Beszállítók A BMW i3 összes kerekét Tatabányán gyártják

A BMW i3 összes kerekét Tatabányán gyártják

Gulyás Géza | 2019.01.22 05:00

A BMW i3 összes kerekét Tatabányán gyártják

A tatabányai székhelyű Otto Fuchs Hungary Kft. fennállásának eddigi legsikeresebb évét zárta. Marcus Elkenkamp ügyvezető igazgatótól megtudtuk, hogy egyre inkább fókuszba kerülnek a tatabányai gyárban az elektromos autók.

Hirdetés

Számos kihívással szembesült az utóbbi hónapokban a tatabányai Otto Fuchs Hungary Kft. Az egyik az utóhatásaiban még mindig érezhető dízelbotrány, ami egyrészt bizonytalansággal járt és jár, de szerencsére az is tapasztalható, hogy emiatt növekszik a kereslet a könnyűkerekek iránt.

– A múlt év végi hónapokban elértük a kapacitásunk határát – mondja Marcus Elkenkamp ügyvezető igazgató. - A saját megrendeléseken kívül sokat vettünk át a tatabányai gyártásba októbertől a németországi anyacégktől is. Ennek köszönhetően 2018-ban meghaladta az 1 millió 200 ezret a Tatabányán gyártott kerekek száma. Elkezdtünk exkluzív, 20 és 21 colos kerekeket készíteni, ezekből például a Mercedes-AMG sportmárkája kért nagy darabszámban.

Az év menedzsere a díjat a dolgozóknak ajánlja
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) megyei szervezetének Príma Díjátadó Gáláján tavaly Az Év Menedzsere elismerést Marcus Elkenkamp vehette át. – Azon az estén tudtam meg, hogy a díjazottak között leszek – emlékezik. – Nagyon büszke voltam, örültem, ugyanakkor rögtön arra gondoltam, hogy ezt az elismerést a dolgozóinknak köszönhetem. Ők a legfontosabb értékeink, hiszen ők készítik gondosan, pontosan, minden apró részletre odafigyelve a kerekeket. Miattuk növekszünk, illetve így válunk egyre stabilabbá.

Az elmúlt év második felében átálltak a folyamatos munkavégzésre, a dolgozók száma 480-ról 520-ra emelkedett. Egyértelműen további növekedésre számít az Otto Fuchs. A tervek szerint ebben az évben 1 millió 400 ezer, csúcstechnológiával készült kerék indul útjára Tatabányáról szerte a világba. Az első félévre teljesen biztosak a megrendelések, várhatóan hasonló lesz a folytatás is. Komárom-Esztergom megye székhelyén gyártják az összes kereket, amelyek a BMW i3-as modelljére felkerülnek. Tavaly több mint 130 ezer darabot értékesítettek ezekből. Emellett két új típus is felkerült a portfólióba: az Audi e-Tron és a Porsche Taycan. A kisebb tömegű kerekek hozzájárulnak az elektromos autók növekvő hatótávolságához, a csökkenő saját tömeg révén.

– Vásároltunk egy húszhektáros, azaz 200 ezer négyzetméteres telket, pár száz méterre a mostani telephelytől – folytatja Marcus Elkenkamp. – Ezzel távlati terveink vannak, ami jelzi, hogy egyértelműen bízunk a jövőben.

Szóba került a munkaerőhiány, ami égető probléma a Tatabánya-Környe Ipari Parkban is. A csábítás ellen a legjobb ellenszer a versenyképes fizetés – ez megvan. A következő emelés nyár közepén várható, addig is figyelik a piaci változásokat: a környéken a többi céget, valamint a lehetséges „mágneseket” Győrben, Székesfehérváron, Budapesten és környékén. Pluszban megmaradt a cafetéria, a bónuszrendszer és az egyéb juttatások széles köre, amellyel a visszajelzések alapján elégedettek a munkatársak.

Oktatások voltak, vannak, lesznek
Szentesi Zoltán HR vezetőtől megtudtuk, hogy tavaly pályázati segítséggel szakmai és egyéb készségeket fejlesztő oktatásokat indítottak 64 dolgozó részvételével. Idén is terveznek hasonló képzési programot. A nyelvi ismeretek megszerzését is fontosnak tartják, saját nyelvtanáraik segítenek ebben. Az utánpótlás biztosítása érdekében szorosan együttműködnek a Tatabányai Szakképzési Centrummal és az Edutus Egyetemmel. Az előbbi révén szakmai gyakorlaton, az utóbbival egyeztetve duális képzésen vesznek részt fiatalok a tatabányai gyárban, ahol első kézből ismerkedhetnek a csúcstechnológiával, a munka világával.

(Nyitókép: Menyhárt Tibor, Marcus Elkenkamp és Szentesi Zoltán egy Audi e-Tron kerékkel)

Hirdetés

Kiemelt Partnereink