Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Percek alatt feltölthető akkumulátort fejleszt a Daimler
Egy izraeli startup partnereként a klasszikus tankoláshoz hasonló időigényű technológiában lát fantáziát a német gyártó.
Egészen pontosan a Daimler haszongépjárműves divíziója lépett stratégiai együttműködésre a StoreDot nevű céggel, akik a fejlesztési program harmadik szintjére elérve a realitás közelébe érkeztek a pár perc alatt feltölthető akkumulátorok megvalósítását illetően. Hogy nem holmi álomkergetésről szól a történet, hűen érzékelteti, hogy a német autógyártó mellett Roman Abramovics orosz milliárdos is beszállt az üzletbe, a Samsung Ventures és kínai, izraeli befektetők mellett.
A StoreDot elsődlegesen mobiltelefonok energiatárolói kapcsán kezdett olyan kutatásokba, amelyek pár percen belüli töltési képességet tesznek lehetővé, ám a Daimler belépésével az elektromos kisteherautók akkumulátoraira is ki fogják bővíteni a fejlesztési tevékenységet.
A kitűzött cél olyan akkumulátorok előállítása, amelyek közel félezer kilométeres hatótáv megtételére teszik képessé a rapid töltés által az adott járművet. A Daimler kiemelt prioritásként kezeli az elektromos haszongépjárművek területét, ezzel indokolta Martin Baum, a konszern globális teherautó és busz divíziójának vezetője, hogy "holisztikus megoldás" kimunkálásába fogtak a StoreDot partnereként.
Az izraeli startup koncepciója nanotechnológián alapuló rendszerrel és organikus alkotóelemek alkalmazásával érné el a nem könnyen elérhető eredményt. Kissé merésznek hangzik az a terv, amely szerint 2019 második felében gyártósorra küldenék az elektromos közlekedési eszközökben alkalmazható szupergyorsan tölthető akkumulátorokat, amelyek egy évre rá jelenhetnek meg a valós közlekedésben.
Amennyiben mégis sikeresen megvalósul a fejlesztés, számos flottaüzemeltető vállalat működhet majd sokkal gazdaságosabban - a töltési idő radikális csökkenése miatt ugyanis kevesebb járművel lehet majd ugyanazt a tevékenységet elvégezni. Leginkább Kínára fókuszálnak a fejlesztők lehetséges fő felvevőpiacként, de ha nem csupán a Daimler és nem csupán a haszongépjárművek számára készülnek majd ilyen akkumulátorok - ezt a a projekt jelenlegi állapotában igencsak elképzelhetőnek tartja a StoreDot -, akkor az egész világ közlekedése nyerhet majd a mostani fejlesztésből.