Beszállítók Akkumulátort gyárthat a Continental, Közép-Európában épülhet fel a gyár

Akkumulátort gyárthat a Continental, Közép-Európában épülhet fel a gyár

autopro.hu/B.B. | 2017.11.15 15:30

Akkumulátort gyárthat a Continental, Közép-Európában épülhet fel a gyár

Az ázsiai és amerikai akkumulátorgyártók sikerét látva a beszállító fontolóra vette, hogy befektet az elektromos autók fő alkatrészének gyártásába. A Continental a szilárdtest-technológiájú telepekre szavazna, melyek készítését a magas termelési költségek miatt nem Németországban, hanem attól valamivel keletebbre végezné: indulhat a lobbi!

Hirdetés

Az elektromos autók akkumulátorainak gyártása is bekerülhet a Continental eddig sem épp szűk portfóliójába, hiszen a területen tevékeny, főleg ázsiai beszállítók sikereire válaszul a német autóipari beszállító is fontolgatja, hogy befektet az üzletágba, írja az Automotive News. A Continental első embere egy interjúban árulta el, hogy a vállalat érdeklődik az akkumulátorcellák gyártása iránt. Ezeket az európai gyártók jelenleg túlnyomórészt a kontinensen kívülről szerzik be, ők maguk csak az összeszerelést végzik.

Elmar Degenhart úgy véli, az évente félmillió elektromos autónak elegendő akkumulátort előállítani képes, hárommilliárd eurós óriásberuházás költségeit egy konzorcium létrehozásával lehetne megfelelően elosztani.

A Continental nem a ma elterjedt lítium-ionos akkumulátorokat gyártaná, hanem az azok sokkal versenyképesebb utódjának ígérkező szilárdtest-technológiára alapozottakat. Ezek az energiasűrűség és a gyártási költségek szempontjából is nagy előrelépést jelentenének az elektromobilitás számára, igaz, nem valószínű, hogy szériagyártásuk 2024-2025 előtt megindul, mondta Degenhart.

A Continental közel sem kicsiben tervez, hiszen amennyiben úgy dönt, valóban belevág az akkumulátorgyártásba, a fogyasztók (értsd: autógyártók) egyszerűbb ellátása érdekében rögtön három üzemet is nyitna: egyet Észak-Amerikában, egyet Ázsiában, egyet pedig Európában. Utóbbi a magas energiaárak miatt nem Németországban épülne fel, így valószínű, hogy az akkumulátorgyártás szempontjából Lengyelországban és Magyarországon lábukat megvető LG és a Samsung után a német beszállító is Kelet-Európa felé venné az irányt.

Az e-autókhoz való akkumulátorgyártásban egyelőre a japán Panasonic és NEC, a dél-koreai LG és Samsung, a kínai BYD és CATL, valamint az amerikai Tesla játszik dominánsabb szerepet. Ezen a téren rendezheti át valamelyest az erőviszonyokat a Continental, amelynek szándéka jó eséllyel az Európai Unió részéről is támogatásban részesülhet.

Kiemelt Partnereink