Trend Világelső technológiát bukik Európa a VW-botrány miatt

Világelső technológiát bukik Európa a VW-botrány miatt

autopro.hu/B.B. | 2017.04.05 06:30

Világelső technológiát bukik Európa a VW-botrány miatt

Hiába vannak a dízelmotoroknak még mindig elvitathatatlan előnyei, a manipulációs ügy miatt az öreg kontinensen még korábban véget érhet korszakuk – a háttérben szokás szerint gigantikus pénzösszegek állnak, ezúttal negatív előjellel.

Hirdetés

A korábbi várakozásokhoz képest gyorsabban veszíthet dominanciájából a dízeles meghajtás Európában, hiszen mostani, közel 50 százalékos részarányuk 2020-ra 30 százalékra apadhat, írja az autonews.com. A JPMorgan szerint a hirtelen népszerűségvesztés főleg a VW-botránynak köszönhető, mely a hajtástípus előnyeire való tekintet nélkül súlyos környezetkárosító képet kapcsolt a dízeles kocsikhoz a fogyasztók fejében.

Persze kár tagadni, a dízelhajtás ezt leszámítva is leszálló ágban van, ugyanakkor az előrejelzés szerint a várhatóan kevesebb eladott darabszám komoly pénzösszegektől fosztja meg az autógyártókat: az egyre szigorodó emissziós normák ellenére nagyon komoly K+F költségek már nem kapcsolódnak a dízelmotorokhoz, így azokat relatív kisebb költséggel lehet előállítani. Attól azért nem kell tartani, hogy a gyártók a bevételkiesés miatt nem fogják tudni finanszírozni az elektromos hajtású kocsik fejlesztéseit, sőt, azok (minden technológiai előnyükkel, illetve munkaerő-piaci hátrányukkal) akár fel is gyorsulhatnak.

Hogy mit jelent a számok nyelvén a nagyobb árréssel bíró termékek gyorsabb kifutása? Számítások szerint a német autógyártók átlagosan öt százalékos profitcsökkenésre készülhetnek.

A robbanómotorok természetesen előbb-utóbb mindenképpen hasonló sorsra jutnak, ezt pedig az autógyártók is tudják. Többek között a Mercedes-Benz és az Audi is mind fogyasztói, mind beszállítói szemmel nézve már jó ideje igyekszik újrapozícionálni magát az átalakuló trendeknek megfelelően.

Kiemelt Partnereink