Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Intel-Mobileye felvásárlás: így reagál a Bosch
Bár a Mobileye eddig egyedül is a legmeghatározóbb szereplő volt piacán, a német beszállító nem riad meg a 15,3 milliárd dolláros tranzakciótól, és ha lehet, még jobban beleáll a fejlesztésekbe.
A Mobileye felvásárlásától függetlenül folytatja vizuáltechnikai fejlesztéseit a Robert Bosch, adta hírül a beszállító. Izraeli versenytársát néhány hete szerezte meg az Intel, a 15,3 milliárd dolláros adásvételi szerződéssel az önvezető technológiához kapcsolódó eddigi legnagyobb akvizíciót hozva létre. A Mobileye a vezetéstámogató integrált kamerák, radarok, chipek és szoftverek egyik fő fejlesztője, az önvezető járműveket kiszolgáló piacon részesedése 70 százalék körüli, írja az Automotive News.
Egy ilyen versenytárssal szemben kell fejlesztési versenybe bocsátkoznia a Boschnak. A németek persze ettől nem rettentek meg, a mobilitási szolgáltatásokért is felelős Dirk Hoheisel elmondása szerint eddig már óriási pénzösszeget fordítottak saját videotechnológiájuk fejlesztésére, emiatt pedig ragaszkodnak korábbi stratégiájukhoz.
A felvásárlás kapcsán a Bosch első embere is megszólalt. Volkmar Denner már óvatosabban fogalmazott, szerinte egyelőre még túl korai lenne megmondani, milyen hatással lesz az Intel lépése az iparágra, illetve a Bosch saját stratégiájára. Ez már csak azért is érdekes kérdés, mivel a felvásárló, az Intel az egyik legnagyobb chipgyártó, így partneri kapcsolatban áll németekkel, a felvásárolt viszont az egyik legnagyobb versenytársa a Boschnak.
Az, hogy milyen stratégiát követ egy-egy világcég az önvezető technológia fejlesztésekor, alapvetően befolyásolhatja későbbi versenyképességét. A Bosch a Continentalhoz és az Autolivhez hasonlóan saját munkáját az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) köré építi, a Valeo például viszont a saját, házon belüli fejlesztés mellett döntött, és szorosabban támaszkodik a Mobileye termékeire. Ez a választás már a technológia elterjedésekor, egy esetleges szabványosítás során fejthet ki nagyobb hatást.