Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Bosch: 2030-ra tízből hét új autó elektromos lesz
2024.04.18 12:07Százezernél is több Priust hív vissza a Toyota
2024.04.18 11:21Szakmai programokkal ünneplik a Logisztika Napját
2024.04.18 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan eldőlhet a Takata sorsa
Szeptember végén Japánban a nagyobb autóipari vállalatok lényegében eldönthetik a járműipar történetének legkomolyabb visszahívását okozó beszállító jövőjét.
Legnagyobb vevői, köztük a General Motors és a Ford képviselői is jelen lesznek azon a Japánban tartott tárgyaláson, melyen a Takata beszállítóért tett vételi ajánlatokat vizsgálják majd meg, írja az Automotive News. Az anyagi terhei csökkentése érdekében már a csődeljárási kérelmet fontolgató Takatáért öt vállalat is bejelentkezett, köztük az Autoliv és a Daicel.
A több tízmillió hibás légzsákaktiváló töltet miatt szorult helyzetbe került Takata májusban szerkezetátalakítási törekvéseivel együtt ismertette terveit: a csőd elkerülése érdekében olyan befektetőket kerestek, akik az ellenőrző célú részedés megszerzésével segítik átvészelni a légzsákbotrány időszakát.
Az erre a felhívásra érkezett javaslatokat tárgyalják meg szeptember 27-29. között Japánban. Ha a vállalatok képviselőinek találkozása eredményes lesz, akkor a visszahívások további finanszírozásáról is döntés születhet.
Az akvizíciós ügybe azért szólhatnak bele a fogyasztók (a GM és Ford), mivel a vásárlói kör megtartása létfontosságú a Takata számára. A beszállító ezzel igyekszik biztosítékot nyújtani arra, hogy a szükséges alkatrészeket készítő szerelősorok nem állnak le a jövőben.