Beszállítók Milyen hatása van a Delphi-Mahle üzletnek?

Milyen hatása van a Delphi-Mahle üzletnek?

Panker Gergő | 2015.03.18 07:07

Milyen hatása van a Delphi-Mahle üzletnek?

A Mahle a múlt héten megerősítette a hírt, amely szerint aláírt egy megállapodást a Delphi termál üzletágának felvásárlásáról. A vállalat 727 millió dollárért vásárolta meg az energetikai és termálrendszerek gyártásával foglalkozó üzletrészt. Lássuk, milyen hatással lehet a tulajdonoscsere a két beszállító kilátásaira.

Hirdetés

A felvásárolt üzletág HVAC modulok és légkondicionáló berendezésekben használt kompresszorok, illetve hűtőberendezések gyártásával foglalkozik, és 13 gyárat üzemeltet Európában, Észak- és Dél-Amerikában, valamint Ázsiában. Az üzletág 7600 embert foglalkoztat, és 2014-ben 1 milliárd dollár bevételt ért el. Ahogy azt korábban megírtuk, a tulajdonoscsere érinti a Delphi Balassagyarmaton található gyárát is.

A Delphi főhadiszállása

A supplierbusiness.com beszállítói szakportál elemzése szerint a Delphinél jelenleg jelentős összegeket fektetnek az üzemanyagcellás és akkumulátorral hajtott elektromos járművek fejlesztésébe, ezek a rendszerek pedig különleges hűtési megoldásokat igényelnek. Az akkumulátorral szerelt elektromos autók piaca azonban nem növekszik elegendő mértékben, és egyelőre nem tiszta, hogy a jelenlegi érdeklődés az üzemanyagcellás autók iránt összhangban áll-e a kereslettel. Amennyiben igen, akkor a Mahle jobb pozícióban találhatja magát a piacon.

A Delphi számára azonban az üzletág értékesítése azt jelenti, hogy jobban összpontosíthat a vállalat kulcsfontosságú tevékenységeire. Egy hosszú újraszervezés részeként a Delphi a GM csődje óta egy több lábon álló beszállítóból folyamatosan egy sokkal kisebb területre összpontosító vállalattá alakul.

Egy olyan iparágban, ahol az első körös beszállítók egyre inkább kiszélesítik szakértelmüket és a függőleges integráció felé haladva egész modulokat kínálnak, a Delphi úgy döntött, hogy a kulcsfontosságú üzletágaira összpontosít. A lépés része a Delphi azon stratégiájának, hogy a profitképesebb technológiákra fókuszálva az üzemanyag-fogyasztás csökkentését, valamint az infotainment és sofőr nélküli rendszerek fejlesztését célzó termékekre koncentráljon, és ezzel versenyelőnyre tehessen szert. A vállalat termékköre 100-ról 33-ra csökkent, miután egyesével megvizsgált minden terméket, és az üzletág eredményessége alapján döntést hozott a gyártásuk folytatásáról.

A Mahle azt ígéri, hogy a felvásárlás nem érinti a munkahelyeket

Mindez azt jelenti, hogy a Delphi képes megtartani technológiai előnyét a kulcsfontosságú tevékenységi köreiben. Októberben a vállalat integrált radar és kamera szenzor rendszere az új Volvo XC90-ben volt a világon első olyan biztonsági rendszer, amely egy kereszteződéshez érve önállóan képes az autó lefékezésére.

A vállalat továbbá felvásárolta az online médiamodulokat gyártó Unwired Technology LLC-t, és az üvegcsatlakozók gyártásával foglalkozó Antaya Technologies Corporationt. A két ügylet jelentősen hozzájárul a Delphi folyamatosan növekvő csatlakozókat gyártó üzletágának termékköréhez, amely az infotainment és telematikai területek előretörésével kulcsfontosságú területnek számít majd.

Rodney O'Neilt Kevin Clark váltja majd az igazgatói székben, a stratégia pedig úgy tűnik, jól működik a Delphi számára. 2014-ben a vállalat bevétele 3 százalékkal 17 milliárd dollárra nőtt. A beszállító korrigált működési eredménye 9 százalékkal 2,018 milliárd dollárra növekedett köszönhetően a haszonrés 11,9 százalékra történő emelkedésének. A javuló eredményeknek köszönhetően a vállalat termelésből származó bevétele a tavalyi évben 22 százalékkal 2,135 millió dollárra nőtt.

A Delphi előrejelzései növekvő üzemi eredményt várnak bizonyos területeken: a fejlett biztonsági rendszereket gyártó üzletágában évenkénti 50 százalékos növekedést vár, bár a terület egyelőre csak kis részét teszi ki a vállalat bevételeinek. A Delphi Automotive januárban bejelentette, hogy 1,5 milliárd dollár értékben vásárol vissza forgalomban lévő részvényeket. A vállalat korábban már véghezvitt egy 1 milliárd dolláros (2014 január) és egy 120 milliós (2013 második negyedév) visszavásárlási programot.

Via supplierbusiness.com

Hirdetés

Kiemelt Partnereink