Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
TRIGO – Minőség mint hozzáadott érték
A jelenkori járműgyártásnak – a XXI. század gazdasági, kulturális és politikai klímájának megfelelően – két jelentős kihívással kell szembenéznie. A termelőegységeket egyrészről nyomás alatt tartja a globalizációval járó nyilvánosság és a globális minőség(ügy)i követelményeknek való megfelelés; másrészről a gyártóknak a (lokális) fogyasztói kultúra elvárásait is szem előtt kell tartaniuk a piacképesség érdekében.
A beszállítói lánc szervezetek, erőforrások, emberek és tevékenységek rendszere, amelynek célja, hogy a természetes erőforrásokat és nyersanyagokat termékké alakítsa – és az így létrejövő terméket eljuttassa a beszállítótól az ügyfélhez. Ahhoz, hogy a beszállítói lánc megannyi termelőegysége eredményesen együttműködjön és a termék előállításának globális folyamata fenntartható legyen, speciális szakértelem, folyamatismeret és globális tapasztalat szükséges.
Puskás Zsolt, a TRIGO közép-kelet-európai régiójának ügyvezetője |
A TRIGO, amelynek magyar vonatkozású gyökerei egészen 1998-ig nyúlnak vissza, egy olyan minőségügyi megoldásokat nyújtó vállalat, amelynek célja, hogy a járműgyártóipar folyamatait a termelési tér és idő vonatkozásában optimalizálja.
Az elmúlt közel 20 évben a TRIGO szakemberei az autóipari beszállítók tevékenységének támogatása során testközelből észlelték a beszállítói folyamatok tipikus problémáit. – Az ezredforduló környékén erősödött a piaci igény a minőségügyi szolgáltatások bővítésére, ami nagyban hozzájárult a cég fejlődéséhez – sőt, 2004-ben elkezdtünk terjeszkedni a közép-európai régióban, illetve 2006-ban megnyitottuk méréstechnikai üzletágunkat is – tette hozzá Puskás Zsolt, a TRIGO közép-kelet-európai régiójának ügyvezetője.
2008 fontos évszám a magyar vállalat életében, hiszen – az addig versenytársnak számító, ám más földrajzi területen, főleg Franciaországban működő – TRIGO vállalattal egyesülve piacvezető, komplex szolgáltató csoporttá nőtte ki magát. 2015-ben újabb komoly előrelépés történt, miután megkezdődött a TRIGO csoport és a PIC csoport integrációja – a folyamat jelenleg is zajlik. Ennek köszönhetően már a tengerentúlon, így Észak-Amerikában is „otthon vannak” a magyar szakértők.
Puskás Zsolt úgy véli, nagyot változott az ipari szemlélet az elmúlt két évtizedben. A vállalatok döntéshozói eleinte nem aknázták ki azokat az előnyöket, amelyek miatt érdemes együttműködni egy minőségügyi szolgáltatóval, ám évről évre egyre szélesebb körben fedezik fel, milyen nagy szükség van a független és kompetens szolgáltatók támogatására a minőségirányításban.
Képösszeállítás a prágai járműipari fórumról |
– A minőség a bizalomról szól. 2016-ra elfogadottá vált az iparban betöltött fontos szerepünk. Erre vonatkozóan értékes visszaigazolást kaptunk azon a közelmúltban Prágában tartott járműipari fórumon is, ahol a beszállítói lánc tagjai mellett a befektetéskezelők szintén jelen voltak. Közösen kell reagálnunk az új kihívásokra, ehhez pedig a minőségügyi szolgáltatóknak is folyamatosan fejlődniük kell. Nekünk is lépést kell tartanunk az üzleti környezettel, meg kell ismernünk az új technológiákat, ezért folyamatosan képezzük a kollégáinkat, illetve fejlesztjük megoldásainkat. A TRIGO szerves része a beszállítói láncnak, de sokkal inkább kapocsként működik benne – fogalmazott az ügyvezető igazgató.