Beszállítók Mire készül a Valeo?

Mire készül a Valeo?

Biró Csongor | 2016.04.07 11:26

Mire készül a Valeo?

A német Peiker technológiai vállalat felvásárlásával a francia beszállító ott erősít, ahol a legnagyobb a szükség.

Hirdetés

Még márciusban jelentette be a Veszprémben autóipari alkatrészeket gyártó Valeo, hogy a versenyhivatal jóváhagyta a tavaly 325 millió eurós bevételt szerző német Peiker technológiai vállalat bekebelezését. A Peiker a fedélzeti telematikai rendszerek és a hálózatba kötött autók komoly specialistája. A felvásárlással jelentősen erősíti jelenlétét a Valeo legnagyobb konkurensei hazájában, munkavállalóinak a száma meghaladja így Németországban a 700 főt, akik közül 150 mérnök. Világszerte mintegy ezer dolgozóval bővül az átvétellel a Valeo létszáma, a Peikernek vannak kihelyezett részlegei Mexikóban, az USA-ban, Franciaországban és Kínában.

A mostani felvásárlás is mutatja, hogy nagyon intenzív akvizíciós korszak közepében vagyunk. Az elmúlt 19 hónap során számos megaüzlet köttetett, gondoljunk csak arra, hogy a hazánkban is jócskán érdekelt ZF Friedrichshafen megvette a biztonsági összetevőket gyártó, Romániában üzemeket fenntartó amerikai TRW Automotive vállalatot. A Magna megvette a váltókat építő Getragot, tavaly szeptemberben a Magyarországon is gyártó spanyol Grupo Antolin pedig a Magna autóbelsőkkel foglalkozó üzletágát vásárolta meg, többek között a helvéciai és az esztergomi gyárral együtt. Ezzel a lépéssel a spanyolok megduplázták a bevételeiket, ami így eléri a 4 milliárd eurót.

De miért volt szüksége a Valeónak a Peikerre? A Valeo kitörési pontként az önvezető autózás fejlesztését tartja a jövő üzletének, a hálózatba kapcsolt autózás és az intuitív technológiák felfuttatásában pedig jól jön a Peiker mérnökeinek szakértelme és tapasztalata. Az autóipar egyre energiahatékonyabb és egyre okosabb autókat akar, és mint tudjuk, ezek az innovációk már rég nem a gyártóknál, hanem a beszállítóknál születnek. A Valeo a Peiker adatbiztonsági tapasztalataira is számít, hisz a megnövekedett informatikai kitettség egyet jelent a megnövekedett biztonsági kockázattal is. A vezetéstechnikai rendszerek az utasok és a közlekedők biztonságát védik, de ha önmagukban nem elég biztonságosak, akkor nagy a baj. A Peiker nem volt ismeretlen partner a Valeo számára, még tavaly februárban ugyanis megbízást adtak nekik helymeghatározó- és mobilkommunikációs alkalmazások fejlesztésére. Ekkor, a közös munka során derült ki, hogy a Valeónak szüksége van házon belül ezekre a technológiákra és olcsóbb megvásárolni egy jól működő, beszállítókkal, megrendelőkkel rendelkező, szép bevételt termelő céget, mint felépíteni egy saját részleget, vagy tudásközpontot.

A beszállítók egyre inkább csak a legnagyobb hasznot hajtó üzletágaikra fektetik a hangsúlyt, ami nem tartozik szorosan ehhez, attól hajlamosak megszabadulni. Így volt ez a szintén hazánkban is tevékeny Delphi-vel. Ők eladták a Mahle-nak a termodinamikai üzletágukat, hogy jobban összpontosíthassák stratégiáikat a takarékosabb meghajtási rendszerek, fedélzeti információs központok és természetesen az önvezető technológiák kidolgozására. A vállalat a több mint 100 féle termékcsoportját 33-ra szűkítette le, miután egyenként megvizsgálták hatékonyságukat, hogy mennyire támogatják a legfőbb üzleti célok megvalósulását.

A Valeo az ultrahangos érzékelők, radarok, kamerák, lézerszkennerek széles skáláját kínálja, vetített kijelzőket, valamint az önvezető autózást lehetővé tévő szoftvereket fejleszt. 2015-ben 14,5 milliárd eurós bevételének 10 százalékát kutatás-fejlesztésre fordította és idén is hasonló összeget szánnak erre. Világszerte 134 gyárban, 17 kutatási központban, 30 országban mintegy 83 ezer dolgozót foglalkoztatnak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink