Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Győz a hibrid a tisztán elektromos üzem felett (egyelőre)
A 48 voltos rendszerrel működő hibrid járművek piaci részaránya 2025-re kétszer nagyobb lesz, mint az elektromos járműveké, a start-stop piaci penetrációja 2019-ben pedig meghaladja az 50 százalékot, mutatta ki a SEG Automotive elemzése. A beszállító vállalat azt is kiszámolta, mennyivel kevesebb károsanyagot tüdőzünk le az új technológiának köszönhetően. A start/stop rendszer is nagyon terjed, ott meg nagyon sok üzemanyag fogható meg.
A személy- és haszongépjárművek CO2-kibocsátásának csökkentése a klímaváltozás elleni harc egyik fő és globális kihívása. És bár megkezdődött a belső égésű motorokról elektromos motorokra történő átállás, ez a vártnál lassabban következik be, mutatott rá a globális autóipari beszállító SEG Automotive közelmúltbeli elemzése.
Az előrejelzések szerint 2025-ben a világszerte gyártott járművek mindössze 10 százaléka lesz tisztán elektromos. Ugyanakkor a belső égésű motorok hatékonyságát javító technológiák jelentősen növelik piaci részarányukat: a 48 voltos lágy hibrid megoldások piaci részaránya 2025-re globálisan 20 százalék, míg Európában 36, Kínában 32 százalék lehet.
Már ez is nagyon durván csökkenti a károsanyag-kibocsátást
Ennek azonnali hatása lesz a klímavédelemre: az előrejelzések szerint 2025-ben gyártott 20 millió, 48 voltos rendszerrel szerelt jármű 30 milliárd liter üzemanyag és több mint 70 millió tonna CO2-kibocsátás megtakarítását jelenti a járművek teljes életciklusa során a hagyományos belső égésű motorokhoz képest. Összehasonlításként Németország teljes CO2-kibocsátása 2018-ban 760 millió tonna volt.
Generátorcserével kész is van a hibrid autó
Az elmúlt év során már a luxusmárkák, például a BMW és a Daimler is megjelentették első 48 Voltos szériamodelljeiket. A technológia segítségével a hagyományos, belső égésű motorok kis ráfordítással hatékonyan hibridizálhatók (lágy hibriddé tehetők): mindössze a 12 Voltos generátort kell a 48 Voltos berendezéssel helyettesíteni, és az üzemanyag-fogyasztás és CO2 kibocsátás máris akár 15 százalékkal csökkenthető. Az előrejelzések szerint a következő néhány évben a 48 voltos technológiát egyre több gyártó és piaci szegmens vesz át.
Hódít a start/stop
A start-stop megoldást is univerzálisan alkalmazzák, 2019-ben a globális piaci részesedése először lépi át az 50 százalékos küszöböt a kutatás szerint. Csak idén több mint 45 millió start/stop rendszerrel szerelt jármű készül, amelyek életciklusuk során 36 milliárd liter üzemanyagot takarítanak meg. A hagyományos járművekhez képest ez 84 millió tonna CO2-kibocsátás megspórolását jelenti.
Németország
Az újonnan gyártott autók 97 százalékában már 2018-ban is volt ilyen rendszer. Az ország élen jár a 48V technológia átvételében is, 2025-re a járművek várhatóan közel fele (47%) ezt a megoldást használja majd, míg a tisztán elektroos járművek aránya 19 százalékra nő.
Kína
Az ázsiai országban az elektromos járművek részaránya 2018-ban (3%) magasabb volt, mint Európában vagy az USA-ban, és várhatóan 2025-ben (16%) is magasabb lesz. Kínában a 48V technológia átvétele is várhatóan gyorsabb lesz, részaránya 2025-re eléri a 32 százalékot.
A Kínában 2025-ben készülő, mintegy 10 millió, 48V rendszerrel szerelt jármű teljes életciklusa során összesen 14 milliárd liter üzemanyag és 33 millió tonna CO2 megtakarítását teszi lehetővé a hagyományos, belső égésű motorral szerelt járművekhez képest.