Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Denso új, extra könnyű klímavezérlővel rukkolt elő
A globális autóipari beszállító kifejlesztett egy új, extra könnyű klímavezérlő berendezést, amely a kompakttól a luxus kategóriáig számos szegmensben alkalmazható.
A vállalat elmondása alapján az új berendezésnél a kívánt teljesítmény elérése mellett sikerült az alkatrészek nagy mértékű szabványosítása is. A levegőkeverő-ajtó mérete a Denso hagyományos alkatrészeihez képest a felére csökkent. Az új egységben egy darab szabványosított alkatrészt használnak, melynek köszönhetően az egész berendezés méretét sikerült jelentős mértékben lecsökkenteni - írja az Automotive Business Review szakportál.
A légbefúvó ventilátor 15 százalékkal kisebb lett, amely így 20 százalékkal csökkenti az energiafogyasztást, miközben ugyanolyan magas hatásfokon működik. Katsuhisa Shimokawa, a Denso energetikai rendszereket gyártó üzletágának vezetője elmondta: a berendezésben található alkatrészek, mint például a levegőkeverő-ajtó, a szervomotor és a légbefúvó mind újonnan fejlesztett komponensek, amelyek a Denso hagyományos berendezésénél 20 százalékkal kisebbek, valamint lényegesen több szabványosított elemet tartalmaznak.
Az új egység továbbá elektromos és hibrid járművekben is használható. Start/stop rendszerrel szerelt járművek esetében az eredetileg használt párologtatót kicserélik egy úgynevezett hidegen tároló párologtatóval, míg hibrid és elektromos járművekben a fűtőmagot egy hőszivattyús légkondicionáló rendszerrel helyettesítik. Az új berendezés a Denso Harrier termékben mutatkozott be 2013 decemberében, valamint a Noah és Voxy termékekben 2014 januárjában - olvasható az Automotive Business Review honlapján.