Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Együttműködik a MAJOSZ és az autopro.hu
Együttműködési megállapodást kötött szakportálunk, a www.autopro.hu, valamint a Magyar Járműalkatrészgyártók Szövetsége (MAJOSZ). Oldalunkon a jövőben rendszeresen közöljük a MAJOSZ és tagvállalatainak életével kapcsolatos híreket.
A megállapodás szerint a legnagyobb járműalkatrész gyártó érdekképviseleti szervezet és az autopro.hu hírportál kölcsönösen támogatja egymást: az előbbi a szövetségi tagokon keresztül az autopro.hu gazdasági megalapozásában segít, az utóbbi pedig az járműiparban dolgozókat látja el megbízható, korrekt hírekkel és elemzésekkel ezen a kommunikációs csatornán keresztül.
A megállapodást Rupp Herbert, a MAJOSZ elnöke és Szammer István, a www.autopro.hu tulajdonosának, a Lapcom Kft.-nek az ügyvezető igazgatója írta alá hétfőn Győrben, a Lapcom székházban.
Szammer István, a Lapcom Kft. ügyvezető igazgatója és Rupp Herbert, a MAJOSZ elnöke |
Bogdanovits László főtitkár az eseményen elmondta, 1993-ban 30-nál kevesebben indultak, ma 210 a rendes tag, a pártolókkal együtt pedig már 300-an vannak. A pártolók itt azok, akik akarnak a tagoktól, illetve segíteni tudnak a zömében exportra termelő, jellemzően első beépítésű alkatrészeket gyártó vállalkozásoknak.
A MAJOSZ tevékenységi körébe tartozik az iparági érdekképviselet, dolgoznak az autóipari versenyképességi munkacsoportban (AVACS) is. Minősítések, logisztika, informatika – ezekben mind támogatják a tagokat, akiknek üzleti kapcsolatban is segítenek. Évkönyvet jelentetnek meg, adatbázisunk van, bemutatókat, konferenciákat szerveznek, ezekből kb. húszat évente. Vásári megjelenésekben igénybe veszik az ITD Hungary segítségét, jellemzően évi 6-8 alkalommal.
A MAJOSZ-hoz 300-400 üzleti megkeresés érkezik évente, ha ezek komolyak, továbbítják azokat a tagság felé. De nem lépünk túl a kapcsolat megteremtésének segítségén – hangsúlyozza a főtitkár –, üzletbe nem megyünk bele. „Alázattal az iparág szolgái próbálunk lenni.”
Rupp Herbert elnök a szövetségről elmondta, hogy munkájuk a Suzukival és annak beszállítói körével kezdődött, azután nemzetközivé szélesedett. A kapcsolatok segítik kisebb tagvállalataik nemzetközi porondra lépését, s a főtitkárhoz hasonlóan ő is hangsúlyozza, ha már leült a két fél, a szövetség feláll, vagyis az üzletbe nem szól bele. A MAJOSZ tagvállalatai mindenkinek szállítanak, a Ferraritól a Rolls-Royce-ig, sok a nemzetközi multi, még több azonban a hazai (többségi) tulajdonú vállalkozás.
Rupp Herbert úgy fogalmazott: - A média a katasztrófahíreket szereti, ilyennel én nem szolgálok. A válság jön és megy, a negatív hírek csak elmélyítik. A polgárok félnek vásárolni, mert nem érzik biztonságba munkahelyüket. Én már több válságot átéltem, eddig mindnek vége lett. A média a negatív hírekkel azonban visszafogja a vásárlóerőt.
Szammer István, Rupp Herbert és Bogdanovits László |
Az elnök szerint a MAJOSZ-hoz tartozó tagvállalatok általában minden száz dolgozóból csak 5-6 embert bocsátottak el, és csak egy csukta be a vállalkozást. 2007-ben egyébként kisebb volt a tagvállalatok foglalkoztatotti létszáma, mint most. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy Magyarországon az ágazatban idénre nem vár „említésre méltó fellendülést”, a kontinens nyugati részén azonban szerinte már megkezdődhet a hegymenet.
Szammer István, a Lapcom Kft. ügyvezető igazgatója a megállapodás aláírása kapcsán elmondta, hogy évtizedekkel ezelőtt szinte minden győri családnak volt köze a járműgyártáshoz, elsősorban a Rábához. Most talán már nem olyan magas az arány, de az Audi jelentős, s a beszállítók köre is igen széles. Csiszolnivaló még van portálunkon, de jelentős szakmai honlap lesz, aminek már eddig is jó a fogadtatása – hangsúlyozta. |
Miért nem lett nálunk roncsprémium? – tette fel magának a kérdést a MAJOSZ elnöke. A válasz: mert a kormány nem akart. De a sok kieső adóbevétel, amit az újautó-értékesítés hoz – hozott volna –, az is nagyon hiányzik a büdzséből.
Az iparág problémái között sorolta, hogy több szakmában kevesebben lépnek be a munkaerőpiacra mint ahányan nyugdíjba vonulnak; kevés a forgácsoló-szakember, a hegesztő, a lakatos, de a gépész- és a vegyészmérnök is, ráadásul az országon belüli egyenetlenségeket nem tudják a költözéssel kompenzálni. A magyar munkavállaló kevésbé mobil, mint nyugat-európai társa, a környező országokban útra kelni hajlandóak, azaz inkább mennek egy-két határral tovább, nyugatabbra, mint hozzánk.
Az autopro.hu a jövőben rendszeresen helyet ad a MAJOSZ-ról szóló híreknek. A szövetségnek nagyon sok tagja van Győrből is, amely gyakorlatilag a magyar járműipar fővárosa.