Beszállítók Gedia Hungary: a biztonság, a karosszéria és az óriásprés

Gedia Hungary: a biztonság, a karosszéria és az óriásprés

Gulyás Géza | 2011.03.25 11:56

Gedia Hungary: a biztonság, a karosszéria és az óriásprés

Csúcsévre készülnek a vizek városában, Tatán a Gedia Hungary Kft.-nél. Egyértelműen kiutat jelentett a válságból a cégnek a magas minőség.

Hirdetés

A nettó árbevételben – 4 milliárd forintól 7 milliárd fölé – és a dolgozók számában – 160-ról 200-250-re –egyaránt legalább 40 százalékos növekedést terveznek az idén. Fenyvesi József ügyvezető igazgatótó rövid távra mindenképpen bizakodó.

Fotó: Fekete József
Paul Kowol mérnök segítségével állítják, üzemelik be az ezerszáz tonnás transzfer présgépet. Fotó: Fekete József

A Gedia Hungary Kft.-t 2006-ban alapították Tatán. A következő évben, 2007-ben elkezdődött az autóalkatrészek gyártása, eleinte kizárólag az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. számára. Ezt követően, a válság okozta változások miatt is, ma már a biztonsági karosszériaelemeket (jó esetben nem látjuk ezeket) kétötödét az Audinak, csaknem egyharmadát a BMW-nek, a továbbiak nagy részét pedig a Suzukinak és a Volkswagennak adja el a Gedia.

– Hogyan érintette a válság a Gediát?
– Mint máshol is, hatalmas pofonként. Tavalyelőtt az év elején rendkívüli mértékben visszaesett a megrendelések száma. Rugalmasan, gyorsan reagáltunk, tehát megnéztük, hogyan lehet optimalizálni a költségeket, és a piacot miként lehet átalakítani. Óriási szerencsénkre tavaly olyan modellekre, az úgynevezett prémium autókra gyártottunk alkatrészeket, amelyek iránt nem csökkent az érdeklődés. Ilyen az Audi Q5, a BMW X1. Ennek is köszönhetően felpörgött a tempó.

– Kik vették, kik veszik ezeket?
– A kínai piac döbbenetes szinten bővült és bővül, bővül továbbra is. Nehéz elhinni, de 80 millió dollármilliomos él ma Kínában. Nekik státuszszimbólum a kiváló minőségű nyugati autó, és köztük van Audi, a BMW. Nem gond nekik, hogy vásároljanak. És veszik.

Fenyvesi JózsefFenyvesi József – Aztán India következik... De térjünk vissza Magyarországra. A 2010-es nagyberuházásuk beváltotta a reményeket?
– Azt mondanám, inkább, szerintem mindenképpen beváltja majd. Megismétlem: felpörgött a tempó az autóalkatrész-gyártásban is. A gyengék feladták, kiestek a piaci versenyből, mi maradtunk. Ez azzal jár, hogy többet várnak tőlünk. Beüzemelés alatt áll az 1100 tonnás transzfer prés, amely egyébként hazánkban az egyik legnagyobb. És a leggyorsabb. A több mint 1,6 milliárd forintos beruházás próbaüzeme megtörtént, csarnokot is építettünk az óriási berendezéshez. Ez lehet reményeink szerint az egyik meghatározója a következő hónapoknak, éveknek.

– Akkor tehát minden nagyon szép, minden nagyon jó...?
– Rövid távon nagyon bizakodóak vagyunk. Az elmúlt évben a Gedia Hungary Kft. nettó árbevétele megközelítette a négymilliárd forintot, most óvatos becslések szerint is hétmilliárdra számítunk az év végén.

– Várható-e a dolgozók számának növekedése?
– Igen. Jelenleg 160-an dolgoznak nálunk, ennek az is az oka, hogy nagyon magas az automatizáltség. Az év végére a tervek szerint már jóval 200 feletti lesz a létszám.

– Meg tudják tartani a dolgozóknak a plusz juttatásokat?
– Úgy gondolom, minden rendben lesz, sőt, egy minimális bővítés várható. A hideg- és melegutalványoktól az internetes kedvezményeken és az üdülési csekken át az egészségpénztárig széles a skála, lehet választani.

– Alapítványokat, civil szervezeteket, sportköröket tudnak segíteni? Jut erre is?
– A társadalmi szerepvállalást nagyon fontosnak tartjuk. A Mosolygós Kórház Alapítvány támogatói vagyunk, együttműködünk sportkörökkel, iskolákkal, hagyományokat őrző szervezetekkel. Tagjai vagyunk a Német-Magyar Gazdasági Kamarának és a Tatai Menedzserek Klubjának.

– Kik a beszállítóik?
– Elsősorban a nagy német fémipari cégek, ugyanakkor kisebb arányban magyarországiak is vannak. Fontosnak tartom, hogy a szervízellátásban, a legkülönfélébb szolgáltatásokban fokozottan figyeljünk a helybeliekre. Így tettünk a kivitelezéstől a biztonsági szolgálaton át a fűnyírásig.

Százegy év: bizsu, cipőrugó, edény, autó

A Gedia nevű cég 1910-ben alakult Németországban, Észak-Rajna-Wesztfáliában. Eleinte az alapító testvérek bizsuárú préselésével foglalkoztak, később sokféle terméket gyártottak, például cipőbe rugókat, háztartási edényeket. A második világháború után Németországban rohamlépekkel fejlődött az autóipar, ezt követve lépést váltott a Gedia is. Két évtizede beszállítói több jelentős autógyárnak (Audi, BMW, Volkswagen, Ford, Mercedes, KIA, Peugeut, Citroen, Skoda,Seat, Dacia, Suzuki). A gyáraik székhelye: Német-, Lengyel- és Magyarország, valamint a tavalyi évtől Közép-Amerikában Mexikó és Ázsiában Kína.


NÉVJEGY

Fenyvesi József holnap ünnepli 39. születésnapját, 1972. március 26-án látta meg a napvilágot. A miskoci egyetemen szerzett gépészmérnök-tanár diplomát. Első munkahelye a győri Philipsnél volt, majd dolgozott a székesfehérvári Punchnál, a biatorbágyi Alpine-nél termelési igazgatóként, aztán 2006-tól a Gedia Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Nős, kisfia 4 éves, kislánya 8 éves. Hobbija a kertészkedés és a szőlészkedés.

Kiemelt Partnereink