Beszállítók Nagyberuházás Bosch-módra: új K+F központ 1800 munkavállalónak

Nagyberuházás Bosch-módra: új K+F központ 1800 munkavállalónak

Kuthi Áron | 2018.07.10 13:41

Nagyberuházás Bosch-módra: új K+F központ 1800 munkavállalónak

Két és fél év múlva munkába áll a Bosch új kutatás-fejlesztési központja Budapesten. A német vállalat 37 milliárd forintos beruházással kutatja az elektromos mobilitást és az autonóm rendszereket.

Hirdetés

Kilencvenezer négyzetméter alapterületen, két építési ütemben bővíti kutatás-fejlesztési központját a Bosch Budapesten. A Campus II névre keresztelt egység a meglévő fejlesztési központ mellett egy szomszédos telken épül, a 37 milliárd forintos fejlesztés 2021-ben zárul le. A vállalat az új K+F központot teljes mértékben az innovációnak, kreativitásnak, valamint természetesen az önvezetésnek és az elektromos mobilitásnak szenteli.

Az alapkőletételen részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, dr. Klaus-Peter Fouquet, a Robert Bosch Kft. felügyelőbizottságának elnöke, Daniel Korioth, a magyarországi Bosch csoport vezetője, valamint Oliver Schatz, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.

– Lehet, hogy erre visszatérünk még – fogalmazott rejtélyesen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az Autopro azt firtató kérdésére, hogy vajon a sajtóhírekkel megegyezően valóban Magyarországra tart-e a BMW. Mert mint ahogy a Bosch alapkő-letételi eseményén fogalmazott a miniszter, a német gazdasági szereplők több szempontból is erősen elkötelezettek Magyarország iránt. Szerinte hazánk azért élvez versenyelőnyt a régiós versenytársak előtt, mert képzett a munkaerő, alacsony a társasági adó, a kormányzat kiemelt támogatást nyújt a K+F-tevékenységet végző vállalatoknak, valamint 1-2 évvel az EU által előírt menetrend előtt járva év végére az egész országban elérhető lesz a 30 MBit/mp-es internet-szolgáltatás. A közép-európai térség előtt álló nagy lehetőségeket érzékeltetve azt mondta, hogy bár mindenki arról beszél, hogy Európa új gazdasági lendületét a német-francia tengely megerősödése fogja szolgáltatni, azonban a visegrádi országok együttes kereskedelmi mérlege Németország irányában többszörösen magasabb, mint a német-francia.

Szijjártó Péter a Bosch-csoportot dicsérve azt mondta, a vállalat két év alatt 130 milliárd forintot áldozott magyarországi befektetésekre. Elmondta, az autóipar egyértelműen húzóágazat lett, a tavalyi 8038 milliárd forint termelési érték rekord Magyarország történetében, valamint az is, hogy több mint 175 ezren dolgoztak az autóiparban.

A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált- és az elektromos mobilitás fejlesztésében, emellett a Bosch csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja. A központ dinamikus fejlődése és az újgenerációs fejlesztési projektek indokolták az új telek megvásárlását a jelenlegi Bosch campus mellett.

– A Budapesti Fejlesztési Központ szakmai elismertségét és folyamatos bővülését a Magyarországon dolgozó mérnökök szaktudása és elkötelezettsége alapozta meg – nyilatkozta az ünnepségen Daniel Korioth, a magyarországi Bosch-csoport vezetője. – Vállalatunk élen kíván járni a jövőt alakító technológiák megalkotásában és ehhez elengedhetetlen munkatársaim innovatív munkája.

Korioth mérföldkőnek nevezte a 37 milliárd forintos K+F központ megépítését. Szavai szerint a Bosch feladata a jövő technológiájának feltalálása, megalkotása, gyártása és oktatása is.

Az új épületekben 1800 szakember fog dolgozni (jelenleg 2400-an dolgoznak a Campus I-en található, 2005-ben indult K+F-központban). A fejlesztési központokat a jövőben gyalogoshíd fogja összekötni a Sibrik Miklós út felett. A beruházás helyszínén egyelőre a bontást végző munkagépeké a főszerep, egy régi textilgyárat kell elbontani, hogy az alapozás megkezdődhessen a Gyömrői úton. A beruházás első fázisában kap helyet a két toronnyal rendelkező főépület, mely a kreatív tereknek ad otthont. Itt lesz a konferenciaterem, egy nagy autószerelő műhely és egy munkahelyi étterem. Szintén az első fázisban épülnek meg a laboratóriumok, köztük egy csúcstechnológiás kamra is, mely egyedi mérési kapacitásokat biztosít. Ehhez az ütemhez tartozik a dolgozói parkolóház első része és egy műszaki háttérépület is. A beruházás kiemelt fontosságú eleme egy 10 ezer négyzetméteres tesztpálya vezetéstámogató rendszerek ultrahang-, radar- és kamera alapú teszteléséhez.

– A kreativitás és az innováció támogatása, és a funkciók közötti együttműködés biztosítása érdekében az új épület és irodai koncepció kreatív tereket, innovációs zónákat, valamint relaxációs területeket foglal magában. Emellett megújult és kiemelkedő szintre fejlesztjük a komplexum által kínált műszaki lehetőségeket – tette hozzá Oliver Schatz, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.

A Boschnál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely – több mint 24 osztályával és több mint 2400 munkavállalóval – Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette. A Budapesti Fejlesztési Központban számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos meghajtás rendszerek és az elektromos motorok. Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek, amely utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé. A kapcsolódó összes munkafázist itt végzik, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink