Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó világa lesz a futároknak: íme a ZF legújabb tervei
Autonóm vezetésbe és elektromos autókba fektetne a ZF, a beszállító a tervek szerint öt éven belül 12 milliárd eurót fordíthat a fejlesztésekre. Emellett a vállalat vonzó technológiai újításokat és megoldásokat kínál a logisztikai lánc számára.
A ZF Friedrichshafen autóipari beszállító azért döntött a két szegmens fejlesztése mellett, mert befektetésével hosszabb távon csökkenthetné a járművek működési költségeit. A hálózatba kapcsolt intelligens rendszerek hamarosan önállóan is képesek lesznek logisztikai feladatok elvégzésére, vagy legalább segítséget nyújthatnak a járművezetőknek és csomagszállítóknak.
Az autonóm vezetés gyorsan népszerűvé válhat a haszongépjármű-szegmensben, hiszen amellett, hogy jelentősen csökkenti a fenntartási költségeket, a biztonságot is növeli. Wolf-Henning Scheider, a ZF vezérigazgatója elmondta, hogy az első autonóm és elektromos kritériumoknak megfelelő modell két éven belül készen kell, hogy álljon a sorozatgyártásra. Hozzátette azt is, hogy belátható időn belül inkább a gyárhelyiségekben, a szállítmányozó cégeknél, a repülőtereken és a kikötőkben közlekedhetnek majd a járművek.
A vállalat Innovation Van névre keresztelt furgonja minden elvárásnak megfelel, így ez a modell lehet az első tömeggyártásra alkalmas fejlesztés. A postaszolgálat munkáját megkönnyítve a csomagokat biztonságosabban lehetne szállítani, azok épek és tisztábbak is maradnának, emellett a szállítási időn is lehetne faragni. Az elektromos meghajtású jármű rendszere a nagysebességű ZF ProAI processzoron, valamint egy kamerából, radarból és lidarból álló szenzorkombináción alapul. A gépet négyes szintű automatizált funkciókkal látták el, melynek segítségével képes önállóan manőverezni a városon belül, a járművet sávjelölés nélküli utakon is a megfelelő oldalon tartja, a közlekedési lámpákat és jelzéseket észleli, valamint hirtelen és veszélyes helyzetekre is jól tud reagálni. A kézbesítési szolgáltatás segítene megküzdeni az egyre növekvő rendelési mennyiségekkel, emellett csökkentené a közlekedési dugók számát is a városokban.
A csomagküldő szolgáltatók számára további segítség a FollowMe funkció, ami táblagépen keresztül működő távvezérlő: ha a két cím olyan közel van egymáshoz, hogy a távot érdemesebb gyalog megtenni, a jármű követi a kézbesítőt, mintha az egy virtuális pórázon vezetné. Ha a cím előtt nincs parkolóhely, akkor a futár elküldheti a járművet a következő megállóhelyre, ahol az autó kereshet magának helyet, hogy megállhasson.
A piac jelenlegi kihívásai és a fejlesztések költségei ellenére a vezérigazgató bízik abban, hogy sikerül időre teljesíteni a kitűzött célokat. Ez vonatkozik az eredményekre, a beruházások növekedésére és a kötelezettségek csökkentésére egyaránt. A ZF Innovation Van koncepcióját két éven belül tökéletesítené a vállalat.