Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
GANTTPLAN - Intelligens APS rendszer gyártásoptimalizáláshoz
2024.04.24 04:24A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezt jelenti az autóiparnak a SiriusXM-Pandora ügylet
A SiriusXM műszerfalba épített technológiákkal foglalkozó vállalat már korábban is jelentős autóipari befolyásra tett szert. Most azért tett lépéseket, hogy még inkább megszilárdítsa helyzetét és dominanciáját a piacon.
A SiriusXM bejelentette, felvásárolja a Pandora Mediat 3,5 milliárd dollárért - azt a zenei szolgáltatót, amelyben korábban már 19 százalékos részesedést szerzett 480 millió dollár értékben. Mostani beruházásával a SiriusXM a világ legnagyobb audiós szórakoztató vállalatává válhat, hozzájárulva ahhoz, hogy a műholdalapú platform versenyre kelhessen olyan személyre szabott zene szolgáltatókkal, mint az Apple Music és a Spotify.
Ahogy egyre több autógyártó integrál ilyen technológiákat járműveibe, úgy fogy azonban a SiriusXM előnye is.
Az információtechnikai alkalmazások használata a járművekben egyre növeli a keresletet a zenemegosztó alkalmazások iránt, amit a SiriusXM nagyon jól fel is ismert. A Pandora felvásárlása a szórakoztatóipari óriás számára jelentős előrelépést jelentene az alkalmazásalapú infotainment rendszerek terén, egyben megnyitja az ajtót az esetleges további bevételi források előtt is.
A járművek egyre inkább olyan felületté válnak, melyeken keresztül egyre többet lehet megtudni felhasználókról, azok napi ingázásairól, vásárlási szokásairól és kedvenc helyeiről, és mindez olyan adatokká konvertálható, melyeket a hirdetők személyre szabott reklámokká alakíthatnának, azoka tpedig a Pandorán keresztül eljuttathatják célközönségüknek.
– A Siriusnak hatalmas játéktere van az információs technológiák terén. Kombinálhatja zenelejátszó szolgáltatását az olyan dolgokkal, mint a jármű helyzete, és felhasználása, hogy ezzel válogatott reklámokkal bombázhassa az embereket, mondta el Michael Ramsey, a Gartner elemzője.
És hogy ez mit is jelent a fogyasztó szempontjából?
– Ez a lehetőséget jelenti, hogy freemium szolgáltatásokat (alapvetően ingyenes, de egyes pluszfunkciók elérése érdekében már fizetős) kínáljanak számukra a személyre szabott reklámokért cserébe, magyarázta el a szakértő.