Beszállítók Kiss Gabriella: 45 százalékot emelt a béreken a győri Melecs

Kiss Gabriella: 45 százalékot emelt a béreken a győri Melecs

Pardavi Mariann | 2016.12.05 08:30

Kiss Gabriella: 45 százalékot emelt a béreken a győri Melecs

Az elmúlt évben 77 munkatárssal növelte létszámát a Melecs győri üzeme, így az összlétszám már meghaladja az 500 munkavállalót. További jelentős növekedést terveznek a következő években, ezért a személyügyi vezetőt arról kérdeztük, milyen stratégia mentén oldják meg az ezzel járó nehézségeket és hogyan teszik vonzóvá a vállalatot.

Hirdetés

– November közepén járunk, alig egy hónap van hátra az évből. Milyennek látja 2016-ot?
– Sikeres üzleti évet tudhatunk magunk mögött. A vállalati szintű 190 millió eurós forgalmunkkal ismét jelentős növekedést könyvelhetünk el, amelyből Győr 74 millió eurót tudhat magáénak. Kínában, Wuxiban megnyílt az új gyárunk, megkezdődött az elektronikai termékek gyártása. Az új autóipari és világítástechnikai termékek iparosítása is tervszerűen halad. Nemcsak Ázsiában növekedtünk, hanem Európában is. Az ausztriai siegendorfi gyárunkban számos beruházás történt, jövő év januárjában pedig megnyitjuk értékesítési képviseletünket az USA-ban. A háztartási elektronikai üzletág kereken 100 millió eurós forgalommal a legsikeresebb üzleti évét tudhatja maga mögött. A Melecset egyik legnagyobb vevője a BSH Bosch Siemens Hausgeräte beszállítói díjra jelölte elektronika kategóriában. Vállalatunk 66 beszállítóból a legjobb három elektronikai beszállító között van. Ez az eredmény Győrt is dicséri, hiszen az itt folyó termelés jelentős százaléka jelenleg a háztartási elektronikai ipar ú.n. fehéráru termékcsoportját szolgálja ki.

– Milyen termékeket takarnak a fehéráruk?
– Ezt a termékcsaládot a háztartási elektronikai termékek alkotják: mosógép, mosogatógép, szárítógép, hűtő, sütő.

– Idén zártak le egy nagyszabású bővítést, mely részben szintén az autóiparhoz köthető. Mi volt ez pontosan?
– Győrben 2013-ban kezdődött az autóipari beszállítás, világítástechnikai termékekkel és digitális tachográfok gyártásával. Idén 1500 négyzetméter termelési területtel bővült telephelyünk, az ötéves fennállásunk óta ez volt a második átépítésünk, bővítésünk. A fejlesztés első fázisában az autóipari területünket erősítettük, a BMW 5-ös modellekhez készítünk LED-es hátsólámpákat és a 3-as és 4-es széria egyes modelljeihez is. A második lépcsőben pedig a háztartás elektronikai termékek vezérlő áramköreinek gyártásához szükséges berendezések kerültek az új csarnokba. Összesen kétmilliárd forintot igényelt a beruházás.

– Mi az oka annak, hogy folyamatosan képes fejlődni a cég?
– A sikeresség előfeltétele a minőség és az innováció. Ezt nemcsak a gépekre, folyamatokra és termékekre értem, hanem a legfontosabbra egy vállalat életében, az emberi erőforrásra is. Az elmúlt évben 77 munkatárssal növeltük a létszámunkat, jelenleg meghaladja az 500 munkavállalót, és még további 80 dolgozót szeretnénk felvenni. Tudjuk, hogy ez komoly feladat lesz a személyügyi munkában, és megpróbáltunk rá előre felkészülni.

– Milyen pozíciók nyitottak jelenleg?
– Többek között termékfelelős minőségügyi mérnököt, vevői kapcsolattartó mérnököt és folyamatmérnököt keresünk, de szeretnénk felvenni karbantartókat elektrotechnikai technikus végzettséggel és hibajavító analizátor technikust is. Gyártósori szerelő és gépkezelő kollégákat is folyamatosan keresünk.

– Hogyan teszik vonzóvá a fiatalok számára a Melecset?
– Karrierlehetőséget kínálunk, akár operátornak jönnek dolgozni, akár mérnöknek. Több olyan munkatársunk is dolgozik a cégnél, aki operátorként kezdte és most már műszakvezető, illetve nyári munkára érkezett a céghez, majd operátor, termeléstámogató lett, jelenleg pedig karbantartó technikus. Mivel folyamatos fejlődésben van a vállalat, egy ilyen környezetben a mérnök mindig talál kihívást a saját szakterületén. Lehetőség van munkakör-rotációra is, amennyiben egy másik területen szeretné kipróbálni magát. Van átjárás az osztályok közt is, egy mérnöknek például lehetősége van a minőségirányítási területen is dolgozni. Vonzó szempont az is, hogy a fizikai dolgozók bérét az elmúlt 5 évben 45 százalékkal növeltük, hasonló tendenciát szeretnénk a következő 5 évben is megvalósítani.

– A vállalatnál nagyon erős a női dolgozók aránya. Hányan nő dolgozik a győri Melecsnél?
– A dolgozóink 70 százaléka hölgy, a felsővezetésben az arányuk 30 százalék, és a termelésben a műszakvezetők között is az arányuk közel 50 százalék.

– Biztosít a vállalat 4 vagy 6 órás munkát a kismamáknak?
– A termelésben dolgozó hölgyeknek sajnos nem tudunk részmunkaidős pozíciót felajánlani. A szellemi munkakörökben van 6 órás munkarendünk, illetve alapvetően rugalmas munkarendben dolgozunk. 350 hölgy dolgozik nálunk összesen és jelenleg 41 kismamánk van.

– Nagy figyelmet fordítanak az újonnan érkezők betanítására. Mit jelent ez a gyakorlatban?
– A kiválasztásnál, a rövid személyes beszélgetés során rákérdezünk azokra az okokra, amelyek az előző munkahelyen a kilépési indokokat adták. Próbáljuk segíteni a dolgozókat, hogy átgondolják döntésüket és felelősségteljesen tudjanak hozzánk csatlakozni. Szerencsére a teljes fluktuációnk 3 százalék körül mozog, ez lényegesen alacsonyabb az ipari átlagnál. Idén olyan rendszert hoztunk létre, melynek során új dolgozóinkat műszakos trénerek segítik a betanulás során egészen a próbaidő végéig.

– Mi jellemzi a Melecs személyügyi filozófiáját?
– A humán erőforrás menedzselése stratégiai cél és egyben kihívás is számomra. Fontos számomra, hogy a kép, ami kialakult rólunk, amit kialakítottunk magunkról, hiteles maradjon. Célunk, hogy szerethető munkahelyet, biztos jövőt nyújtsunk dolgozóinknak. Az online világban hamar kiderül valakiről, ha olyat állít magáról, ami nem igaz. A pozitív kép fenntartása minden egyes dolgozónk felelőssége. Ezért ebben az évben nagy súlyt szeretnék fektetni a műszakvezetők képzésére, a kulcspozícióban lévő dolgozók megtartására, az utánpótlás nevelésére a szakközépiskolákkal és az egyetemmel való stratégiai együttműködés során, a duális szakképzés bevezetésére. Törzsgárda programunkon keresztül erősítjük munkavállalóink kötődését, munkájuk hosszú távú elismerését. Generációtól függetlenül mindenkinek szeretnénk megadni a „fontos vagy” érzést. Mindenki szereti, ha meghallgatják, megdicsérik, eredményeit elismerik. Segítünk a különböző generációknak az együttműködés kialakításában, megtanítjuk őket érzékelni és kezelni saját és mások érzelmeit. Ezeket az üzenetek, értékeket szeretném átadni mindennapos munkám során.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink