Fóliavastagságú kijelzővel nyűgöz le a Delphi

Szerző: autopro.hu | 2016.01.27. 08:15

Miután a beszállító önjárója sikeresen átszelte Amerikát, a szakemberek figyelme a 3D műszerfali kijelző és egy speciális vezetőülés felé fordulhatott.

A legkorszerűbb szoftver-, és hardvertechnológiák felhasználásával a jármű az utakra, a közúti táblákra, a közlekedési lámpákra, a közlekedő járművekre, sőt a gyalogosokra vonatkozóan is képes információkat fogadni.

– Teljes egészében balesetmentes világ a célunk – nyilatkozta Jeff Owens műszaki igazgató. – A megvalósításhoz szükség lesz majd az aktív biztonság rendszerelemeinek, a szenzorok összeépítésének, a csatlakozási platformok és a fejlett szoftverek összehangolására.

Mit tud a jármű?

  • Képes valamennyi, a közvetlen környezetében lévő járművet érzékelni és észleli.
  • Az okostelefon egyik speciális chipjének felhasználásával, a járművet a közúti forgalomra nem figyelő, a telefonjaikkal foglalatoskodó gyalogosokra figyelmezteti.
  • A célorientált rövid távolságú kommunikáció (DSRC) technológia segítségével felismeri a Las Vegasban telepített közlekedési lámpák helyét, valamint előre jelzi a sárga és piros jelzéseket.
  • Azon közlekedési helyzeteket is kezeli, amikor a közutak szokatlan szögből keresztezik egymást, így a járművezető nem láthatja a szembe közeledő járműveket.
  • A járművezető családja és barátai értesítést kaphatnak a gépjármű aktuális hollétéről, így meg tudják kérni a vezetőt, hogy őket is vegye fel és vigye el.

Miközben a valóban önjáró vezetés megvalósítása hosszú távú, a vállalat jelenleg is olyan rendszereket tervez és gyárt, amelyek a kamerák, a radarok, a szenzorok és a szoftverek integrálásával növelik a közúti biztonságot. A jövő évben, az iparágban legelsőként, mint eredeti gyári berendezés, a Delphi V2V technológiája megjelenik a 2017 Cadillac CTS Super Cruise rendszerében.

Bemutat egy másik, az iparágban elsőként bevezetendő fejlesztést is, az aftermarket piacára szánt, V2V – a járművek közti kommunikáció technológia egyik fejlesztését, amely lehetővé teszi, hogy valamennyi ilyen rendszerelemmel felszerelt jármű képes legyen az egymással történő kommunikációra– és a technológia ne csupán azon járművekben jelenjen meg, amelyekbe ezeket az egységeket már a gyárban beszerelték.

Legújabb fejlesztései közé tartozik egy érintésmentes technológiákkal ellátott vezetőülés és egy 3D-s műszerfali kijelző is.

Így működik a 3D kijelző

A Delphi érintésmentes technológiákkal ellátott vezetőülése rejtett infravörös kamerát alkalmaz a szemmozgás nyomon követése érdekében, hogy érzékelje, mit néz a járművezető, és kikövetkeztesse, az infotainment rendszer milyen tevékenységet hajtson végre. A vállalat 3D-s műszerfali kijelzője többrétegű grafikus technológiát alkalmaz egy exkluzív, fokozott vezetési élmény létrehozása érdekében.