Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem mindenhol ugyanolyan zöld egy környezetbarát autó
Elég evidens gondolat, de az autógyártók környezetbarátnak hirdetett termékeivel kapcsolatban gyakran bele sem gondolunk: rengeteg árnyalata van a zöldnek. Ráadásul a járművek kisebb környezetterhelése a munkaerőpiacot sem hagyja változatlanul.
Az elektromos autókat a gyártók gyakran szeretik száz százalékosan környezetkímélőnek feltűntetni, de ettől még nem szabad elfelejteni, hogy az egyik pontból a másikba való eljutás mindenképp energiába kerül. Ez azt jelenti, hogy a villanyautók által felhasznált energiát is elő kell valahogy állítani – ezzel pedig el is jutottunk egy olyan ponthoz, ahol kiderül, az e-kocsik sem jelentenek megoldást mindenre.
A jelenségre a legjobb példa Kína. Az ázsiai országban az áram jelentős részét szénerőművekben állítják elő, így pedig hiába fut a metropoliszok útjain egyre több hibrid, vagy teljesen elektromos autó, a légszennyezésnek ezúton aligha lehet elejét venni. Persze arról nincs szó, hogy a szénhidrogén-alapú hajtás tisztább lenne, az elektromos kocsik összességében még a szénerőművekből származó energiával is 15 százalékkal tisztábbak hagyományos társaiknál.
A megújuló forrásokból előállított energiával viszont akár 11-szer kevesebb károsanyag-kibocsátás is elérhető, írja az autonews.com. Ebben élenjár Norvégia, ugyanis a skandináv ország energiatermelését nagyrészt vízerőművek adják. Az energiatermelés legtisztább módja továbbra is a szélenergia.
A szénhidrogének szerepének csökkenése azonban nem csak jót hoz magával, egyes felmérések szerint az iparág jövőbeni lassú, de biztos visszaszorulása közvetve csak az Egyesült Államokban egymillió munkahely megszűnését okozhatja. A számítások alapjául a hatóságok szigorodó fogyasztási előírásait vették, amik az alacsony világpiaci árakkal, illetve az elektromos autók térnyerésével párosulva az energiaszektorban és az autógyártásban is állások sora kerülhet veszélybe.
A változások mértékét leginkább a benzin és a gázolaj árának alakulása befolyásolhatja, vagyis ezeket a értékeket még egy jó ideig érdemes lesz figyelemmel követni.