Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bódy Kornél: a bevétel húsz százalékát minden évben fejlesztésre költjük
Az Automotive Hungary kiállításon idén is megrendezte a MAJOSZ a beszállítói napját, ahol cégek képviselői ismerkedhettek meg egymással együttműködés, beszállítás céljából. Megkérdeztük egy veszprémi fröccsöntő ügyvezetőjét, mire elég ez a pár perces bemutatkozás.
– A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének tagjaként érkezett a kiállításra a Plasticor. Milyen tevékenységgel kapcsolódik az autóiparhoz?
–A fő tevékenységünk a műanyag fröccsöntés és szerszámok tervezése, gyártása és javítása. Nem biztonsági, beépülő alaktrészek fröccsöntése a profilunk: csomagtartókhoz, motorháztetőkhöz, műszerfalakhoz készítünk elemeket. Egy vagy kétkomponensű funkcionális alkatrészekkel foglalkozunk.
– Milyen autóipari cégeket sorolhatnak partnereik közé?
– Beszállítunk a bútor- és építőiparnak is, de alapvetően az autó- és elektronikaiparra alapozzuk a tevékenységünket, ez nagyjából 60 százalékot tesz ki. Tier 1-es és 2-es beszállítóként a Plasticor által készített termékek beépülnek többek között a Mercedes, a Porsche és a BMW járműveibe.
Bódy Kornél ügyvezető és Áment Gábor értékesítési vezető az Automotive Hungary kiállításon |
– Milyen árbevételről számolhat be?
– Tavaly egymilliárd forint fölötti volt, idén legalább tíz százalék emelkedéssel számolhatunk. Ez lehetőséget ad arra, hogy folyamatosan fejlesszünk: a bevétel 20 százalékát minden évben erre használjuk fel. Három fröccsöntőgéppel, szintén három robottal, mérőgépekkel és sok kiegészítő elemmel bővültünk ez évben is.
– 2004-ben indult a családi vállalkozás, egyszemélyes cégből nőtte ki magát a Plasticor. Hogyan emlékszik vissza az elmúlt évekre?
– A forgalom, a cég növekszik, a feladatok egyre bonyolultabbakká válnak és ez nagyon sok új kihívást jelent. Ennek a hátterében az állhat, hogy kis cégnek nagyok vagyunk, nagynak viszont kicsik. Már mintegy hetven munkatárssal dolgozunk, így azok a folyamatok, amik korábban olajozottan működtek, már átgondolásra szorulnak. Szervezetfejlesztés alatt állunk, új alapokra kell helyezni a működésünk, hogy gördülékenyen tudjunk dolgozni nagyobb kis cégként is. Azt gondolom, ez a fennmaradás záloga is: mindig egy-két lépéssel előrébb kell járni.
– Ez az előremutató gondolkodás áll a hátterében annak is, hogy részt vettek a MAJOSZ beszállítói napján is.
– Igen. Itt olyan cégek vezetőivel, képviselőivel találkozhattam, akikkel korábban nem sikerült. Sok beszélgetésen vagyok túl, mindegyiket hasznosnak értékelem. Ezek egy részét frissítésnek mondanám, amikor is egy már elindult szálon futott tovább a találkozás, másik része pedig teljesen a nulláról induló új kapcsolat. Még olyan cég képviselőjével is sikerült egy asztalhoz ülnöm, akivel egy városban tevékenykedünk, de az év során sosem volt lehetőség a találkozásra. A MAJOSZ azon ritka szervezetek egyike, ami valóban jól működik, kézzel fogható haszna van a tagságnak
– Milyen benyomásokat szerzett a találkozóról?
– Úgy gondolom, mindenki nyitott volt, és több céggel is fogok a későbbiekben komolyabban tárgyalni.
– Hogy látja, lett kézzel fogható eredménye a programnak?
– Legalább nyolc cég képviselőjével ültem le és a szünetekben is volt módon beszélgetésekbe bonyolódni. Továbblépés többekkel is lesz, de számszerűsíteni nehéz: beszállítóvá válni hosszú évek munkája is lehet. Félév a legkevesebb, de akár 4-5 évig is elhúzódhat egy ilyen folyamat. Lassan, de egész biztosan megtérülő befektetés. Ez a program arra kiváló, hogy bekerüljünk a kiszemelt cég látóterébe, tudjanak a tevékenységünkhöz arcot, nevet társítani.