Beszállítók Ezt jelenti az autóiparnak a SiriusXM-Pandora ügylet

Ezt jelenti az autóiparnak a SiriusXM-Pandora ügylet

autopro.hu/Sz.K. | 2018.10.27 06:05

Ezt jelenti az autóiparnak a SiriusXM-Pandora ügylet

A SiriusXM műszerfalba épített technológiákkal foglalkozó vállalat már korábban is jelentős autóipari befolyásra tett szert. Most azért tett lépéseket, hogy még inkább megszilárdítsa helyzetét és dominanciáját a piacon.

Hirdetés

A SiriusXM bejelentette, felvásárolja a Pandora Mediat 3,5 milliárd dollárért - azt a zenei szolgáltatót, amelyben korábban már 19 százalékos részesedést szerzett 480 millió dollár értékben. Mostani beruházásával a SiriusXM a világ legnagyobb audiós szórakoztató vállalatává válhat, hozzájárulva ahhoz, hogy a műholdalapú platform versenyre kelhessen olyan személyre szabott zene szolgáltatókkal, mint az Apple Music és a Spotify.

Ahogy egyre több autógyártó integrál ilyen technológiákat járműveibe, úgy fogy azonban a SiriusXM előnye is.

Az információtechnikai alkalmazások használata a járművekben egyre növeli a keresletet a zenemegosztó alkalmazások iránt, amit a SiriusXM nagyon jól fel is ismert. A Pandora felvásárlása a szórakoztatóipari óriás számára jelentős előrelépést jelentene az alkalmazásalapú infotainment rendszerek terén, egyben megnyitja az ajtót az esetleges további bevételi források előtt is.

A járművek egyre inkább olyan felületté válnak, melyeken keresztül egyre többet lehet megtudni felhasználókról, azok napi ingázásairól, vásárlási szokásairól és kedvenc helyeiről, és mindez olyan adatokká konvertálható, melyeket a hirdetők személyre szabott reklámokká alakíthatnának, azoka tpedig a Pandorán keresztül eljuttathatják célközönségüknek.

A Siriusnak hatalmas játéktere van az információs technológiák terén. Kombinálhatja zenelejátszó szolgáltatását az olyan dolgokkal, mint a jármű helyzete, és felhasználása, hogy ezzel válogatott reklámokkal bombázhassa az embereket, mondta el Michael Ramsey, a Gartner elemzője.

És hogy ez mit is jelent a fogyasztó szempontjából?

Ez a lehetőséget jelenti, hogy freemium szolgáltatásokat (alapvetően ingyenes, de egyes pluszfunkciók elérése érdekében már fizetős) kínáljanak számukra a személyre szabott reklámokért cserébe, magyarázta el a szakértő.

Kiemelt Partnereink