZF, ebben pedig nagy szerepet szán a tavaly ősszel alapított Zukunft Ventures GmbH-nak. Sok más autóipari beszállítóhoz (mint például a Delphi vagy a Bosch) hasonlóan a ZF szeretné csökkenteni a jelenleg évente 1,25 millió áldozatot követelő balesetek számát.
A Zukunft Ventures egyfajta technológia gyűjtő lehet a cégcsoporton belül. Első embere a korábban az Audit is megjárt Torsten Gollewski lesz, az ő feladata többek között az ígéretes stratupokkal való kapcsolat kialakítása lesz. A ZF így minden olyan területen érdekeltséget szerezhet, amellyel javítható a közúti közlekedés biztonsága. Az egyik ilyen lesz például a csúszós útfelületek felismerésének kidolgozása, hiszen folyamatosan változó útviszonyokra sem jelenthet teljeskörű megoldást a V2V, vagyis az autók egymás közti kommunikációja.
Az ilyen szituációkban a önvezetés eddigi gyenge pontjának, a jármű saját döntéshozatali mechanizmusának erősítése jelenti majd a megoldást. Baleseti statisztikák elemzésekor kiderült, hogy az ütközések többsége elkerülhető lenne, ha az autók a mostanihoz képest fél másodperccel korábban változtatni tudnának nyomvonalukon és sebességükön. Persze a gyors gépi „gondolkodásnak” ára van, vagyis a szoftveres fejlődéssel a hardveres háttérnek is lépést kell tartania.
Gollewski szerint a fő feladat az autonóm közlekedést kiszolgáló részfunkciók tökéletesítése, így az érintett technológiák között nemcsak a radarok és képfeldolgozó rendszerek, hanem a mesterséges intelligencia is megtalálható. A céges együttműködéseknél Gollewski inkább a minőségre, mint a mennyiségre koncentrálna. A kör így sem kicsi, év elején a Zukunft Ventures 57, tizenhét különböző országból származó vállalattal tartott bemutatkozó rendezvényt.
A ZF-törekvéseinek megfelelően már meg is történtek az első részesedésszerzések, az ultrafrekvenciájú érzékelőket készítő Astyx Communication & Sensors esetében 45, a lidaralapú rendszereket fejlesztő Ibeonál pedig 40 százalékos tulajdoni hányadot birtokolnak. Minden egyes hasonló terjeszkedést a ZF-leány igazgatótanácsa vitat majd meg.