A Knorr-Bremse és a Dongfeng egyesült erőkkel fejlesz automata váltót teherautók számára

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.09.13. 12:11

A Dongfeng Motor Group, a világ egyik legnagyobb teherautó gyártója és a Knorr-Bremse közösen fejlesztenek automata kézi sebességválót a gyártó újgenerációs, nagy teljesítményű teherautója számára.

Ezzel a két vállalat előkészíti az utat az automata kézi sebességváltók számára, folytatva az előrenyomulást Kínában, a világ legnagyobb autó piacán.

– Európában az automata kézi váltók széles körben elfogadottak. Fokozzák az aktív biztonságot az által, hogy csökkentik a nyomást a sofőrön, továbbá csökkentik az üzemanyag fogyasztást az által, hogy alkalmazzák az optimalizált váltóstratégiát, és csökkentik a kuplung kopását – mondta el dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse kereskedelmi járműrendszerek divíziójának elnökségi tagja. – A Dongfeng Motor Grouppal közös munkánkban úgy optimalizáljuk a váltóirányítási rendszerünket, hogy az a kínai piac speciális követelményeinek is megfeleljen.

A váltóirányítási rendszer, amit a Knorr-Bremse fejlesztett, egy elektro-pneumatikus váltóellenőrző egységből, egy kuplungműködtető szerkezetből, állapotadatokat gyűjtő szenzorokból, és egy elektromos irányító egységből áll, ami közreműködik a sebességváltásban. A teljes rendszert a vegyesvállalat saját gyárában, a kínai Shiyanban fogják gyártani.

– A nagy mennyiségű háttértudás és szakértelem juttatott el minket oda, hogy egy meghatározott járműfajta számára fejleszthessünk váltóirányítási rendszert– magyarázta Thorsten Seeharts, a Knorr-Bremse kereskedelmi járműrendszerek erőátviteli egységének vezetőségi tagja.

– A rendszer járműspecifikus környezetbe integrálása, és ennek adaptálása, majd megfelelő továbbítása nagyfokú koordinációt igényel a nemzetközi fejlesztési csapaton belül – tette hozzá Bao Ping Xu, a Knorr-Bremse ázsiai részlegének vezérigazgatója.

Az egyedi mechatronikai modulok fejlesztése mellet a projekt másik kulcsfontosságú része a szoftver elkészítése. A cél itt az, hogy mindig az ideális fokozatot használják, hogy a motor a leghatékonyabb működési szintjén dolgozzon, olyan hosszan, amennyire lehet, továbbá, hogy a fokozatok között a leggyorsabban váltson. Minél rövidebb a váltási idő, annál rövidebb a húzóerő zavara, és a lendületvesztés. Együttesen ez a két tényező rendkívül gazdaságos járműműködést tesz lehetővé.