Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Márciusban bemutatkozik a turbina meghajtású kínai szuperautó
A turbina szolgáltat majd energiát több elektromos motornak is, amelyek 1030 lóerőt, és 350 km/órás végsebességet biztosítanak a GT96-nak. 2017 végén kezdik meg a forgalmazást.
Az idei Nemzetközi Genfi Autó Show-n lehet majd először működőképes állapotában látni a kínai Techrules nevű vállalat autóját. A GT96 forradalmian új meghajtással fog rendelkezni. Egy, a repülőgépekéhez hasonló turbina szolgáltja majd az energiát az autó elektromos motorjainak. Ezekből egyből nyolc darabbal fog majd rendelkezni a gépjármű, és közülük egy nagyobb csak az első kerekek meghajtásáért lesz felelős, míg a hátsó kerekeket 2-2 elektromos motor működteti majd.
A GT96 kínai-olasz kooperáció eredményeként készül, az autót nem más tervezte, mint Giorgetto Giugiaro, híres autótervező. Az autó mind a külső, mind pedig belső kialakításában szeretne hasonlítani egy repülőre, ennek megfelelően egy, középen elhelyezett üléssel rendelkezik majd, a minél jobb vezetési élmény érdekében - írta meg az autocar.co.uk.
A Techrules által közölt hírek alapján a GT96 igen erős műszaki adatokkal fog rendelkezni. Az autó összteljesítménye 1030 lóerő, amellyel 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és meg sem fog állni egészen 350-ig. A hatótávolság elektromos hálózatról való feltöltéssel a turbina nélkül 150 kilométer lesz, viszont, ha a repülőkhöz is használt kerozinnal tankoljuk tele, akkor akár 1900 kilométerre is eljuthatunk a szuperautóval, ami egyelőre elég hihetetlenül hangzik. Az akkumulátor hálózatról való feltöltéséhez egyébként elég lesz 40 perc is.
Árakról egyelőre nem tudni, de ne számítsunk valami olcsó játékszerre, hiszen eleve limitált modellről van szó: éves szinten 25 darabot szeretnének belőle értékesíteni. A forgalmazás 2017 végén indul, de már márciusban találkozhatunk az autóval Genovában.