A Delphi célja a biztonságosabb és zöldebb mobilitás

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.09.13. 14:20

Idén is részt vesz a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a Delphi, és bemutatja Automatizált Vezetési platformját, Központosított Érzékelő, Lokalizáló és Tervező (CSLP) platformját, valamint azt is, hogyan száguld az automatikus vezetés biztonságos fellendítésének útján.

A BMW Csoport, az Intel és a Mobileye elmondta, hogy a Delphi lesz a fejlesztési partnerük és a rendszer-integrátoruk az Autonóm Vezetési Platform vonatkozásában. Az együttműködés célja, hogy integrálja és bevezesse az iparba a 3-tól az 5. szintig terjedő automatizált vezetési technológiát. A cég az Intel-lel és a Mobileye-jal közösen dolgozik az érzékelés, a szenzor-egyesítés, valamint a nagy teljesítményű automatizált vezetési számítási képesség területén.

A társaság kereskedelmi partnerségre lép a Transdev vállalattal, hogy közösen fejlesszenek ki egy világméretű, teljesen automatizált, igény szerinti mobilitási rendszert a franciaországi Paris-Saclay-ben és Rouen-ben. Ez lesz az EU első, nyílt úton működő, vezető nélküli mobilitási szolgáltatása.

A Delphi biztos abban, hogy a megfelelő partnerek állnak mellette annak eléréséhez, hogy 2019-re elkészüljön a Központosított Érzékelő, Lokalizáló és Tervező (CSLP) automatizált vezetési platform.

A Delphi úttörő, új generációs ADAS Szatellit Rendszere, mely szintén bemutatásra kerül Frankfurtban, időtálló, a versenytárs rendszereknél hatékonyabb architektúrát biztosít. A RACam-mal együtt alkalmazott rendszer a járműveken belül egyesíti a radar- és a kameratechnológiát, így biztosít szélesebb látómezőt és fejlettebb kereszt-érzékelési képességet.

A Szatellit Architektúra és a RACam a mostani önállóan működő ADAS szenzorokból egy központosított domain vezérlőbe helyezi át a számítási teljesítményt. Ezzel lehetővé válik, hogy akár 70 százalékkal kisebb szenzorokat alkalmazzanak, és nagyobb rugalmasság álljon rendelkezésre a kialakításban és az összeépítésben.

A hálózatba kapcsolt járműplatformoknál nagy mennyiségű adat gyorsabb továbbítása érdekében robosztus elektromos architektúrákra van szükség. A beszállító a Rosenberger vállalattal dolgozik együtt, a nagysebességű adatátviteli kapacitás növelése, valamint nagy teljesítményű járműipari Ethernet megoldások kidolgozása érdekében.

A járműiparban egyre nagyobb szerepet kapnak az automatizált mobilitási termékek. Ezzel párhuzamosan nagyon gyorsan növekszik a hálózatba kapcsolt járművek által létrehozott adatok mennyisége is.  A Delphi kialakított egy olyan csapatot, akik tisztában vannak azzal, hogy milyen értékesek ezek, valamint azzal is, hogy hogyan tudják megtalálni, továbbítani és közvetíteni azokat hogy kiaknázzák a bennük rejlő értékeket az autógyártók, a szállítók, a szolgáltatók, a kiskereskedők, valamint végeredményben a fogyasztók számára. Ez hozzájárul a visszahívások számának csökkentéséhez, javítja az új termékek minőségét, lehetővé teszi az igény szerinti mobilitást, valamint a szoftverek „röptében” történő frissítését és javítását; és elő tudja segíteni az összekapcsolt járművek kialakulásban lévő szolgáltatási ipar növekedését. 

Az adatelemzés értékének felhasználása érdekében a Delphi létrehozott egy összekapcsolt jármű ökoszisztémát. A Control-Tec a problémák megtalálására és megoldására használja a valós idejű adatokat és a felhőt, a Movimento pedig vezeték nélküli szoftverfrissítéseket és fejlesztéseket biztosít.

 

A Movimento vezeték nélküli szoftverfrissítéseket és fejlesztéseket biztosít.

A Delphi az IAA-n bemutatja méretezhető infotainment termékcsaládját, vagyis az Integrált Vezetőfülkei Vezérlőt, mely átfogja a legjobb grafikát és felhasználói élményt nyújtó magas szintű járműszegmenseket.

Az ICC négy nagyfelbontású kijelzőt is képes támogatni, ezzel kiemelkedően rugalmas és jól méretezhető megoldást biztosít az ügyfelek számára.

A Delphi továbbá bemutatja az MLD termékét is, mely az első háromdimenziós vezetői élményt nyújtja az iparágban. Úgy biztosít személyre szabott, első osztályú élményt, hogy a használatához nincs szükség speciális szemüvegre, és nem okoz fejfájást, szemfáradtságot sem.

 

A Delphi MLD technológiája háromdimenziós vezetői élményt nyújt.

A jóslatok szerint 2025-re a világon 10 eladott autóból egy 48 V-os fél-hibrid lesz. A Global Insight IHS szerint szintén 2025-re várható, hogy a 48 V-os hibridek a világ fél-hibrid piacának 95 százalékát, az összes hibrid járműnek kb. a felét fogják kitenni. A Delphi új 48 V-os fél-hibrid technológiája lehetővé teszi a személygépjárművek elektromos kiépítését is.

A Delphi egy olyan henger-deaktiváló rendszert is be fog mutatni, mellyel a motortól függően a CO2-kibocsátás 8-15 százalékos csökkentése érhető el. A Tula Technology Inc.-vel közösen kifejlesztett dinamikus gyújtáskihagyás az iparágban az első szabadon változtatható henger-deaktiváló technológia, mely új megoldásokat tesz lehetővé a tökéletesítés, az égés és hibrid technológia területén.

Az elektromos meghajtásra való áttérés útján a Delphi mérnökei két technológiát egyesítettek, a Dinamikus Gyújtásátugrást és a 48-voltos "lágy" hibridet az 1,8 literes prototípus Volkswagen Passatban, mellyel a széndioxid kibocsátás 13 százalékkal csökkent.

 

A Delphi technológiáit egy 1,8 literes Volkswagen Passatba építették be.

A szigorúbb kibocsátási szabványoknak való megfelelés érdekében az autógyártók egyre jobban az elektromosság felé fordulnak. A Delphi az inverter és a DC-DC konverter funkciók egységbe foglalásával az iparágban vezető elektromossági technológiát alkotott, amellyel az autógyártók az értékteremtés mellett csökkenthetik is a költségeket és a helyigényt. Ez az egység számos alkalmazásra felhasználható, elektromos és hibrid járművekben is, az elektromos hajtási rendszerek kezelésére. Az elektromossági rendszerek által biztosított további funkcióknak is szerves részét képezi.

A járműgyártók a Delphi segítségével piacvezető technológiákhoz jutnak, alacsonyabb költséggel és egy jobban felépített termékkel.