Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Schaeffler-vezér szerint nem segít a klímán az elektromos autó
Védelmébe vette a belsőégésű motorokat a beszállító igazgatója: Klaus Rosenfeld szerint egyáltalán nincs akkora zöld előnye a villanyautóknak, mint ahogy azt gondolnánk.
Optimalizált belsőégésű motorok nélkül nem tartható, hogy 2020-ig az értékesített új autók által kibocsátott szén-dioxid kilométerenként 95 gramm alá csökkenjen, véli a Schaeffler első embere. Klaus Rosenfeld ezzel kiállt a belsőégésű motorok mellett, melyek szerinte a következő évtizedekben még komoly szerepet fognak játszani a gépkocsik meghajtásában.
A Capital gazdasági magazinnak adott interjúban Rosenfeld azt is elmondta, az elektromos autókra való gyors átállás nem segít a klímaügyi nehézségekben. A fő kérdés sokkal inkább az, hogy milyen módon készül az az energia, ami az e-autókat hajtja. A gyártástól a használaton át az újrahasznosításig a járművek teljes életciklusát tekintve a mai Euro6-os motorok a jelenlegi energiatermelési arányok mellett felveszik a versenyt az elektromos autókkal – véli a beszállító igazgatója.
Ettől függetlenül Rosenfeld is a hibrid- és teljesen elektromos hajtás arányának jelentős növekedésére számít. Várakozása szerint 2030-ra a világ járműveinek 30 százalékát még pusztán belsőégésű, 40 százalékát hibrid, szintén 30 százalékát pedig tisztán elektromos erőforrás hajt majd – utóbbiban nagy szerepe lesz a kínai politikai nyomásnak.
A cégvezér az interjúban a Schaeffler-csoport pénzügyi várakozásaira is kitért: középtávon 12-13 százalékos nyereségre számítanak. Jelenleg a cégcsoport forgalmának több mint felét a belsőégésű motorokhoz köthető termékek adják, így az elektromobilitás térhódítása nagy valószínűséggel átrendezi majd a jövedelmezőségi mutatókat, ám egyelőre túl korai lenne pontos előrejelzésekbe bocsátkozni ez ügyben.