Best Practice Vonalkódtechnika: huszonöt éve a piacon (x)

Vonalkódtechnika: huszonöt éve a piacon (x)

autopro.hu | 2015.03.25 18:19

Vonalkódtechnika: huszonöt éve a piacon (x)

A fővárosi székhelyű Vonalkód Rendszerház Kft.-t a rendszerváltás után alapították: akkoriban csaknem harminc cég foglalkozott azonosítástechnikával, ma ez a szám mindössze háromra csökkent. Lukácsy György ügyvezető igazgatóval arról beszélgettünk, hogyan tudott a vállalkozás fennmaradni olyan gazdasági környezetben, ahol a technika állandó fejlődése újabb és újabb követelményeket vár el.

Hirdetés

– A rendszerváltás után nemigen volt ennek a technikának piaca, hiszen a szocialista nagyvállalatok megszűntek – emlékezett vissza Lukácsy György. Elmondta, hogy az első igazi áttörést a budaörsi Metro áruház megjelenése hozta, ahol nemzetközi cégként a vonalkódtechnika alkalmazása alapkövetelmény volt. A kilencvenes évek közepén bekapcsolódtak az egészségügybe is: a vérkészítmények pontos jelölésénél nagy hasznát vették a cég által kínált technikának. Ebben az időben indult meg a gazdasági erősödése: egyre nagyobb igény mutatkozott az azonosítástechnikára.

– Fokozatosan kezdtünk átalakulni kereskedőcégből szakcéggé, melynek eredményeként hoztunk létre az első magyarországi RFID labort is részben uniós pályázati forrásból. A technika fejlődése jelentősebb mérnöki tevékenységet igényelt, amelynek révén magasabb hozzáadott értékű rendszereket tudtunk fejleszteni.

Meg is hozta ez az eredményét: olyan cégek keresték meg a Vonalkód Rendszerházat, ahol rendkívül fontos a minőség és a pontosság. Így került előtérbe az elektronika- és az autóipar. Az első ilyen cég a szombathelyi BPW Hungária volt, amellyel a mai napig fennáll a partnerségi viszony. A legnagyobb forgalmat bonyolító ügyfeleik egyébként szintén ebből a szektorból kerülnek ki: megbízik bennük – a teljesség igénye nélkül – az Opel Magyarország, az Audi Hungária, az Alcoa, a Volkswagen, a Linamar, a Delphi Automotive, a Knorr-Bremse, ZF Lenksysteme Hungária, a Dana, az Autoliv, a Denso, a Wescast.

A cég fő tevékenysége elsősorban az automatikus azonosításon alapuló megoldásokhoz kapcsolódik, legyen szó akár logisztikai folyamatok optimalizálásáról, gyártáskövetésről, tárgyi eszköz- és anyagleltározásról, egyedi rendszerek fejlesztéséről, kellékanyag kereskedelemről, bérnyomtatásról, szerviztevékenységről vagy különféle kereskedelemtechnikai megoldásokról.

– Ha jó az ötlet, akkor egy nemzetközi cég más telephelyei is átveszik a megoldásunkat, erre többször volt már példa. Egy többéves fejlesztés eredményeként például a Lear vállalatnál Lengyelországtól Dél-Afrikáig megtalálható a mi rendszerünk.

A kezdeti két-három munkatársról az időközben ötvenre duzzadt dolgozói létszámú cégben egyre dominánsabbá vált az autóipar, ám jelentős megrendeléseket kapnak a gazdaság szinte valamennyi területéről, a mezőgazdaságtól az államigazgatásig. Az idei év egyik jelentős fejlesztése, hogy a vállalatirányítás korszerűsítésének érdekében áttérnek az SAP Business One rendszerre.

– Ha visszanézek az eltelt huszonöt évre, a legnagyobb eredménynek azt tartom, hogy egyre erőteljesebben vagyunk jelen a piacon és folyamatosan fejlődünk. Büszke vagyok arra, ha új megrendelés érkezik régi partnereinktől. Már meghaladtuk a gazdasági válság előtti bevételeket: 2014-ben 1 milliárd 300 millió forintról számolhatok be.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink