Trend Le kell venni a járműipar terhét a környezetről - de hogyan?

Le kell venni a járműipar terhét a környezetről - de hogyan?

autopro.hu | 2014.09.22 06:53

Le kell venni a járműipar terhét a környezetről - de hogyan?

A szeptember 22-én megrendezett Európai autómentes nap alkalmából idén tizenhatodik alkalommal hívhatják fel a figyelmet a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti, baleseti és urbanisztikai problémákra, valamint a fenntartható városi közlekedés előnyeire azok, akik elhivatottak a környezettudatosság iránt.

Hirdetés

Sokak számára az elektromos hajtású járművek még mindig annyira jövőbe mutatóak, mint a Földön kívüli élet technológiai feltételeinek megteremtése, az üzemanyag nélküli közlekedés azonban nagyon is jelen van. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) nemrégiben közzétett Tracking Clean Energy Progress kutatásában célul tűzi ki, hogy a környezeti kibocsátások 44 százalékkal való csökkentése 2025-re végrehajtható lesz az energiafelhasználás hatékonyabbá tételével. A szervezet ennek következtében 13 gigatonnányi szén-dioxid-csökkenést jósol a közlekedésben, mindez azonban csak a járműipar globális átalakulásával valósítható meg.

Az IEA becslései szerint a belvárosi légszennyezést csökkentő elektromos autók (hibrid és akkumulátorral működő) 10 év múlva a globális járműpiac 15 százalékát is kitehetik majd, jelenleg pedig 1 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek az Egyesült Államokban, Hollandiában és Norvégiában. Az e-járművek elterjedtsége 2012-ről 2013-ra óriási mértékben, 50 százalékkal nőtt, ahhoz azonban, hogy a célszámok teljesíthetők legyenek, 80 százalékos éves növekedésre van szükség.

Az elektromos autók a hagyományos járműveknél nemcsak gazdaságosabbak, de zöldebbek is, ezáltal ideális megoldást nyújtanak a közlekedés környezeti hatásainak csökkentésére. Egy másik piackutató, a Navigant Research felmérése szerint a hálózatról tölthető elektromos járművek piacának erős növekedésével párhuzamosan a töltőeszközök is igen népszerűvé váltak az elmúlt években. A 2013-ban becsült 442 ezer darabról 2022-re várhatóan közel a tízszeresére, 4,3 millióra emelkedik majd az eladott töltőberendezések száma.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője élen jár mind az utcai, mind az otthoni töltési megoldások fejlesztésében, és autógyártókkal (BMW, Ford és Renault), illetve a töltési infrastruktúra-szolgáltatóival (RWE és New Motion) együttműködve segíti elő a környezetbarát közlekedés széles körű elterjedését. A vállalat EVlink Wallbox töltőállomása például az e-autók gyors és kényelmes feltöltését biztosítja a lakóhelyeken: a járművek akkumulátora a gyártmányától és töltési áramától függően akár négy óra alatt is teljesen feltankolható villamos energiával.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink