Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokkoló bejelentést tett a Leoni
A Hatvanban kábelgyárat üzemeletető Leoni autóipari beszállítónak az előzetes terveknek megfelelően idén 5 milliárd euróra (1555 milliárd forint) kell növelnie a bevételeit. A kábelgyártó ettől még messze van, sőt a kitűzött profitcélt sem érték el. A befektetőeket sokkolták a hírek.
A meglepően megnövekedett költségek miatt az autóipari beszállító néhány hónappal a cégvezetésben bekövetkezett változások után bejelentette, hogy nyereségcéljai veszélybe kerültek. A 2015-re és 2016-ra tervezett célokat a „meglepő mértékben megnövekedett terhek” miatt nem tudják tartani, jelentették be Nürnbergben. Május óta lehagyta a céget Dieter Bellé pénzügyi igazgató, Klaus Probst ügyvezető igazgató pedig nyugdíjba ment.
Leoni: az eredeti cél 2015-re a 200 millió eurós (62,2 milliárd forint) adózás előtti nyereség elérése volt, a cég ezt feladta |
Az igazgatóság szerint az erre az évre kitűzött 200 millió eurós (62,2 milliárd forint) adózás előtti nyereség nem tűnik reálisnak. A cél a 4,3 milliárd eurós (1337 milliárd forint) bevétel elérése a kábel és vezetékgyártónál. A bevételkiesés a 2016-os évre is vonatkozik, 4,8 milliárd euró (1492 milliárd forint) volt a cél, de most már csak 4,6 milliárdra (1430 milliárd forint) számítanak.
Más beszállítók részvényeit is gyengítheti
A befektetőket sokkolták a hírek, az előző naphoz képest a Leoni részvényeinek ára 30 százalékkal esett a tőzsdén a bejelentés napján. Más autóipari beszállítók, így az ElringKlinger, a Rheinmetall, a Hella, a Norma Group és a Dürr részvényeit is érintette ez a lejtmenet, de kisebb arányban. Még a tőzsdén újonc Schaefflert sem kímélte ez a hullám.
A Leoni a 26 újonnan épülő gyártósorának magasabb költségeire és egy időben több jövedelmező szerződés lejárására hivatkozik. A gyártósorok mindegyike Kelet-Európában létesül. – Nagy a harc a piacon, különösen a kínai konkurencia erős – közölte a cég szóvivője. Egyes ügyfelek részéről igény van a termelés mielőbbi megkezdésére és ez csak a költségek növelésével érhető el.
Oroszországi hatások
Közben továbbra is romlik az üzleti hangulat Oroszországban. – A kereslet már így is gyenge és a visszaesés tovább folytatódik – tette hozzá a szóvivő. Az amerikai autógyártók helyzete sem olyan kedvező, mint néhány hónapja volt.
A rossz eredményekben nem játszott szerepet eddig a Volkswagen kibocsátási botránya. A Leoni bevételének 5 százalékát adja a VW-csoport, ezen belül is csak egy kis rész a dízelüzemű járműveké. Jelenleg egyáltalán nem világos, hogy a botrány miatt mennyien halaszthatják el VW-vásárlásaikat. Ennek ellenére az ügy minden beszállítónál egy jelentős bizonytalansági tényező.