Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Különleges fejlesztéseket hajtanak végre a vasútipar egyedülálló igényeire
A speciálisan megtervezett mozdonyok folyamatos 700 méter per órás sebességgel haladva munkálják meg a lefektetett vasúti pályát. Pár milliméret roncsolt felület eltávolításával a pálya eredeti minősége visszaállítható ezzel az eljárással. Ehhez a művelethez speciálisan kialakított szerelvényre, illetve erre a célra tervezett marószerszámokra és lapkákra van szükség.
A Dormer Pramet szoros együttműködésben dolgozik számos gépgyártóval, hogy a világban kulcsfontosságú projektekben vehessen részt. Ezek közül egy közös holland partnerüknél három különböző sínprofil megmunkálása az egyik jelenlegi munkájuk.
A 600 mm átmérőjű dinamikus sínmaró szerszámuk lapkaváltás nélkül képes a különböző profilok megmunkálására. Mindez meglehetősen hasznos, hiszen a szerszámcsere idejének megtakarítása mellett költséghatékonyságban is előnyösebb más megoldásokkal szemben.
A vasúti profilok fejlesztése folyamatos, melynek következtében a megmunkáló szerelvények, illetve a szerszámok gyártói is kénytelenek szüntelenül fejleszteni. Így a Dormer Pramet szerszámainak átmérő palettáját a gépgyártók igényei szerint folyamatosan bővítik 300 mm-től 900 mm-ig, valamint tervezik az 1400 mm-es átmérőjű kivitelt is a jövőben.
Jelenleg több, mint 50 dinamikus sínmaró szerszámuk dolgozik számos országban, mint például Hollandiában, Németországban és Lengyelországban.
Vasúti kerék újraprofilozás
Egy másik példa, ami igazolja, hogy a vasútipari igényekre specializálódott a vállalat: a vasúti kerekek újraprofilozása. Ezeknél a feladatoknál a módosított standard szerszámok mellett megtalálhatóak a teljesen vevői igények szerint kialakított speciális szerszámok is.
A Dormer Pramet egy philadelphiai partnere problémába ütközött az eddig használt LNMT lapkákkal, mivel azok képtelenek voltak megtörni a forgácsot a megmunkálás során. A forgács hossza miatt az a munkadarab köré csavarodott és eltömítette a forgácskihordó rendszert. Ennek a felgyülemlett forgácsnak az eltávolítása pedig nemcsak időigényes, de veszélyes is.
Először a vállalat is a standard LNMT lapkáit vetette be, de a tesztek során kiderült, hogy ezek valóban nem törik megfelelően a forgácsot. Az ezt követő konzultáció eredményeként két kulcsváltoztatást eszközöltek a lapkáik geometriáján.
Elsőként egy sarokrádiuszban elhelyezett forgácstörőt terveztek a lapkára ható nyomás csökkentésére, majd újratervezték a megmunkáló élet és a forgácstörő geometriát a nagyobb fogásmélységek elérése érdekében.
A Dormer Pramet partnere egy fogással szerette volna megoldani a műveletet, tehát az LNMT lapkánknak 0,700” (18mm) mélységben kellett azonnal teljesítenie. Ehhez a művelethez vetették be az újratervezett lapkageometriánkat. A tesztek során bebizonyosodott, hogy az új geometria amellett, hogy megoldotta a forgácstörési problémát, túlteljesítette a vállalat minden versenytársának szerszámait. Azóta partnerük kizárólag a Dormer Pramettől rendeli ezt a típusú váltólapkáját.
További információkért a Dormer Pramet vasútipari szerszámaival kapcsolatban, vegye fel a kapcsolatot a vállalat helyi értékesítési irodájával vagy látogasson el weboldalára!