Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Bosch: 2030-ra tízből hét új autó elektromos lesz
2024.04.18 12:07Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínában izzad a Delphi
Bár véget ért a beszállító elleni kínai munkabeszüntetés, továbbra is felfokozott hangulatban zajlik a termelés az ázsiai ország gyáraiban.
A sztrájk azért kezdődött, mert a GM és a Volkswagen magyarországi üzemmel is rendelkező beszállítója korábban a Guangzhou településen működő gyár Kínán belüli áthelyezésének lehetőségét jelentette be. A gondolat egyre több külföldi érdekeltségű vállalatnál merül fel, hiszen a kínai munkaerő már nem számít olyan olcsónak, mint korábban. Az így megemelkedett üzemi költségeket több cég is a termelés olcsóbb országba való áthelyezésével kompenzálja.
A folyamat a Kínában kezdeményezett sztrájkok számán is meglátszik, hiszen az elmúlt évben a helyi munkások összesen 2774 alkalommal nyúltak a munkabeszüntetés eszközéhez. Az Automotive News adatai szerint a dolgozók csak decemberben 400 alkalommal tagadták meg a munkát az országban, ami havi rekordot jelent.
Továbbra is ez a felirat szerepel a beszállító termékein |
A Delphi 1993 óta van jelen termelőként az ázsiai országban, 20 helyszínen összesen 26 ezer 800 főnek adva munkát. A vállalat a sztrájk hatására kiadott közleményében kiemelte, elkötelezett működése teljesen megfelel a helyi törvényeknek, ám a guangzhou-i üzemet érintő jövőbeli tervekről nem nyilatkoztak.