Beszállítók Conti-vezér: a mesterséges intelligencia nem adja ki titkait

Conti-vezér: a mesterséges intelligencia nem adja ki titkait

autopro.hu/Sz.K. | 2018.06.05 06:00

Conti-vezér: a mesterséges intelligencia nem adja ki titkait

Az egyik legnagyobb kihívás, amivel Kurt Lehmann-nak szembe kell néznie, hogy hogyan kapcsolják a járműveket a dolgok internetébe. A Continental technológiai igazgatója azt is vázolta, hogyan lehetne előnyt kovácsolni a mesterséges intelligencia és a big data járművekben való felhasználásából.

Hirdetés

Bár még viszonylag fiatal fogalomról van szó, de újra kell gondolni a hálózatba kapcsolást, hogy az egységessé válhasson, véli Kurt Lehman. A Continental technológiai igazgatója szerint az autóipari vonatkozású összekapcsolt technológiának főként azzal a kihívással kell megbirkóznia, hogy zökkenőmentes legyen a sofőr, más járművek és mobil eszközök közti kommunikáció bonyolításakor, ami egyelőre bonyolultnak tűnik. A másik kulcsszempont a kiberbiztonság biztosítása.

Az egységes összekapcsolt technológia több mint csupán a connectivity. A Conti számára ez akadálymentes online kapcsolatot jelent, mellyel az egész jármű nyitott rendszerré alakul. Ehhez egyre növekvő elérhetőségével és népszerűségével az 5G internet több lehetőséget kínál majd, hiszen az autósoknak hasonló szintű hozzáférésük lesz autóikhoz, mint otthonaikban és irodáikban lévő informatikai eszközeikhez, ráadásul ugyanazon szintű adatvédelemmel és biztonsággal.

Kurt Lehmann azt is hozzátette, a mesterséges intelligenciát (MI) érintő legnagyobb kihívást az adja, hogy bár közismert tény, hogy ez a technológia többre képes, mint egy hagyományos determinisztikus szoftver, de ezt nem tudják pontosan definiálni, mivel az "MI-k nem adják ki titkaikat". Megoldandó probléma az is, hogy olyan számítógépet kell tervezni, ami lehetővé teszi a mesterséges intelligenciák gördülékeny használatát. Egyelőre nincs meg a kellő bizalom sem a mesterséges intelligenciával szemben, ám Lehmann szerint ezt az idő és gyűjtött adatmennyiség orvosolni fogja.

A mesterséges intelligenciák nagy hatással vannak a vállalatokra is, folytatta. – Az egész vállalatot érinti, ha az Ipar 4.0 vagy a mesterséges intelligencia folyamatok alkalmazásba kerülnek. Egységesnek kell lennie a szervezeteknek, így a mesterséges intelligencia sokkal könnyebben alkalmazható, viszont ez nagy feladat egy olyan hagyományos szerkezetű vállalat számára, mint a 40 ezer mérnökkel dolgozó Continental.

Lehmann kitért az elektromos autók terjedésére is, szerinte az azért ilyen lassú, mert még sokba kerülnek, és az infrastruktúra sem teszi lehetővé széleskörű használatukat. A szakember szerint a dízel még nem halhat meg, vannak előnyei. Ennek megfelelően jelenleg a Conti is dolgozik kipufogógáz technológiákon.

Ami a jövőt illeti, a Continental a jövőben többek között a kvantumszámítógépes és a blockchain technológiák irányába orientálódik, Lehmann szerint a biometrika is figyelemre méltóan fejlődik: az autó arcfelismerő rendszere segítségével fel fogja ismerni, hogy a sofőr elfárad, és megrezgeti az ülést, vagy ha rosszul van a sofőr, hívja a mentőket, magyarázta. – Sőt, akár ha a kamasz gyermekünk ül az autóba, a rendszer automatikusan korlátozza majd a sebességet. Csupa menő és hasznos dolog!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink