Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tud azért korrekt szoftvereket is fejleszteni a VW
Három német céggel együttműködésben azon dolgozik a vásárlói előtt éppen megszégyenült konszern, hogy megakadályozza a hackertámadásokat, így az okosautók feltörését is.
Az Allianz biztosító, a Bayer gyógyszergyártó és a BASF vegyipari óriásvállalat a Volkswagennel közösen indít IT biztonságvédelmi szolgáltatást a jövő évben. Az ütőképes quartett elsősporban német vállalatok kibertéri tevékenységét támogatná, azonosítva a rizikófaktorokat, emellett ki is védve a támadásokat.
A berlini központú egyesülés DSCO (Deutsche Cyber-Sicherheitsorganisation) néven kíván ismertté válni, s minden fél – illetve negyed – egységesen 25 százalékát birtokolja a teljes tulajdonrésznek. A kezdőtőke mértéke nem került nyilvánosságra.
Ez a fotó a DSCO bejelentésekor egészen mást üzent, mint egy nappal később |
– Egyre több támadás éri a vállalati informatikai rendszereket. Ezt az „érdeklődést” nem szabad figyelmen kívül hagyni, s ez a Volkswagenre is igaz. Meg vagyunk róla győződve, hogy az új, közös cég révén be tudunk foltozni egy fontos piaci rést – nyilatkozta Lasse Osteneck, a VW szóvivője.
A lépés valóban sürgető, tekintve, hogy például a Hitachi Ltd. víziója szerint 2020-ra az új autók 90 százaléka szériafelszereltségként internetkapcsolattal fog forgalomba kerülni.
A német Bitkom felmérése szerint az ország vállaltai 51 milliárd eurós veszteséget szenvednek el évente különféle kibertámadások miatt, s épp az autógyártók és az egészségügyi vállalatok állnak a virtuális célkereszt közepén.
A hírnek sajátos áthallást garantál a tény, hogy a DSCO megalapítását közlő pénteki bejelentés után közvetlenül robbant ki az a gigabotrány, ami egyéb hatások mellett mélybe rántotta a VW részvényeit. A két témában közös nevező, hogy a német gyártónál a jelek szerint nagy figyelmet fordítanak az IT fejlesztésekre. Hogy a német vállalatok megbíznak-e majd az új vegyesvállalat szolgáltatásaiban – ez a kérdés bizony komoly dilemmává érett, egyetlen nap leforgása alatt.