Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Osztrák startup tolhatja háttérbe a Teslát
Egy testvérek által alapított startup új elektromos hajtásláncokat és akkumulátorokat fejleszt, már most 300-450 kilométeres hatótávról beszélnek, és a BMW-vel illetve a Volkswagennel tárgyalnak.
Közeli példát láthatunk rá, hogy az átalakuló járműipari trendeket kihasználva akár egy újonnan alapított kis cég is hamar elérheti, hogy az iparág legnagyobb vállalatai kopogtassanak ajtaján. A három testvér, Johann, Markus és Philipp Kreisel által létrehozott osztrák Kreisel Electric GmbH már most a BMW-vel és a Volkswagennel tárgyal a jövőbeni lehetséges együttműködésről.
A kis vállalat egy Porsche Panamerát szerelt fel saját elektromos hajtásláncával, melynek a fivérek szerint egyelőre egész egyszerűen nincs versenytársa a piacon. A nagyobb autógyártók az után figyeltek fel az osztrák fejlesztésre, hogy a Porsche a Tesla Model S értékeit meghaladó teljesítményt produkált: megállás nélkül 450 kilométert tettek meg vele. Egy átalakított Volkswagen Caddynek 350, míg egy Skoda Yetinek 300 kilométerre növelték az egyetlen feltöltéssel megtehető hatótávolságát.
A titok (vagy legalábbis annak egy része) az osztrák cég által szabadalmaztatott lézeres hegesztésben és a cellák hűtésében rejlik. A hajtásláncot egyelőre megrendelésre gyártják, a plug-in autókon túl hajók és repülőgépek átalakítását is vállalják. Mivel a technológia iránt nagy a kereslet, a két éve létrehozott vállalat a tervek szerint 2017 második negyedévében megnyitja Ausztria első lítium-ion akkumulátorokat készítő gyárát, ahol kezdetben 70 fővel folyik majd a munka.
Az egyik tulajdonos, Markus Kreisel elmondta, már két nagyobb autógyártóval is szerződést kötöttek, de megnevezni egyiket sem kívánta. Ami a konkrétumokat illeti, az elmúlt hónapban a Kreisel kétezer Mercedes Sprintert szerelt fel saját elektromos hajtásláncával a holland VDL Groep számára.
Az alapító trió szerint a viszonylag kis értékesített mennyiség ellenére a cég anyagilag is stabil lábakon áll, az alapításhoz pedig még kockázati tőkebefektetők bevonására sem volt szükség. Úgy vélik, az igazi áttörést az elektromos autók sorozatgyártása hozhatja meg: ez nem csak a keresletet húzná magával, hanem a költségek jelentős csökkenését is előidézné.
Az Automotive News a Bloomberg New Energy Finance elemzőjét is megszólaltatta a szinte a semmiből feltűnő osztrák céggel kapcsolatban. Colin McKerracher szerint a kis cégek azért tudnak rögtön az esetenként évszázados múlttal rendelkező gyártókkal egy szintre emelkedni, mivel az elektromos hajtás jóval egyszerűbb, így sokkal alacsonyabbak a piaci belépés korlátai.
Az biztos, hogy a szomszédos ország startupja az első megszólalások szerint több mint ígéretes, így mi magunk is kíváncsian várjuk a további fejleményeket.