Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Michelin szerint veszélyes, ha növelik a használható barázdamélységet
A francia abroncsgyártó óriás, a Michelin visszautasította a gumiipar néhány szegmenséről érkező felhívást, hogy emeltesse meg a kopott gumiabroncs legkisebb, még használható barázdamélységét Európában 1,6 mm-ről 3 mm-re, mivel kapcsolatot találtak az 1,6 mm-es minimum barázdamélység és a növekvő baleseti ráták között.
A Michelin megbízta az Ernst & Youngot, hogy készítsen független tanulmányt a témában. Ez kimutatta, hogy a 3 mm-es mélység az európai gépkocsivezetőknek 6,9 milliárd eurónyi (közel 22 millió forintnyi) szükségtelen abroncsvásárlást és további üzemanyag fogyasztást okozna. A tanulmány kimutatta, hogy csak Európában további 128 millió abroncs kerülne használatba, ami éves szinten még 9 millió tonna széndioxid kibocsájtáshoz vezetne.
A Michelin ehelyett az abroncsok tesztelésére vonatkozó szabályok felülvizsgálatáért küzd, hogy rávilágítson, milyen nedves úton a fékteljesítmény 1,6 mm-es barázdamélységgel.
A francia óriás saját, belső teszteket végez, hogy bemutathassa, vizes úton néhány viselt abroncs is ugyanolyan jól teljesíthet, mint az újak. A Michelin beismerte, hogy míg a barázdamélység tényezője a nedves úton fékezésnek, az abroncs átfogó teljesítménye, életciklusának minden szintjén sokkal fontosabb.
Az abroncs teljesítményét a Michelin szerint sok tényező befolyásolja. A burkolattervezés, a felhasznált anyagok, a gumi összetétele és a barázdák tervezése és formája, mind fontos szerepet játszanak abban, hogyan teljesít az abroncs az élete során.
A Michelin hozzátette, a gumiabroncs besorolása és szabályozása Európában minimum szabványt biztosít, hogy fenntarthassa az abroncs biztonságosságát, ebbe beleértve a nedves úton fékezést. Azonban a Michelin saját, belső tesztje során rájöttek, hogy míg az új abroncsok komoly szabályozásoknak vannak alávetve, a nedves úton fékezés képessége a viseléssel gyorsan romlik. Néhány márka az európai sztenderd alá csúszik, míg más, többnyire prémium márkák, beleértve a Michelint is, a kritériumoknak még a minimum barázdamélységgel is megfelelnek.