Beszállítók Budapesti garázscégként indult, ma a globális autóiparban navigál az NNG

Budapesti garázscégként indult, ma a globális autóiparban navigál az NNG

autopro.hu | 2019.08.29 12:33

Budapesti garázscégként indult, ma a globális autóiparban navigál az NNG

Az autóipari szoftvercég a térképfejlesztéssel lépett be a navigációs eszközök piacára, amelyet a sokak által ismert iGO applikációk követtek, míg mára világszerte ismert beszállítóvá nőtte ki magát. A Budapestről indult sikertörténet 15 éves.

Hirdetés

Az NNG Kft-t 2004. augusztus 28-án egy családi házban alapították. Kezdetekben a PDA Mill Pocket PC játékfejlesztései még fontos szerepet kaptak, majd 2005-ben készült el az első iGO applikáció. 2008-ban felgyorsultak a grafikai fejlesztések; áttörést jelentett a 3D térkép, amelyen – a világon elsőként – már épületek és domborzati viszonyok is megjeleníthetőek voltak.

Az ezt követő évek a szinte folyamatos költözésről szóltak, hiszen a cég olyan ütemben bővült, amit csak egyre nagyobb irodák tudtak befogadni. 2012-ben vette birtokba a csapat jelenlegi helyét, amely rögtön el is nyerte az év irodája címet. Azóta is a Szépvölgyi Business Parkban egyre több épületben bérel helyiségeket a vállalat. Az NNG 2014-ben Szegeden is megnyitotta kapuit, napjainkban pedig már világszerte 16 irodában és képviseleten fogadja partnereit.

Előtérben a felhasználói élmény

Az elmúlt tizenöt év alatt a saját termék, az iGO több verziója is napvilágot látott – ezek közül a tíz évvel ezelőtti iGO amigo volt az első, amely a felhasználói élményt is előtérbe helyezte. A fejlesztés az infotainment szakértelmünk alapjának tekinthető, hiszen azóta minden projekt esetében kiemelt fontosságúak az UX (user experience) szempontok.

Ezt igazolja az is, hogy napjainkban az NNG nem csak a szűken vett navigációs szoftvert és tartalmakat, hanem komplett infotainment rendszereket, megoldásokat fejleszt. Ezzel párhuzamosan a cég elsődleges célcsoportja is változott, a végfelhasználóktól az autógyártók és autóipari beszállítók irányába tolódott.

Az NNG nemzetközi autómárkáknak értékesíti szoftvereit, navigációit már több mint 60 millió eszközre telepítették világszerte, beleértve több mint 38 autómárka járműveit is.

A cég saját csapattal bír házon belül, akiknek elsődleges feladata a navigációs fejlesztések lefordítása. Miután minden feliratot és hangbemondást szükséges adaptálni ez nem ritkán közel ötven nyelvre való fordítást jelent –, szakembereket, színészeket és fordítóirodákat koordinálnak.

A cég minden évben több csapatépítő programot is szervez, amely 2013-ban igen maradandóra sikeredett: a kollégák egy nap alatt építettek meg és programoztak le egy retro játékgépet, amely azóta is működik.

Kiemelt Partnereink